123Heipådei321 Skrevet 9. april 2019 #1 Skrevet 9. april 2019 Hei Jeg lurer på om det er noen kvinner her som jobber/studerer innenfor mannsdominerte yrker/studieprogram? Hvor studer/jobber dere, hvordan er arbeidsmiljøet/studiemiljøet og hvorfor valgte dere dette?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #2 Skrevet 9. april 2019 Jeg hadde besøk av en elektrikerlærling. Dyktig dame! Anonymkode: f6233...17c
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #3 Skrevet 9. april 2019 Jeg har utdannet meg innenfor et mannsdominert yrke, og jeg er drita lei av å få spørsmålet "hvorfor valgte du dette, da?". En mann får aldri det spørsmålet. Det føles som om jeg må forsvare meg på et vis, og at jeg må ha en eller annen spektakulær historie på lur om hvorfor jeg vil jobbe med akkurat det. Jeg er ingen omsorgsperson, så jeg vil heller jobbe med maskiner enn mennesker. Alle kvinner må jo ikke bli sykepleiere og barnehagelærere, liksom... Anonymkode: aaada...c2f 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #4 Skrevet 9. april 2019 Har jobbet i olje- og metallindustri siden 1999, som prosessoperatør og ingeniør. Valgte det pga litt tilfeldigheter, men har alltid likt realfag. Ville ikke jobbe med mennesker. Miljøene har variert. Det er greit å kunne bite tilbake når det kommer sleivete kommentarer, for det har det blitt en del av opp gjennom årene. De gir seg som oftest fort når de settes på plass. Har gått videregående yrkesfag og deretter ingeniør på universitet etter noen arbeidsår. All skole i Stavanger. Jobbene har vært på flere steder i sør-Norge. Anonymkode: abcc3...fd3 1
Gjest bienvilleparish Skrevet 9. april 2019 #5 Skrevet 9. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har utdannet meg innenfor et mannsdominert yrke, og jeg er drita lei av å få spørsmålet "hvorfor valgte du dette, da?". En mann får aldri det spørsmålet. Det føles som om jeg må forsvare meg på et vis, og at jeg må ha en eller annen spektakulær historie på lur om hvorfor jeg vil jobbe med akkurat det. Jeg er ingen omsorgsperson, så jeg vil heller jobbe med maskiner enn mennesker. Alle kvinner må jo ikke bli sykepleiere og barnehagelærere, liksom... Anonymkode: aaada...c2f Helt enig, får alltid det spørsmålet.. Og jeg har heller ingen interessant historie på lur. Jeg jobber som tippbilsjåfør og miljøet er både og. Anleggsbransjen her jeg bor er ganske hard. Ingen kjære mor og opplever mye seksuell trakassering. Men jeg har funnet mitt kall og jeg vet jeg er god til det jeg gjør, så derfor klarer jeg meg helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå