AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #1 Skrevet 9. april 2019 Noen som har prøvd medisinen Metformin for å gå ned i vekt ? Den er egentlig for diabetes, men lurer på om man vil gå ned i vekt selv om man ikke har diabetes? Anonymkode: 6d16a...cea
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #2 Skrevet 9. april 2019 For å gå ned i vekt må du spise mindre/bevege deg mer. Anonymkode: add36...45d 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #3 Skrevet 9. april 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å gå ned i vekt må du spise mindre/bevege deg mer. Anonymkode: add36...45d Det er jeg fult klar over. Men nå har jeg en sykdom som gjør mer bevegelse/trening enn det jeg har nå umulig. Aktivitetsnivået har forøvrig økt med 50% det siste året, men alikevel kommer kiloene. Matinntaket kan heller ikke reduseres, det er allerede ved et minimum. Vektøkningen på 20kg kom for øvrig også i en sykdomsperiode hvor jeg ikke fikk i meg mer enn rundt 7-800kalorier for dagen. Anonymkode: 6d16a...cea 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #4 Skrevet 9. april 2019 Du skal ikke bruke Metformin hvis det ikke er indikasjon for det. Anonymkode: 4cba1...4ff 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #5 Skrevet 9. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du skal ikke bruke Metformin hvis det ikke er indikasjon for det. Anonymkode: 4cba1...4ff Jeg har nå i alle fall fått det og i følge legen var det i grunnen ingen risiko men faktisk bare fordeler med den pillen. Ble tatt blodprøver også, men fikk resepten før blodprøvene ble tatt. Anonymkode: 6d16a...cea 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #6 Skrevet 9. april 2019 Det gis ved bla insulinresistens ved PCOS. Jeg har prøvd, det fungerte ikke. Men jeg ga opp etter noen mnd for jeg fikk så mye magesmerter og diaré. Klarte ikke å gå ut, måtte være i nærheten av do hele tiden. Anonymkode: a4a2b...19e 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #7 Skrevet 9. april 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gis ved bla insulinresistens ved PCOS. Jeg har prøvd, det fungerte ikke. Men jeg ga opp etter noen mnd for jeg fikk så mye magesmerter og diaré. Klarte ikke å gå ut, måtte være i nærheten av do hele tiden. Anonymkode: a4a2b...19e Diare har jeg fra før av så det blir ikke noe ekstra problem her i alle fall Anonymkode: 6d16a...cea
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #8 Skrevet 9. april 2019 Hvorfor spør du da når du uansett har bestemt deg for å ta dette? Anonymkode: 47cb6...f7c 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #9 Skrevet 9. april 2019 Jeg har fått pga PCOS og overvekt. Jeg tar en høy dose, men det hadde ikke noe effekt på vekta, i hverfall ikke før jeg la om kostholdet. Nå har jeg gått litt, men det er fordi jeg teller kalorier, tror ikke medtforminen har hatt så stor innvirkning. Anonymkode: 04510...755
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #10 Skrevet 9. april 2019 gått ned litt skulle det stå Anonymkode: 04510...755
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #11 Skrevet 9. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor spør du da når du uansett har bestemt deg for å ta dette? Anonymkode: 47cb6...f7c Spørsmålet var ikke om jeg skal eller ikke, men hvilke erfaring andre har, enten med eller uten diabetes eller pcos Anonymkode: 6d16a...cea 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #12 Skrevet 9. april 2019 Ojeg la på meg ca 15kg etter jeg begynte med metformin Anonymkode: 776e2...f8a
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #13 Skrevet 9. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ojeg la på meg ca 15kg etter jeg begynte med metformin Anonymkode: 776e2...f8a Åj går det også ann altså ? Anonymkode: 6d16a...cea
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #14 Skrevet 9. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Åj går det også ann altså ? Anonymkode: 6d16a...cea Kan jo ikke med sikkerhet si at det var pillene, men fra jeg begynte med de og ca ti måneder frem la jeg på meg 15kg. Fikk metformin grunnet pcos Anonymkode: 776e2...f8a
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #15 Skrevet 9. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Diare har jeg fra før av så det blir ikke noe ekstra problem her i alle fall Anonymkode: 6d16a...cea Det hadde/har jeg også, men dette var helt ekstremt. Men det er jo ikke verre enn å prøve. Men du må være streng med kostholdet også. Anonymkode: a4a2b...19e
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #16 Skrevet 9. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det hadde/har jeg også, men dette var helt ekstremt. Men det er jo ikke verre enn å prøve. Men du må være streng med kostholdet også. Anonymkode: a4a2b...19e Tror ikke det går ann å få så mye verre enn det jeg allerede har. Men ja, merker vel det etterhvert Anonymkode: 6d16a...cea
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #17 Skrevet 9. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jo ikke med sikkerhet si at det var pillene, men fra jeg begynte med de og ca ti måneder frem la jeg på meg 15kg. Fikk metformin grunnet pcos Anonymkode: 776e2...f8a Står dette om den på nett «Til forskjell fra andre diabetesmedisiner, fører den ikke til at du går opp i vekt. Metformin kan gi uvelhet eller diaré, spesielt hvis du tar den på tom mage.» Så tviler egentlig på at det var medisinen som førte til vektøkningen din Anonymkode: 6d16a...cea 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #18 Skrevet 9. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Står dette om den på nett «Til forskjell fra andre diabetesmedisiner, fører den ikke til at du går opp i vekt. Metformin kan gi uvelhet eller diaré, spesielt hvis du tar den på tom mage.» Så tviler egentlig på at det var medisinen som førte til vektøkningen din Anonymkode: 6d16a...cea Det kan godt hende det ikke var, men fra jeg begynte og litt frem gikk jeg opp 15kg. Ikke noe endringer i kosthold eller aktivitet. Kan ha vært PCOSen eller andre ting som gjorde at jeg gikk opp, men den bidro hvertfall ikke til noe automatisk vektnedgang her Anonymkode: 776e2...f8a
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #19 Skrevet 9. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kan godt hende det ikke var, men fra jeg begynte og litt frem gikk jeg opp 15kg. Ikke noe endringer i kosthold eller aktivitet. Kan ha vært PCOSen eller andre ting som gjorde at jeg gikk opp, men den bidro hvertfall ikke til noe automatisk vektnedgang her Anonymkode: 776e2...f8a Kjedelig da håper du fant en løsning til slutt. Anonymkode: 6d16a...cea
aiba Skrevet 9. april 2019 #20 Skrevet 9. april 2019 Da jeg Fikk topimax av spesialist for å gå ned alle kiloene psykiatriske medisiner not bipolar lidelse har gitt meg, nevnte han diabetesmedisin om topimax ikke skulle fungere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå