Gå til innhold

Synes du samfunnet på enkelte områder går i riktig retning? I så fall hvilke/hvilket område? Uansett hva. Hilsen veldig samfunnsinteressert!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du noe du synes går fremover? Uansett hva det måtte være. Takknemlig for seriøse svar.

Venter spent på ditt svar. 😃

Anonymkode: 4c02a...630

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er bra at det har blitt mer bevissthet ang. forsøpling. Folk som rydder strender og som har kommet i media. :) Det inspirerer andre.

Jeg synes at det er i grunn er greit at bompengeavgifter har gått opp, fordi det bidrar til at flere (forhåpentligvis) tar bussen. Folk kan klage så mye de vil, men det er positivt at vi får litt bedre luft i byene. :) I Kina går folk rundt med 'pustemasker' - ikke sunt for helsa når lufta er så forurenset!

I Bergen ble bussbilletter billigere i februar. Og i Haugesund koster en billett 10 kr (usikker på om det er det enda, men var en lang periode hvor det kostet 10 kr).

Jeg tror at flere og flere sykdommer kommer til å bli lettere å håndtere i fremtiden, og at færre dør av f.eks kreft. Forskning er bra.

Mer åpenhet og aksept for psykiske lidelser og seksualitet. Fint at flere homofile og transseksuelle kan stå frem! 

Anonymkode: 1b73b...dde

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte på dette i dag selv. Vi skal liksom være så snille og godhjertede i dagens samfunn. Så store framskritt fra hvordan alt var før. Inkluderende, empatiske, forståelsesfulle, "rause". Fri innvandring, rettigheter for alle legninger og livsstiler, vi betaler i dyre dommer til veldedige organisasjoner og miljøtiltak.

Men så sitter syke og eldre slektninger og visner alene på sykehjem. Små barn har lange dager i barnehagen. Da handler det plutselig om dårlig tid. Vi vil helst ikke ha "problematiske elementer" i nabolaget vårt og rundt oss. Men fy så vi skryter på sosiale medier og til hverandre om hvor flinke og gode vi selv er.

Anonymkode: 1cf6f...5fb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er bra at det har blitt mer bevissthet ang. forsøpling. Folk som rydder strender og som har kommet i media. :) Det inspirerer andre.

Jeg synes at det er i grunn er greit at bompengeavgifter har gått opp, fordi det bidrar til at flere (forhåpentligvis) tar bussen. Folk kan klage så mye de vil, men det er positivt at vi får litt bedre luft i byene. :) I Kina går folk rundt med 'pustemasker' - ikke sunt for helsa når lufta er så forurenset!

I Bergen ble bussbilletter billigere i februar. Og i Haugesund koster en billett 10 kr (usikker på om det er det enda, men var en lang periode hvor det kostet 10 kr).

Jeg tror at flere og flere sykdommer kommer til å bli lettere å håndtere i fremtiden, og at færre dør av f.eks kreft. Forskning er bra.

Mer åpenhet og aksept for psykiske lidelser og seksualitet. Fint at flere homofile og transseksuelle kan stå frem! 

Anonymkode: 1b73b...dde

Ja. Helt enig med deg angående forsøpling. Det er veldig bra. Og jeg tror at akkurat det bare vil øke på. Er litt enig med deg i dette med bompenger, men synes det kanskje er litt mange. Men tror etter hvert at det vil bli etablert en ny vane ang. det å ta buss. Men folk vil klage en god stund fremover helt til de har vent seg til å ta kollektiv transport. Det blir det samme som med røykeloven da den kom. Nå skjønner ikke folk at det gikk an å få lov til å røyke inne før. Det samme vil det bli med nye vaner i forhold til busskjøring. Bare vent. Folk vil etter hvert bli takknemlige men det vil ta noen år, tror jeg.

Hilsen TS

Skrevet

Miljø

Holdninger til skeive

Holdninger til folk med en annen etnisk opprinnelse

Tilgang på informasjon (selv om det også har sine baksider)

Kollektivtilbudet

Høyere utdanning til alle som vil ha

Snakker bare fra et norskt perspektiv, da. I andre land er det (/kan det være) annerledes

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, CoolSistah skrev:

Miljø

Holdninger til skeive

Holdninger til folk med en annen etnisk opprinnelse

Tilgang på informasjon (selv om det også har sine baksider)

Kollektivtilbudet

Høyere utdanning til alle som vil ha

Snakker bare fra et norskt perspektiv, da. I andre land er det (/kan det være) annerledes

Enig! Takk for innspill! 😃 Ts. Vil inn på noe annet her og det er at jeg synes at det har blitt et mykere samfunn. Med det så mener jeg at folk engasjerer seg mer enn de gjorde før mot stygge og ondskapsfulle handlinger. Sånn var det ikke før, mener jeg. Se bare på den hendelsen på Rena i Østerdalen, hvor enkelte ville hevne seg på den gutten som slo den gamle damen. Akkurat det var ikke en så god handling. Men det at det ble et så stort engasjement rundt den gale handlingen hvor gutten slo dama, viser meg at det er et mykere samfunn. Eller tar jeg feil?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes miljø har blitt hysterisk de siste årene. Frister nesten å forsøple bare på ren trass, men det er mer jobb enn å la være, så jeg gidder ikke.

Anonymkode: 932bf...2c2

Skrevet

Synes det får bedre på nesten alle områder jeg

AnonymBruker
Skrevet

Synes det vises resultater av arbeid med holdningsendringer. Men vi har likevel en lang vei igjen å gå for å bli så gode medmennesker som vi burde være, og for å få til et så varmt, inkluderende samfunn som vi burde hatt.

Anonymkode: 24107...b91

Skrevet

Skatte-etaten blir bare bedre og bedre. Enklere skjemavelde. De gjør en jobb for å gjøre ting enklere.  :) Det er stor forskjell på papirmølla og selvangivelser nå og for en del år siden.

AnonymBruker
Skrevet
På 9.4.2019 den 12.20, AnonymBruker skrev:

Har du noe du synes går fremover? Uansett hva det måtte være. Takknemlig for seriøse svar.

Vi har en idè om hvordan vi vil ha det, noen ting er som vi vil, andre ting vil vi alltid ville forandre på. 

Ja, vi har blitt mer bevisst på dette med forsøpling. Vi er flinkere til å ta vare på miljøet , ved å velge miljøvennelige produkter, kildesortere. 
Ellers, vi mennesker blir mer og mer unaturlige. Vi skal ikke eldes. 
Vi skal være bedre enn andre....altså, utdannelsen virker til å bestemme verdien. 
Sosiale media bestemmer din verdi

Anonymkode: 6ef2c...0e6

AnonymBruker
Skrevet
På 9.4.2019 den 12.20, AnonymBruker skrev:

Nei, vi har ødelagt for mye. Innvandringen, mer brutalt samfunn, mye kriminelle, knivstikking hver dag, åpne grenser, nav-systemet. Etc.

Liker ikke utviklingen vår. Hvem skal man skylde på? Staten, politikerne.

Anonymkode: cc936...b04

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi har ødelagt for mye. Innvandringen, mer brutalt samfunn, mye kriminelle, knivstikking hver dag, åpne grenser, nav-systemet. Etc.

Liker ikke utviklingen vår. Hvem skal man skylde på? Staten, politikerne.

Anonymkode: cc936...b04

Ja, de har sluppet inn for mye dritt. 
Men det er aldri politikerne som får skylden, det er de som faktisk treffer kjærligheten i utlandet. Polikerne har tatt inn terrorister, mens den som blir sammen med noen fra et av de litt mindre bra landene blir synderen for alt.

Anonymkode: 6ef2c...0e6

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes absolutt verden går fremover. Veldig mange har en veldig bra levestandard i dag sammenlignet med tidligere. Det bare virker ikke sånn siden vi hele tiden blir pepret med elendighet, den har alltid vært der, men det er nå den er synlig for alle med internett og sosiale medier. Jeg liker godt Verdens beste nyheter.

Hverken vårt eller andre samfunn er perfekte. Dit vil vi nok aldri komme, men vi kan hele tiden jobbe med oss selv og samfunnet vårt for å få det enda bedre.

• Liker 1
  • 9 måneder senere...
Skrevet

Tusen takk for deres innlegg! Noen flere?

Gjest Elseby13
Skrevet

Men kjære deg, hvor lang innleveringsfrist hadde du på denne skoleoppgaven, da? Du begynte i april i fjor!

Skrevet

(Avdøde) Hans Rosling og hans konfrontasjon  om medier og deres feilaktige  bilde av verden.

👍👍

• Liker 1
Skrevet
På 31.1.2020 den 10.25, Elseby13 skrev:

Men kjære deg, hvor lang innleveringsfrist hadde du på denne skoleoppgaven, da? Du begynte i april i fjor!

Ingen skoleoppgave dette. Men en samfunnsinteresse!

ts.

Skrevet
På 31.1.2020 den 10.35, Rogadame skrev:

(Avdøde) Hans Rosling og hans konfrontasjon  om medier og deres feilaktige  bilde av verden.

👍👍

Ja. Han liker jeg😀😀👏 Veldig klok mann!

Skrevet

Blir glad når jeg leser at togtrafikk går opp og innenriks flyreiser ned i Norden. 

Og selv om jeg blir trist av rasisme og fremmedfrykt, så bor jeg i et av de mest innvandrertette områdene i Oslo og ser at folk stort sett er greie mot hverandre (det er heller folk som bor andre steder som er så redde for hvordan vi har det her). 

Anonymkode: 7e247...d32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...