AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #1 Skrevet 9. april 2019 Har arvet noen leiligheter og jeg har i den forbindelse solgt tre. Alle steder har jeg hatt takstmann selvfølgelig, og ingen av boligene bærer preg av enorm slitasje, eller har noen alvorlige feil eller mangler. To av salgene gikk knirkefritt, budrunder og hyggelige kontraktsmøter. Her er verkebyllen: Det siste salget derimot har gitt meg mareritt. Ble kontaktet før visning av kjøper, en svært interessert og insisterende kjøper som ønsket leiligheten. Vedkommende og hans "gjeng" fikk en privatvisning med meg og min bror tilstede. De var svært kortfattede, men vi forsøkte å fortelle så mye om boligen som mulig ved denne prilvatvisningene. Varte vel i 15 minutter. Rett etter fikk vi et bud som var helt greit, og vi aksepterte budet vi fikk. I følge megler er finanseringen i orden. Ble kontaktet før kontraktsmøte av kjøper som skulle ha ett sett nøkler. Forklarte høflig at det tar man ved overtagelse. Dette aksepterte ikke kjøper og ble hissig. Kjøper tok opp dette at de ønsket et ekstra sett med nøkler igjen på kontraktsmøte, kjøpers "medsammensvorne" var veldig stille og sa svært lite. Men da det gikk opp for kjøper at han ikke ville få nøkler før overtagelse - gikk han i strupen på megler og ble hissig. Kjøper og medsammensvorne begynte da å legge ut om at da kunne jo de si at de signerte kontrakt på feil grunnlag, fordi de bare kjapt hadde sett leiligheten, og at de i den forbindelse måtte få nøkler. Det hele var veldig merkelig. Megler presiserte at de hadde fått visning av leiligheten, noe de da smått bekreftet. Det rare ved kontraktsmøte var også at da det gikk opp for de at de ikke fikk nøkler, var det klart for å signere kontrakt. Og da kom det helt tydelig frem at kjøperens medsammensvorne forsøkte å distrahere megler, mens kontraktene ble signert. Vedkommende sa plutselig "DU, Hva heter du egentlig?" og så "Jeg har mange spørsmål til deg. Følg med nå" Og så bruste ut med masse spørsmål akkurat da vi skulle signere. Om ulike huskjøp og leilighetsskjøp de hadde gjort, hvor de var i alle sakene var i tvister med kjøper/kjøpers boligselgerforsikring. Det var helt absurde tvister hvor jeg satt igjen med inntrykk av at de forsøkte å "svindle" de som de hadde kjøpt hus av for feil som ikke var reelle. Samtidig som megler ble overøst med rare spørsmål og henvendelser, signerte kjøperen feil på kontraktene (Unnlot å signere på hovedstedet, men lukket og ga fra seg kontrakt). Megler oppdaget heldigvis dette, og han måtte da signere riktig. Jeg hadde bare lyst til å reise meg og trekke meg fra alt der jeg satt, men jeg vet at å akseptere et bud er bindene, og at jeg dermed ikke kunne gjort det.. Det viser seg at disse driver med kjøp og salg av bolig. De la ut på kontraktsmøte om alle tvister de var i, og jeg satt igjen med følelsen av at de bare venter på å finne ting som er feil. Råd til hvordan jeg forholder meg her, og hvordan jeg skal gå frem videre? Jeg vet at de kan velge å holde igjen deler av kjøpesummen. Det var svært mange andre momenter ved dette møtet som gjorde at jeg ble overbevist om at disse driver kriminell virksomhet, men har ingen bevis og nevner de ikke er i fare for at man kan bli gjenkjent. Anonymkode: 22a32...7eb
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #2 Skrevet 9. april 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har arvet noen leiligheter og jeg har i den forbindelse solgt tre. Alle steder har jeg hatt takstmann selvfølgelig, og ingen av boligene bærer preg av enorm slitasje, eller har noen alvorlige feil eller mangler. To av salgene gikk knirkefritt, budrunder og hyggelige kontraktsmøter. Her er verkebyllen: Det siste salget derimot har gitt meg mareritt. Ble kontaktet før visning av kjøper, en svært interessert og insisterende kjøper som ønsket leiligheten. Vedkommende og hans "gjeng" fikk en privatvisning med meg og min bror tilstede. De var svært kortfattede, men vi forsøkte å fortelle så mye om boligen som mulig ved denne prilvatvisningene. Varte vel i 15 minutter. Rett etter fikk vi et bud som var helt greit, og vi aksepterte budet vi fikk. I følge megler er finanseringen i orden. Ble kontaktet før kontraktsmøte av kjøper som skulle ha ett sett nøkler. Forklarte høflig at det tar man ved overtagelse. Dette aksepterte ikke kjøper og ble hissig. Kjøper tok opp dette at de ønsket et ekstra sett med nøkler igjen på kontraktsmøte, kjøpers "medsammensvorne" var veldig stille og sa svært lite. Men da det gikk opp for kjøper at han ikke ville få nøkler før overtagelse - gikk han i strupen på megler og ble hissig. Kjøper og medsammensvorne begynte da å legge ut om at da kunne jo de si at de signerte kontrakt på feil grunnlag, fordi de bare kjapt hadde sett leiligheten, og at de i den forbindelse måtte få nøkler. Det hele var veldig merkelig. Megler presiserte at de hadde fått visning av leiligheten, noe de da smått bekreftet. Det rare ved kontraktsmøte var også at da det gikk opp for de at de ikke fikk nøkler, var det klart for å signere kontrakt. Og da kom det helt tydelig frem at kjøperens medsammensvorne forsøkte å distrahere megler, mens kontraktene ble signert. Vedkommende sa plutselig "DU, Hva heter du egentlig?" og så "Jeg har mange spørsmål til deg. Følg med nå" Og så bruste ut med masse spørsmål akkurat da vi skulle signere. Om ulike huskjøp og leilighetsskjøp de hadde gjort, hvor de var i alle sakene var i tvister med kjøper/kjøpers boligselgerforsikring. Det var helt absurde tvister hvor jeg satt igjen med inntrykk av at de forsøkte å "svindle" de som de hadde kjøpt hus av for feil som ikke var reelle. Samtidig som megler ble overøst med rare spørsmål og henvendelser, signerte kjøperen feil på kontraktene (Unnlot å signere på hovedstedet, men lukket og ga fra seg kontrakt). Megler oppdaget heldigvis dette, og han måtte da signere riktig. Jeg hadde bare lyst til å reise meg og trekke meg fra alt der jeg satt, men jeg vet at å akseptere et bud er bindene, og at jeg dermed ikke kunne gjort det.. Det viser seg at disse driver med kjøp og salg av bolig. De la ut på kontraktsmøte om alle tvister de var i, og jeg satt igjen med følelsen av at de bare venter på å finne ting som er feil. Råd til hvordan jeg forholder meg her, og hvordan jeg skal gå frem videre? Jeg vet at de kan velge å holde igjen deler av kjøpesummen. Det var svært mange andre momenter ved dette møtet som gjorde at jeg ble overbevist om at disse driver kriminell virksomhet, men har ingen bevis og nevner de ikke er i fare for at man kan bli gjenkjent. Anonymkode: 22a32...7eb Off for et styr. Er du medlem av Huseiernes forbund? Og har eierforsikring? Jeg tror jeg hadde helgardert meg og tatt en haug bilder av ting de kan finne på å klage på. Samme dag som du overleverer leiligheten så du har datoer å vise til på kamera. Jeg hadde også ved overtagelse hatt noen i leiligheten, i tilfelle det blir krangling og styr. Høres ut som noen sleipe typer det der. Ekkelt å være involvert i en slik situasjon, men med eierskifteforsikring (e.l hva det nå heter) er du ganske sikret etter salg. Kan de virkelig holde igjen deler av kjøpesummen- trodde alt skulle være i boks før overtagelse? Anonymkode: 84644...1ac 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #3 Skrevet 10. april 2019 Forklar bekymringen din til megleren og insister at denne personen er med på overtakelsen av boligen slik at dere er minst to personer. Ta masse bilder av hele boligen, spesielt våtrom og sluk og slike ting som kan medføre store kostnader ifb med utbedringer. Håper også du har tegnet eierskifteforsikring. Anonymkode: c3f48...91e 4
Illuminatum Skrevet 10. april 2019 #4 Skrevet 10. april 2019 Ville nok også skrevet en logg om hva som er blitt sagt og gjort både på visningen og kontraktsmøtet. Ville nok ikke lagt til formuleringer som "gikk i strupen på" etc. Hva betyr dette? Du skriver at den som var med kjøper stilte masse spørsmål som de ville ha svar på men så snakker du om at de i stedet fortalte om tidligere kjøp. Skriv ned de spørsmål de stilte og hva dere svarte. Print ut og signer. Ellers gode forslag med å ta masse bilder. Vær nøye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå