AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #1 Skrevet 9. april 2019 Vurderer å kjøpe en fitbit. Har den både; skritteller, oversikt over antall forbrente kalorier, pulsoksymeter og GPS tracking slik at du kan se ruten du har gått? Er det også mulig å registrere kaloriinntak og vekt med fitbit? Anonymkode: abc0d...1d7
Gjest Skrevet 9. april 2019 #2 Skrevet 9. april 2019 Det kommer litt ann på hvem av de du kjøper. Skritteller er jo det den er, enkelt og greit. Mener de fleste skal ha antall forbrente kalorier. GPS tracking har noen av de, men jeg foretrekker å bruke appe'en på mobilen så den ikke trekker så mye strøm av klokka når den bruker GPS. Vekt og kalorinntak kan registreres, de har tilogmed en egen vekt som syncer automatisk til din kontor. Pulsoksymenter tror jeg ingen av de har. De har derimot pulsmåler. På https://www.fitbit.com/home er det letter å se hvilken av de som har hva.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #3 Skrevet 9. april 2019 Jeg har hatt fitbit charge 2, og har nå fitbit versa. Veldig fornøyd med begge to, men versaen er nyere. Den teller skritt, måler puls gjennom hele døgnet, måler søvn og søvnens kvalitet gjennom de forskjellige stadiene i søvnen, du kan tracke ulike former trening og med gps om du er ute og løper/går/sykler. Den forteller meg hvor mye jeg har forbrent, og i appen kan du legge inn hva du har spist, men dette har ikke jeg testet ut. Anonymkode: 758e2...040
Gjest Juks Skrevet 9. april 2019 #4 Skrevet 9. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vurderer å kjøpe en fitbit. Har den både; skritteller, oversikt over antall forbrente kalorier, pulsoksymeter og GPS tracking slik at du kan se ruten du har gått? Er det også mulig å registrere kaloriinntak og vekt med fitbit? Anonymkode: abc0d...1d7 Jeg har Fitbit Charge 3. Den teller skritt, puls, søvn, kcal, avstand osv. Den har derimot en tendens til å låse seg. Klokka henger seg opp. Både skjermen og skrittelleren! Dette har jeg googlet, og det er visst et normalt problem på Fitbit! Dessuten irriterer det meg at når man trykker på skjermen, går det bare noen få sekunder før den slår seg av. Skal du følge med på noe på skjermen, må du trykke og trykke og trykke. Er heller ikke så begeistret for reimene. Dem er harde og stive, og klokka føles ganske stramt på arma, selv om jeg har slakket. Anbefaler deg heller å kjøpe Garmin. Garmin har enda mer avansert søvnanalyse, og er derfor enda mer nøyaktig. Garmin har også gps, det har ikke Fitbit Charge 3.
Gjest Juks Skrevet 9. april 2019 #5 Skrevet 9. april 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vurderer å kjøpe en fitbit.Har den både; skritteller, oversikt over antall forbrente kalorier, pulsoksymeter og GPS tracking slik at du kan se ruten du har gått? Anonymkode: abc0d...1d7 De uthevede er ikke på Fitbit 3. Dette har Garmin, noe som gjør at Garminklokka er mer nøyaktig og enda mer praktisk. Fitbit 3 har pulsoksymeter i seg - men den er ikke aktiv! Dette skulle komme som en tilleggsfunksjon, men er enda ikke blitt aktivert gjennom appen. Du kan registrere vekt og kaloriinntak, ja. Endret 9. april 2019 av Juks
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #6 Skrevet 9. april 2019 1 time siden, Juks skrev: De uthevede er ikke på Fitbit 3. Dette har Garmin, noe som gjør at Garminklokka er mer nøyaktig og enda mer praktisk. Fitbit 3 har pulsoksymeter i seg - men den er ikke aktiv! Dette skulle komme som en tilleggsfunksjon, men er enda ikke blitt aktivert gjennom appen. Du kan registrere vekt og kaloriinntak, ja. Takk for utfyllende svar! Jeg kjøpte Fitbit 3, men etter å ha lest det du skriver kommer jeg til å levere den tilbake og kjøpe Garmin! Har du noen anbefaling for hvilken Garminklomme? Anonymkode: abc0d...1d7
Gjest Juks Skrevet 9. april 2019 #7 Skrevet 9. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for utfyllende svar! Jeg kjøpte Fitbit 3, men etter å ha lest det du skriver kommer jeg til å levere den tilbake og kjøpe Garmin! Har du noen anbefaling for hvilken Garminklomme? Anonymkode: abc0d...1d7 Garmin Vivosmart 4 måler oksygenmetning og måle stressnivå i kroppen, men har ikke GPS. Men trenger du GPS? Det virker som om at du må velge mellom GPS og oksygenmetning, finner ingen som har begge delene. Muligens du kan bruke APP'en til Garmin som GPS. Du kan iallefall ikke det med FitBit (som jeg har funnet ut). Forresten, skal du ha et aktivitetsarmbånd som ser ut som en klokke, med GPS og oksygenmetning - da koster det deg gjerne rundt 5-10.000,-.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #8 Skrevet 9. april 2019 5 minutter siden, Juks skrev: Garmin Vivosmart 4 måler oksygenmetning og måle stressnivå i kroppen, men har ikke GPS. Men trenger du GPS? Det virker som om at du må velge mellom GPS og oksygenmetning, finner ingen som har begge delene. Muligens du kan bruke APP'en til Garmin som GPS. Du kan iallefall ikke det med FitBit (som jeg har funnet ut). Forresten, skal du ha et aktivitetsarmbånd som ser ut som en klokke, med GPS og oksygenmetning - da koster det deg gjerne rundt 5-10.000,-. Det er ikke så farlig om den ser ut som en klokke eller ikke, og ville valgt GPS over oksygenmetning. Så noen på Elkjøp som lå på mellom 600-2.000kr, men da er det kanskje tvilsomt om de har alle funksjonene jeg er ute etter 🙈 Anonymkode: abc0d...1d7
Gjest Juks Skrevet 9. april 2019 #9 Skrevet 9. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så farlig om den ser ut som en klokke eller ikke, og ville valgt GPS over oksygenmetning. Så noen på Elkjøp som lå på mellom 600-2.000kr, men da er det kanskje tvilsomt om de har alle funksjonene jeg er ute etter 🙈 Anonymkode: abc0d...1d7 Oksygenmetningen er vel kanskje overflødig, såfremt du er frisk. Oksygenmetningen kan derimot avsløre om du har søvnproblemer eller søvnsykdommer, type søvnapne. Ellers så kan du se på denne, som har GPS, men ikke oksygenmetning: https://buy.garmin.com/nb-NO/NO/p/574602#specs
Gjest Juks Skrevet 9. april 2019 #10 Skrevet 9. april 2019 Eller Garmin Vivosmart HR + Husk +'en, for det er klokken med GPS.
Gjest Juks Skrevet 9. april 2019 #11 Skrevet 9. april 2019 Det er jo en jungel av valg der ute. Du bør tenke deg godt om når du bestiller. Men jeg har Fitbit 3, og skulle ønske jeg ikke hadde det. Det betyr derimot ikke at du ikke blir fornøyd. Smak og behag. Lykke til med valget
Gjest Skrevet 9. april 2019 #12 Skrevet 9. april 2019 2 timer siden, Juks skrev: Muligens du kan bruke APP'en til Garmin som GPS. Du kan iallefall ikke det med FitBit (som jeg har funnet ut). I appen kan man det jo. Bruker fortsatt appen selv om jeg har Ionic nå som har gps innebygd nettopp for å kunne se hvor jeg går. Er ikke uten grunn at fitbit appen vinner gang på gang. Jeg ville uansett ikke anbefalt 3'ern om man vil ha GPS, men ionicen. Derfor jeg anbefalte å sjekke ut hjemmesiden så man vet hva de forskjellige fitbitene har. Er jo 6-7 stk av dem pp markedet. Noen har også pulsversjon og uten pulsversjon.
Gjest Juks Skrevet 9. april 2019 #13 Skrevet 9. april 2019 3 minutter siden, Anki skrev: I appen kan man det jo. Bruker fortsatt appen selv om jeg har Ionic nå som har gps innebygd nettopp for å kunne se hvor jeg går. Er ikke uten grunn at fitbit appen vinner gang på gang. Jeg ville uansett ikke anbefalt 3'ern om man vil ha GPS, men ionicen. Derfor jeg anbefalte å sjekke ut hjemmesiden så man vet hva de forskjellige fitbitene har. Er jo 6-7 stk av dem pp markedet. Noen har også pulsversjon og uten pulsversjon. Jo, men tracker appen ruten via gps på telefon? Jeg har fitbit 3, som ikke har gps. Kan jeg da bruke appen å logge avstand, rute osv slik som andre treningsapper? Jeg har ikke funnet ut av det.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #14 Skrevet 9. april 2019 18 minutter siden, Juks skrev: Jo, men tracker appen ruten via gps på telefon? Jeg har fitbit 3, som ikke har gps. Kan jeg da bruke appen å logge avstand, rute osv slik som andre treningsapper? Jeg har ikke funnet ut av det. https://help.fitbit.com/articles/en_US/Help_article/2099 her står hvordan du kan gjøre det! Anonymkode: abc0d...1d7
Gjest Skrevet 9. april 2019 #15 Skrevet 9. april 2019 (endret) 3 timer siden, Juks skrev: Jo, men tracker appen ruten via gps på telefon? Jeg har fitbit 3, som ikke har gps. Kan jeg da bruke appen å logge avstand, rute osv slik som andre treningsapper? Jeg har ikke funnet ut av det. Ja, man trenger ikke engang fitbit for å bruke appen. Har skjedd at jeg glemmer fitbiten på lading og går tur. Da logger den ruten, høydemeter, fart og ca antall skritt. Endret 9. april 2019 av Gjest
Baretenker Skrevet 9. april 2019 #16 Skrevet 9. april 2019 (endret) 17 minutter siden, Anki skrev: Ja, man trenger ikke engang fitbit for å bruke appen. Har skjedd at jeg glemmer fitbiten på lading og går tur. Da logger den ruten, høydemeter, fart og ca antall skritt. Og trenger den Internett for å fungere?og hvor på fitbitappen ligger det? Finner det ikke.. Endret 9. april 2019 av Baretenker
miaw Skrevet 9. april 2019 #17 Skrevet 9. april 2019 (endret) 8 timer siden, Juks skrev: Dessuten irriterer det meg at når man trykker på skjermen, går det bare noen få sekunder før den slår seg av. Skal du følge med på noe på skjermen, må du trykke og trykke og trykke. Så enig med deg! Irriterer meg også veldig på akkurat dette. Når du skal løpe intervaller foreksempel, kan dette ødelegge hele økta for du mister fokuset når du må trykke hele tiden. En annen ting er at jeg synes ikke lyset er godt nok på klokka. Når jeg er ute å løper i sola så kan det være veldig vanskelig å se klokka viser, og jeg må stoppe opp for å titte nærmere. Vanvittig irriterende når du er midt i løpeøkta. Ellers er jeg fornøyd med fitbit 3. Både klokka og appen er enkle å forstå seg på. At det ikke er gps er ikke så farlig, så lenge den måler avstand. Har ingen behov for mer detaljert søvnregistrering heller. En ting jeg savner litt dog er flere valg når du skal trene. Jeg klatrer og går på ski og går i fjellet, det hadde vært gøy om jeg kunne lagt inn det som trening på fitbiten. Nå bruker jeg kun "run" . Prøvde å velge den intervall en gang, men jeg forstod ikke målingene. Endret 9. april 2019 av miaw 1
Gjest Skrevet 10. april 2019 #18 Skrevet 10. april 2019 (endret) 10 timer siden, Baretenker skrev: Og trenger den Internett for å fungere?og hvor på fitbitappen ligger det? Finner det ikke.. Den trenger inteenett for å synce etterpå, men den trenger bare gps signal for å spore. Er ikke my mobilsignal der jeg går for å si det sånn. Du trykker på plussen for å starte det, så velger du om du skal gå eller løpe. Evt hike om du skal på fjelltur. Endret 10. april 2019 av Gjest
Gjest Skrevet 10. april 2019 #19 Skrevet 10. april 2019 9 timer siden, miaw skrev: Så enig med deg! Irriterer meg også veldig på akkurat dette. Når du skal løpe intervaller foreksempel, kan dette ødelegge hele økta for du mister fokuset når du må trykke hele tiden. En annen ting er at jeg synes ikke lyset er godt nok på klokka. Når jeg er ute å løper i sola så kan det være veldig vanskelig å se klokka viser, og jeg må stoppe opp for å titte nærmere. Vanvittig irriterende når du er midt i løpeøkta. Ellers er jeg fornøyd med fitbit 3. Både klokka og appen er enkle å forstå seg på. At det ikke er gps er ikke så farlig, så lenge den måler avstand. Har ingen behov for mer detaljert søvnregistrering heller. En ting jeg savner litt dog er flere valg når du skal trene. Jeg klatrer og går på ski og går i fjellet, det hadde vært gøy om jeg kunne lagt inn det som trening på fitbiten. Nå bruker jeg kun "run" . Prøvde å velge den intervall en gang, men jeg forstod ikke målingene. Kan man ikke stille inn hvor fort skjermen forsvinner på 3'ern? På ionicen kan man velge om den i heletatt skal slukkes når man trener. Skjønner at det er irriterende. Og om du ikke trenger kartspor når du driver med ski kan du legge det inn etterpå. Du får statsa fra klokka, men ingen rute. Fjellgåing finnes dog i appen under hike.
Diana Skrevet 20. juni 2019 #20 Skrevet 20. juni 2019 På 10.4.2019 den 9.04, Anki skrev: Den trenger inteenett for å synce etterpå, men den trenger bare gps signal for å spore. Er ikke my mobilsignal der jeg går for å si det sånn. Du trykker på plussen for å starte det, så velger du om du skal gå eller løpe. Evt hike om du skal på fjelltur. Jeg finner bare "run", " walk" and "hike" som alternativer her. Går det ikke an å velge sykkel? Jeg vil loggføre sykkelturene mine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå