Gå til innhold

Kanskje familien hans endelig ser hvor mye jeg gjorde nå da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eks samboer har aldri hatt noe særlig interesse av å ha MYE kontakt med egen familie. Jeg har ofte foreslått å invitere de og har tatt i mot flere av de til besøk ukentlig. Under besøkene er samboer borte på jobb eller lignende. Siden vi har barn er jo flere i familiene interesserte i å besøke oss mest mulig.

Jeg har ringt mormoren hans oftere enn han har gjort, jeg svarer på sms fra familien hans med en gang, jeg har besøkt de oftere enn han har gjort, etc. Altså jeg har tatt 90% av initiativ rundt alt av hans familie. 

Den siste tiden har flere likevel hintet til at det er jeg som holder han borte fra sin familie. At jeg splitter de, kontrollerer han, etc. Jeg fikk til og med et personlig brev fra mormoren hans der hun spurte meg hvorfor han sjeldent tar tlf og aldri svarer på melding. Nå har det av mange grunner blitt brudd mellom oss og det virker som om mange tar et steg tilbake. De tar ikke så mye kontakt med meg, jeg har fått mindre dritt og jeg syns det er helt greit.

Hva med når han er alene da? Da vil de jo se at det er han som ikke ønsker så mye kontakt med de? Kanskje de endelig ser hvor mye jeg har gjort for at de skal ha kontakt med barn/barnebarn? 

Jeg må bare få ut litt frustrasjon, det er vondt å bli stemplet som den fæle når det ikke er slik det er!

Anonymkode: bbdcd...512

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg. Man havner i en kjip situasjon når man vet at det er hans feil, men man ikke vil sverte han overfor familien. Det ekstra kjipe er ar nå vil han faktisk ta kontakt. Ikke for å være sosial, men for å få barnevakt og hjelp med alt det andre du pleide å gjøre for han. 

Anonymkode: e7c11...4a9

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler med deg. Man havner i en kjip situasjon når man vet at det er hans feil, men man ikke vil sverte han overfor familien. Det ekstra kjipe er ar nå vil han faktisk ta kontakt. Ikke for å være sosial, men for å få barnevakt og hjelp med alt det andre du pleide å gjøre for han. 

Nei, jeg har flere ganger sagt det som det er. Jeg kontrollerer han ikke, jeg tar så mye kontakt med dere som jeg har tid til, han bestemmer alt i livet sitt helt selv. 

Hvis han nå begynner å ta kontakt så vil jeg tro at han egentlig har likt å sette meg som den stygge ulven. Det er flere ting som f.eks dårlig behandling fra hans familie på meg, han står å ser på, men gjør ingenting. Akkurat som om han er enig eller syns handlingene deres er ok. 

Jeg er kjempe spent på de neste månedene nå om hva han finner på der. Alt jeg har fått høre om de siste årene er hvor slitsomme disse i familien er.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ellers har vi en skriftlig avtale på å spørre hverandre før vi spør familie angående barnepass. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trøst deg med at sannheten kommer somregel for en dag 💛💛💛

Anonymkode: 95875...815

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om han har snakket stygt om deg til familien.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være en årsak at han ikke ønsker så mye kontakt med familien? Eller er det bare null interesse fra hans side?

I mange tilfeller kan det være en grunn for at man ikke ønsker å ha så mye kontakt med familien, men man unnskylder det med at man har null interesse. Nå har jo du også blitt kjent med en side av hans familie, der de mistenker at det er du som har vært den som har holdt han tilbake. Dette kan gi deg et hint om at alt har ikke vært slik som det skal være for han i oppveksten (spekulasjon). Så nå bruker de deg som et offer og skylde på. Jeg synes det er drøyt av hans familie å mistenke deg for å holde tilbake og kontrollere, når du har vært så mye på besøk og vist interesse for hans familie. Jeg synes det er riktig av deg og holde avstand fra hans familie. Det har jo ikke vært ditt ansvar å holde kontakt med hans familie, selvom dere har et barn sammen - og hans foreldre er besteforeldre til deres barn.

Har han reagert på at du har hatt så mye kontakt med svigerfamilien? Eller synes han det har vært greit?

Anonymkode: af939...ca7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Her og var det jeg som tok intiativet og jeg som inviterte og ordnet til eller fant på ting og inkluderte familien hans. 

Men etter jeg og barna kuttet ut svigers (GODE GRUNNER) ,har det ikke blitt noe. Der kan de se. 

Er ikke meg det stod på..

Anonymkode: 42938...e8f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bare glem det der og NYT at du slipper å ha noe som helst med de folka å gjøre mer! Han gidder rett og slett ikke å ta ansvaret for at besteforeldrene skal få et godt forhold til barnebarna. De kommer antageligvis til å kontakte deg nå for å få treffe dem på din tid og da skal du være beinhard og henvise til eksen og hans uker, så blir han pent nødt til å ta det ansvaret selv.

Anonymkode: 0f560...650

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Sånn holdt eksen min på og. Det var ikke noe galt med familien hans, men han var sur for småting som ikke var noe,  nektet å snakke med,  så jeg måtte stå i mellom og finne på unnskyldninger siden han ikke ville. En av småtingene han var sur for, var at faren måtte jobbe overtid en dag vi var på besøk. Det var sånne småting som ikke betyr noe.  Dette ble så utmattende at det er faktisk en av grunnene til at jeg ikke orket å være gift med han. Når vi giftet oss, så fikk vi 20000kr, noe som for meg er mye penger! Var så takknemlig. Han var sur fordi at det ikke var mer.. Han har null kontakt med de fortsatt, og nekter ungene kontakt med de når de er hos han. 

Er jo bra at de endelig får se hans sanne jeg, og at de får en bedre forståelse for deg som havner i midten. 

Anonymkode: b922f...714

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som om han har snakket stygt om deg til familien.

Kan hende, eller at når de ser at han ikke støtter meg så tillater de seg å si/gjøre flere ufine ting. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være en årsak at han ikke ønsker så mye kontakt med familien? Eller er det bare null interesse fra hans side?

I mange tilfeller kan det være en grunn for at man ikke ønsker å ha så mye kontakt med familien, men man unnskylder det med at man har null interesse. Nå har jo du også blitt kjent med en side av hans familie, der de mistenker at det er du som har vært den som har holdt han tilbake. Dette kan gi deg et hint om at alt har ikke vært slik som det skal være for han i oppveksten (spekulasjon). Så nå bruker de deg som et offer og skylde på. Jeg synes det er drøyt av hans familie å mistenke deg for å holde tilbake og kontrollere, når du har vært så mye på besøk og vist interesse for hans familie. Jeg synes det er riktig av deg og holde avstand fra hans familie. Det har jo ikke vært ditt ansvar å holde kontakt med hans familie, selvom dere har et barn sammen - og hans foreldre er besteforeldre til deres barn.

Har han reagert på at du har hatt så mye kontakt med svigerfamilien? Eller synes han det har vært greit?

Han syns de maser veldig mye, det er veldig høyt press på å ha mye kontakt. Moren vil helst kunne ringe hver dag, mormoren ringer gjerne flere dager i uken. Helst vil de ha han og barnet på middag en dag hver i uken pluss besøk i helgen. Helst vil de at han og barnet er med de på alt av ferier og lengre helgeturer. Helst vil moren være med barnet vårt minst en kveld i uken. I tillegg til dette sender de ofte sms og vi får kort/brev i posten månedlig. 

Når vi har prøvd å prioritere de hver uke så får vi mange ganger høre "hvorfor kom dere ikke tidligere?" De er liksom aldri helt fornøyde! Så mye kontakt, mye mas, mye prat om samme tingene hver gang og likevel aldri helt fornøyde så orker ikke han å ta tlf, svare på melding eller besøke de så mye. 

Det var så ille en periode at hvis vi brukte 1 time ekstra på besøk hos faren hans så kunne moren ringe å kjefte på han, for da følte ikke hun seg prioritert. Lenge så måtte vi tenke på å ikke fortelle henne og den siden av familien om når vi var på besøk hos faren fordi hun kunne reagere. 

Jeg har tenkt at jo mer vi trekker oss unna, jo mer mas blir det. Jo mer vi er med de, svarer på tlf og slikt så føles det mindre som mas. Så må han snart klare å si ifra om hvordan han føler det, men det gjør han ikke. Jeg har heller ikke sagt noe, bare ber de ta det med han. 

AnonymBruker
Skrevet

Det som er litt spesielt er at han hadde virkelig null kontakt før jeg kom inn i bildet. Etter at jeg kom inn der så har alle fått bedre kontakt med han. Jeg tror heller ikke at alt har vært helt supert i hans oppvekst. I tillegg vet jeg at eksen til broren hans også ble beskyldt for slike ting, helt ubegrunnet. Jeg er ikke den første til å føle seg tråkket på og jagd vekk av de. 

Da mormoren hørte om bruddet fikk jeg telefon fra henne der hun mente at jeg måtte fortsette å besøke henne. Så jeg sa at det er eks sitt ansvar nå, jeg har nok med å følge opp barnet som jeg ikke får sett hver dag. Jeg skal også følge opp jobb og egen familie. Fikk bare tilbake at "jadda, men du har jo ledig tid på ettermiddagene i ukene." Joda, henter i bhg kl 16.30, middag og stell så lurer jeg på hvilke tid hun snakker om.. 

Etter det har de ikke kontaktet meg mer. 

Han har bare hatt det behagelig med tanke på hvor mye jeg har vært med de. For da slipper han, som han selv sier. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kuttet ut familien min ut av mitt liv med gode grunner.

Hadde jeg trodd at det var en mulighet for å ha et forhold med mine nevøer, hadde jeg fortsatt prøvd å være med i selskap pga de, men det har blitt fravrøvet av meg av den enkle grunn at det blir snakket dritt om meg til de, som har fargelagt gutta syn om meg så de ikke ønsker å ha kontakt med meg, og nektet meg å komme på besøk og hold meg unna de på selskap hos foreldre.

De fleste som kutter ut familie har en god grunn, og tanke på hvordan de oppfører seg nå, virker det som din eks man har en jævla god grunn til holde de ute av livet sitt.

Anonymkode: 4f606...bbd

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg trodd at det var en mulighet for å ha et forhold med mine nevøer, hadde jeg fortsatt prøvd å være med i selskap pga de, men det har blitt fravrøvet av meg av den enkle grunn at det blir snakket dritt om meg til de, som har fargelagt gutta syn om meg så de ikke ønsker å ha kontakt med meg, og nektet meg å komme på besøk og hold meg unna de på selskap hos foreldre.

De fleste som kutter ut familie har en god grunn, og tanke på hvordan de oppfører seg nå, virker det som din eks man har en jævla god grunn til holde de ute av livet sitt.

av faren (min bror) i nå 15 år.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trøst deg med at sannheten kommer somregel for en dag 💛💛💛

Anonymkode: 95875...815

Ikke ha noe tro på det ts, dessverre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forklarer litt ovenfor her. Det går mest på at de ønsker veldig mye kontakt og når de først får besøk så er de misfornøyde for at vi/han ikke kom tidligere. Aller helst vil de ha kontakt døgnet rundt. De er også veldig intense med alt de vil vite, moren har ringt steder han har søkt jobber for å sjekke at det stemmer osv. Moren driver også å baksnakker han til meg så fort han er ute av rommet. Til han kan hun skryte av at hun syns han er så flink til noe. Så når han går ut av rommet så sier hun motsatt til meg. Alt dette vet han av erfaring og han orker ikke. 

Hos andre i familien hans er det bare koselig å komme på besøk uansett. 

AnonymBruker
Skrevet

Det verste nå er vel om den historien de lager er at "selv etter bruddet var han så ødelagt av å ha blitt kontrollert og dårlig behandlet at han ikke var seg selv lenger likevel". 

Det jeg ikke får til å gå opp er hvordan mormoren og andre mener det er din feil, ja, hvordan var det FØR han møtte deg i det hele tatt da? 

DRIT langt i de folka! DU kjenner sannheten! 

Anonymkode: 1db7c...109

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forklarer litt ovenfor her. Det går mest på at de ønsker veldig mye kontakt og når de først får besøk så er de misfornøyde for at vi/han ikke kom tidligere. Aller helst vil de ha kontakt døgnet rundt. De er også veldig intense med alt de vil vite, moren har ringt steder han har søkt jobber for å sjekke at det stemmer osv. Moren driver også å baksnakker han til meg så fort han er ute av rommet. Til han kan hun skryte av at hun syns han er så flink til noe. Så når han går ut av rommet så sier hun motsatt til meg. Alt dette vet han av erfaring og han orker ikke. 

Okei, men nå ser man ting enda litt tydeligere! Det er jo disse damene som er kontrollerende. For en syk oppførsel. Skjønner godt at de ikke vil ha kontakt. Og det hadde jeg skjønt at du heller ikke ville. Hvordan lar du det de mener gå innpå deg, det er jo de som har problemer?

Anonymkode: 1db7c...109

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være så mye mer enn du vet.

Jeg har vært scapegoaten i min familie nå minst 15 år, og samtlige tror på løgnene som blir fortalt.

Familiemedlemmer og tidligere inngifte ektefeller med sine familie.

Det har vært en stor smear campaign, som det høres ut som du er motakker  av nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...