prettylittlemisfit Skrevet 9. april 2019 #1 Skrevet 9. april 2019 Jeg har slitt med øret nå i 7-8 uker. Bobling, susing og smerter. Har vært til legen 4 ganger, 3 forskjellige. Den første sa at vi fikk se det an, og jeg fikk en nasespray som skulle hjelpe. Han har vært fastlegen min i flere år og nå har han gått ut i permisjon eller noe i 1 år. Så fikk en annen lege 2 uker etter, han skylte øret og jeg fikk time dagen etter, der han sa han sendte henvisning til ØNH. Men det viste seg at han "glemte" det..... Nå 3 uker etter det, fikk jeg ny time med en annen lege og han ga meg en pencilllin/antibiotika kur. Jeg er veldig usikker, selv om han sa at de ga mange gravide kurer for både UVI og andre ting. Jeg trenger ikke at noen sier at jeg er hysterisk, jeg bare lurer på om noen har erfaringer og om det er trygt.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #2 Skrevet 9. april 2019 Hvilken type fikk du da? Og hvor langt er du på vei? Det er ulike typer som er foretrukket i første trimester feks. Anonymkode: 98cc7...78d
prettylittlemisfit Skrevet 9. april 2019 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvilken type fikk du da? Og hvor langt er du på vei? Det er ulike typer som er foretrukket i første trimester feks. Anonymkode: 98cc7...78d Fikk apocillin 600mg, er 28 uker på vei.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #4 Skrevet 9. april 2019 6 minutter siden, prettylittlemisfit skrev: Fikk apocillin 600mg, er 28 uker på vei. Fra felleskatalogen:) Anonymkode: 98cc7...78d
prettylittlemisfit Skrevet 9. april 2019 Forfatter #5 Skrevet 9. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra felleskatalogen:) Anonymkode: 98cc7...78d Så det er trygt da? Jeg vil ikke gjøre noe som kan skade babyen. Har vanskeligheter med å stole på andre leger enn fastlegen min, og han er der dessverre ikke..
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #6 Skrevet 9. april 2019 5 minutter siden, prettylittlemisfit skrev: Så det er trygt da? Jeg vil ikke gjøre noe som kan skade babyen. Har vanskeligheter med å stole på andre leger enn fastlegen min, og han er der dessverre ikke.. Ja. Nå kan ikke jeg sitte å være påståelig her på et forum. Men hvis ikke felleskatalogen fraråder det er det trygt. Produsentene er alltid redd for å få søksmål mot seg, så om det er noen sjanse for at det kan være skadelig blir det frarådet i Felleskatalogen. Også om se ikke har noen særlige holdepunkter på at det er skadelig, men ikke vet. Ring trygg mammamedisin om du fortsatt er usikker Anonymkode: 98cc7...78d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #7 Skrevet 9. april 2019 https://helsenorge.no/legemidler/graviditet-og-legemidler Hvis du ser her er det også tatt frem under hvilke legemidler gravide kan bruke. Apocillin er en penicillin. Anonymkode: 98cc7...78d
prettylittlemisfit Skrevet 9. april 2019 Forfatter #8 Skrevet 9. april 2019 Har snakka med jordmor nå, hun sa jeg trygt kunne ta de 👍 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #9 Skrevet 9. april 2019 56 minutter siden, prettylittlemisfit skrev: Har snakka med jordmor nå, hun sa jeg trygt kunne ta de 👍 Så bra god bedring! Anonymkode: 98cc7...78d
prettylittlemisfit Skrevet 10. april 2019 Forfatter #10 Skrevet 10. april 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Så bra god bedring! Anonymkode: 98cc7...78d Tusen takk 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå