AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #61 Skrevet 9. april 2019 1 time siden, Klopp skrev: Takk for et meget godt og reflektert innlegg. Syntes du forklarte dette veldig godt! Men, det underbukse trikset virker ikke på meg for jeg sover alltid uten uansett om det blir hygge eller ikke Skulle ønske at min mann ikke hadde det "trikset" heller, men folk har sine rutiner og vaner, og etter et lengre forhold er det jo på en måte fint at vi kan lese hverandres signaler på "forsyn deg" eller "la det være". Han leser også mine på det... men velger litt for sjelden nå å hoppe på mine "forsyn deg" signaler. Det må jeg på ene siden respektere, og innfinne meg med, men litt frustrasjon skaper det når jeg ønsker mer. Spesielt når jeg tropper opp signalene, og likevel ikke får respons. Jeg er ikke vant til det. Har vært bortskjemt med mye sex. Vært vant til å få respons. Ser at folk nevner alder her, og det er klart en faktor. Min mann er imidlertid snart 48 år, og dette har bare vært noe jeg har følt på i snart 2 år. Det var først da han begynte å dabbet av. Tror det er veldig individuelt når den avdabbingen skjer. Jeg var tidligere i livet i et lengre forhold med en mann som dabbet av da han var 34 år. Etter kun to års forhold. Jeg var rundt 10 år yngre, og mer frustrert da enn jeg er nå, men det var mye fordi han ga uttrykk for at han var kåt hele tiden, og jeg fikk forventninger som ikke ble innfridd. Det var verre å forholde seg til enn en mann som har dabbet litt, men iallefall ikke skryter på seg å ville ha mer sex enn han faktisk vil. Jeg klarer å respektere at min mann har mindre lyst og behov enn tidligere, anse det som en naturlig utvikling ved alderen, og sette pris på at når vi har sex er den iallefall veldig bra. Hadde han (som min eks) derimot gitt uttrykk for at han var minst like kåt og klar som alltid før, men likevel lot meg ligge utilfreds, så blir det en mismatch mellom ord og handling som hadde skapt større frustrasjon. Det har vært snakket litt om akkurat dette i venninnesamtaler, for det virker som at en del menn absolutt ikke er åpen for å erkjenne at de har fått mindre lyst og behov. De gir uttrykk for at de er like lysten og klar som de alltid har vært, og det skaper ekstra frustrasjon hos partner som opplever at det ikke er sant. Det skaper også distanse (umulig å finne løsninger på et problem som "ikke eksisterer") og usikkerhet. For det blir oppfattet som løgn (antagelig mer selvbedrag, men uansett ikke sannhet), og samtidig skaper det noen "Er det da MEG han ikke lenger tenner på?" - tanker, SELV OM man kjenner partner godt nok til se at avdabbingen er generell. Det jeg vil frem til her er at vi kvinner kan klare å akseptere at menn kommer til en alder der de har mindre behov, til og med til tross for at dette ofte krasjer med tiden der vi får økt lyst og behov, MEN der menn lyver for seg selv og partner, og påstår at de har samme lyst og behov fremdeles, mens alt annet peker i annen retning, da skapes det et problem utover mindre sex. Jeg forstår at menn ønsker å tenke og tro at de er like yre som de alltid har vært, men det er likevel ikke en ok løgn. Dere menn kan jo prøve å forestille dere hvordan det var å være kåt, og så ha en kjæreste som sa "Åh jeg er så kåt og yr, det kribler så godt i kroppen!", men hun ville ikke ha sex med DEG. Hadde det føltes ok? Det er i praksis det menn gjør når de påstår å være like kåt som tidligere, men kona /samboer /kjæreste ikke får. Det er fint å ha troen på sin egen virilitet, men ikke i den grad at man fornekter at alder gjør NOE med lyst og behov. Anonymkode: aafe1...542 7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #62 Skrevet 9. april 2019 Når skal kvinner forstå at mange menn ikke er i forhold for å tilfredsstille kvinner? Menn er i forhold for å tilfredsstille seg selv, på alle de måter de kan! Når menn blir eldre og ikke orker så mye sex lenger, forlater de ikke kona si siden forholdet gir mannen mange privilegier (dulling, dalling, ansvar for hus, hjem og oppfølging av barn, ungdom og aldrende foreldre, sosial status, materialisme). De bryr seg ikke om at kona er utilfreds pga manglende sex. De vil ikke snakke om sine problemer med potens og lyst fordi det vekker ubehag i de å innrømme at de ikke er som de engang var og ikke har samme virilitet som en ung mann. De lar kona bære byrden. Det er kona som sitter igjen med alle spørsmålene og frustrasjonen. Mennene stikker hodet i sanden og later som om alt er som før, derav preik om at de har så mye lyst. Anonymkode: a2c38...4ef 9
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #63 Skrevet 9. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Når skal kvinner forstå at mange menn ikke er i forhold for å tilfredsstille kvinner? Menn er i forhold for å tilfredsstille seg selv, på alle de måter de kan! Når menn blir eldre og ikke orker så mye sex lenger, forlater de ikke kona si siden forholdet gir mannen mange privilegier (dulling, dalling, ansvar for hus, hjem og oppfølging av barn, ungdom og aldrende foreldre, sosial status, materialisme). De bryr seg ikke om at kona er utilfreds pga manglende sex. De vil ikke snakke om sine problemer med potens og lyst fordi det vekker ubehag i de å innrømme at de ikke er som de engang var og ikke har samme virilitet som en ung mann. De lar kona bære byrden. Det er kona som sitter igjen med alle spørsmålene og frustrasjonen. Mennene stikker hodet i sanden og later som om alt er som før, derav preik om at de har så mye lyst. Anonymkode: a2c38...4ef Kvinner som deg tiltrekker seg ikke kvalitetsmenn Anonymkode: e754f...80f 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #64 Skrevet 9. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kvinner som deg tiltrekker seg ikke kvalitetsmenn Anonymkode: e754f...80f Kvalitet og menn er to ord som ikke hører sammen i en og samme setning. Anonymkode: a2c38...4ef 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #65 Skrevet 9. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvalitet og menn er to ord som ikke hører sammen i en og samme setning. Anonymkode: a2c38...4ef Du er så bitter og forutinntatt at det er helt umulig å føre noen form for seriøs diskusjon med deg. Forresten, kos deg så meget på kverulantfestivalen i sommer da. Anonymkode: 92ef1...508 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #66 Skrevet 9. april 2019 1 time siden, Mann1979 skrev: Her har rasjonaliseringen i hodet ditt jobbet overtid! Det er ingen som tenner på sure, bitre, generaliserende kvinnfolk som deg og andre i denne tråden. Verre er det ikke! 😀 Altså, det er common sense at flere menn enn kvinner eksternaliserer og legger skylden utenfor seg selv. En uforholdsmessig stor del, mens kvinner legger en uforholdsmessig stor skyld på seg selv. Anonymkode: e5776...24d 8
Mann1979 Skrevet 9. april 2019 #67 Skrevet 9. april 2019 Just now, AnonymBruker said: Altså, det er common sense at flere menn enn kvinner eksternaliserer og legger skylden utenfor seg selv. En uforholdsmessig stor del, mens kvinner legger en uforholdsmessig stor skyld på seg selv. Anonymkode: e5776...24d For noe ræl. 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #68 Skrevet 9. april 2019 1 minutt siden, Mann1979 skrev: For noe ræl. Det er forskning på det. På gruppenivå er dette fremtredende. Også når det kommer til psykiske lidelser, har kvinner de mer "internaliserte" lidelsene, mens menn oftere rammes av de "eksternaliserte" lidelsene. Anonymkode: e5776...24d 8
Mann1979 Skrevet 9. april 2019 #69 Skrevet 9. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er forskning på det. På gruppenivå er dette fremtredende. Også når det kommer til psykiske lidelser, har kvinner de mer "internaliserte" lidelsene, mens menn oftere rammes av de "eksternaliserte" lidelsene. Anonymkode: e5776...24d 3 minutter siden, Mann1979 said: For noe ræl. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #70 Skrevet 9. april 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er så bitter og forutinntatt at det er helt umulig å føre noen form for seriøs diskusjon med deg. Forresten, kos deg så meget på kverulantfestivalen i sommer da. Anonymkode: 92ef1...508 Det finnes ingenting bitrere enn en bitter mann. Anonymkode: a2c38...4ef 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #71 Skrevet 9. april 2019 2 minutter siden, Mann1979 skrev: Det var det du hadde? Anonymkode: e5776...24d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #72 Skrevet 9. april 2019 Noen mennesker har en tendens til å legge ansvar og skyld for ting som går galt utenfor seg selv – de eksternaliserer. Andre internaliserer – tar på seg overdreven skyld og ansvar. Nå to slike personer kommer sammen utfyller de hverandre på dårligst tenkelig måte. Den eksternaliserende kan med letthet fortsette sin uansvarlige reise gjennom eget liv. Den internaliserende får selskap i å trykke seg selv ned. På gruppenivå er det en tendens til at gutter og menn eksternaliserer, mens jenter og kvinner internaliserer. Derfor er det duket for at i mange parforhold blir kvinnen bærer av altfor mye skyld. Anonymkode: a2c38...4ef 5
Cronosgjesten Skrevet 9. april 2019 #73 Skrevet 9. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette vil jeg gjerne forstå, for det er interessant. Betyr det at hennes fortid gjør at du føler deg utilstrekkelig i den grad at det påvirker deres sexliv, selv om hun egentlig ikke har gjort noe feil etter at dere ble sammen? Frykter du at hun ønsker seg en annen? Anonymkode: 4865a...c8c Det er ikke meningen å svare så kort, men i rekkefølge på spørsmålene; Ja og nei 🙂 Jeg tror ikke hun ønsker seg noen andre, fordi det er liksom ikke noe som er uprøvd. Kombiner det med å «pynte på» historikken, og å insistere på at hun ikke har mer erfaring. Jeg synes det er vanskelig å tro på noen ting som kommer derfra da. Men hun er heller ikke veldig seksuell (lengre). Og da tenker jeg mer på om det er fordi mine ferdigheter er så amatørmessige at det sluttet å være interessant.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #74 Skrevet 9. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette stemmer. Menn har tendens til eksternalisering av problemer (skylder på alle andre), mens kvinner internaliserer (skylder på seg selv). Det er en selvforsterkende prosess, når menn, som foretrekker å skylde på andre istedenfor å ta ansvar for seg selv, kan skylde på kvinner som dessverre har tendens til å legge utforholdsmessig skyld på seg selv, istedenfor å ansvarliggjøre andre når det er på sin plass. På denne måten blir menn aldri egentlig helt voksne, mens kvinner må bære mesteparten av den emosjonelle børen i et forhold. Det er blant annet derfor kvinner sliter seg ut og til slutt velger å gå. Og derfor mange kvinner velger å leve alene etter samlivsbrudd, fordi det er så befriende å slippe ansvaret for menns emosjonelle problemer. Mens menn er raske etter å søke ny dame, fordi det er så befriende å slippe ta ansvar for seg selv. Anonymkode: a2c38...4ef Dette er jeg veldig enig med deg i. Godt og reflektert innlegg! Anonymkode: 2d6cf...777 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #75 Skrevet 9. april 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når skal kvinner forstå at mange menn ikke er i forhold for å tilfredsstille kvinner? Menn er i forhold for å tilfredsstille seg selv, på alle de måter de kan! Når menn blir eldre og ikke orker så mye sex lenger, forlater de ikke kona si siden forholdet gir mannen mange privilegier (dulling, dalling, ansvar for hus, hjem og oppfølging av barn, ungdom og aldrende foreldre, sosial status, materialisme). De bryr seg ikke om at kona er utilfreds pga manglende sex. De vil ikke snakke om sine problemer med potens og lyst fordi det vekker ubehag i de å innrømme at de ikke er som de engang var og ikke har samme virilitet som en ung mann. De lar kona bære byrden. Det er kona som sitter igjen med alle spørsmålene og frustrasjonen. Mennene stikker hodet i sanden og later som om alt er som før, derav preik om at de har så mye lyst. Anonymkode: a2c38...4ef Som kvinne er jeg heller ikke i forhold for å tilfredsstille mannen. Forholdet må gi meg noe som har merverdi i forhold til å være alene. Derfor synes jeg ikke det er noe negativt at menn også tenker slik. Jeg ønsker å være en merverdi i min manns liv, og at han er det i mitt! Jeg tror dessuten ikke på at menn ikke bryr seg om at kona/samboer ikke er tilfreds seksuelt. Noen menn bryr seg kanskje ikke om det, men jeg tror at de aller fleste menn bryr seg om det, og at det er ene årsaken til at de stikker hodet i sanden og fornekter at alder gjør noe med dem. De synes det er vanskelig å forholde seg til at de ikke klarer å prestere på samme nivå som tidligere. Synes det er vondt å forholde seg til at vektskålen tipper, og at det er de som begynner å takke nei til sex. De ØNSKER så sterkt at de fremdeles er like virile, og det anser de som en så grunnleggende del av sin manndom og stolthet at de ikke klarer å forholde seg til at ting endres. Derav selvbedraget. Sannheten er for vanskelig! Et så stort "angrep" på deres selvbilde at de fornekter. Men jeg er enig i at de da lar kvinnen bære byrden. Noen menn drar det til og med så langt at de forlater sin kvinne for å finne en ny som øker viriliteten igjen. En stund! Pisser i buksa for å holde seg varm! Skyver problemet helt fra seg. "Ny ku" virker jo, en stund! "Ny ku" blir også gammel ku! Stakkars "ny ku" vil snart føle på samme frustrasjon som "gammel ku" gjorde, for nissen følger med på lasset. Når hun ikke er ny lenger, og lystnivå går til normalt, er det ikke en 25 årings lystnivå hun heller vil ha å forholde seg til. Så man kan jo bytte dame hvert annet år... eller man kan innse at alder gjør noe. En mann på 40-50 år har sjelden /aldri samme kåthet og behov som en på 25 år, uansett hvor sterkt han skulle ønske det. Selv om han "tenker på sex like ofte", er ikke behovet for å praktisere det like sterkt, like ofte. Og det er helt ok... til man lyver om det, eller dytter problemet over på partner! Det ER greit å bli eldre! Men bittelitt selvinnsikt er også godt å ta med seg, for å dytte alt over på partner er ikke greit! Anonymkode: aafe1...542 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #76 Skrevet 9. april 2019 41 minutter siden, Cronosgjesten skrev: Det er ikke meningen å svare så kort, men i rekkefølge på spørsmålene; Ja og nei 🙂 Jeg tror ikke hun ønsker seg noen andre, fordi det er liksom ikke noe som er uprøvd. Kombiner det med å «pynte på» historikken, og å insistere på at hun ikke har mer erfaring. Jeg synes det er vanskelig å tro på noen ting som kommer derfra da. Men hun er heller ikke veldig seksuell (lengre). Og da tenker jeg mer på om det er fordi mine ferdigheter er så amatørmessige at det sluttet å være interessant. Jeg forstår. Og jeg blir litt fascinert, for selv har jeg hatt få partnere. Jeg er nesten førti, men har bare ligget med tre stykker. Det skyldes en kombinasjon av at jeg blomstret sent, har hatt et ganske seriøst forhold til sex og har vært i lange forhold i hele mitt voksne liv. Etter det siste bruddet har jeg følt meg helt akterutseilt og sårbar. Jeg er singel, ikke ung lenger og har likevel veldig lite erfaring sammenlignet med flertallet. Jeg føler meg som en usikker tenåring igjen. Så jeg har egentlig tenkt meg at jeg ville vært mer attraktiv om jeg var som din kone. Men så enkelt er det tydeligvis ikke. Min forrige partner hadde issues med at jeg hadde hatt så få. Han var redd jeg en dag skulle frike ut og bestemme meg for å slå meg løs en gang for alle. Det kom opp som tema ofte. Jeg tror det var projisering, at det handlet mest om hva han hadde gjort i min situasjon. Men det forsterket også den følelsen av at det blir sett på som unormalt å ha vært sammen med få. Så det skal ikke være lett... Men kanskje er det så enkelt som at våre erfaringer og personligheter på dette området ikke var så kompatible. Som med deg og kjæresten din, kanskje (håper dere har det bedre på andre områder ). Anonymkode: 4865a...c8c 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #77 Skrevet 9. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så man kan jo bytte dame hvert annet år... eller man kan innse at alder gjør noe. En mann på 40-50 år har sjelden /aldri samme kåthet og behov som en på 25 år, uansett hvor sterkt han skulle ønske det. Selv om han "tenker på sex like ofte", er ikke behovet for å praktisere det like sterkt, like ofte. Og det er helt ok... til man lyver om det, eller dytter problemet over på partner! Det ER greit å bli eldre! Men bittelitt selvinnsikt er også godt å ta med seg, for å dytte alt over på partner er ikke greit! Anonymkode: aafe1...542 Fra barnsben av utvikler gutter seg til å bli eksperter på å ikke forholde seg til egne følelser. Gutter og menn lærer seg å projisere det de finner vanskelig ved seg selv, over på jenter og kvinner. Det meste av det som gutter og menn oppfatter som svakhetstrekk, f.eks å være fysisk svak, preget av følelser eller det å være stygg og det å bli eldre, er noe de ikke klarer forholde seg til ved eget selv men pådytter kvinner. Det er alltid vi kvinner som skal bære ansvaret for det problematiske ved å være menneske. Det er vi kvinner som utsettes for victim blaming (de fleste overgripere er menn, men menn liker å skylde på ofrene, som er kvinner), det er vi kvinner som utsettes for fat shaming (menn kan være så feite de bare vil), kvinner rakkes ned på for å ikke være pene nok (menn kan være så stygge de bare vil, men vil IKKE akseptere at også kvinner er visuelle av seg i valg av partner) og til sist er det kvinner som utsettes for age shaming (til og med innen forskning og medisin snakker man sjelden høyt om mannens overgangsalder og problemene som er forbundet med denne, fordi det er så inngrodd i alle systemer at man ikke må si noe som setter menn i et dårlig lys og fremstiller menn med svakheter). Det er sånn menn liker å leve. De liker å forholde seg til dikotomer, enten eller, svart-hvitt. Menn liker å se seg selv som det sterke kjønn, og da må kvinner være det svake kjønn. Menn liker å se seg selv som resolutte og handlekraftige, og da blir kvinner de emosjonelle/hysteriske. Menn liker å se seg selv som potente og attraktive til de plutselig ligger i grava, og da må kvinner bære ansvar alene for å bli eldre og skrøpelig, med de følger dette har for seksuell attraktivitet og funksjon. And so the world keeps spinning. Det er stort sett bare vi kvinner som evner å se disse mønstrene. Menn vil nødig oppgi sin posisjon hvor de sitter med makt til å påføre skam på oss kvinner. De går vel heller over lik fremfor å se seg selv fra et realistisk, ærlig perspektiv. Anonymkode: a2c38...4ef 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #78 Skrevet 10. april 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Fra barnsben av utvikler gutter seg til å bli eksperter på å ikke forholde seg til egne følelser. Gutter og menn lærer seg å projisere det de finner vanskelig ved seg selv, over på jenter og kvinner. Det meste av det som gutter og menn oppfatter som svakhetstrekk, f.eks å være fysisk svak, preget av følelser eller det å være stygg og det å bli eldre, er noe de ikke klarer forholde seg til ved eget selv men pådytter kvinner. Det er alltid vi kvinner som skal bære ansvaret for det problematiske ved å være menneske. Det er vi kvinner som utsettes for victim blaming (de fleste overgripere er menn, men menn liker å skylde på ofrene, som er kvinner), det er vi kvinner som utsettes for fat shaming (menn kan være så feite de bare vil), kvinner rakkes ned på for å ikke være pene nok (menn kan være så stygge de bare vil, men vil IKKE akseptere at også kvinner er visuelle av seg i valg av partner) og til sist er det kvinner som utsettes for age shaming (til og med innen forskning og medisin snakker man sjelden høyt om mannens overgangsalder og problemene som er forbundet med denne, fordi det er så inngrodd i alle systemer at man ikke må si noe som setter menn i et dårlig lys og fremstiller menn med svakheter). Det er sånn menn liker å leve. De liker å forholde seg til dikotomer, enten eller, svart-hvitt. Menn liker å se seg selv som det sterke kjønn, og da må kvinner være det svake kjønn. Menn liker å se seg selv som resolutte og handlekraftige, og da blir kvinner de emosjonelle/hysteriske. Menn liker å se seg selv som potente og attraktive til de plutselig ligger i grava, og da må kvinner bære ansvar alene for å bli eldre og skrøpelig, med de følger dette har for seksuell attraktivitet og funksjon. And so the world keeps spinning. Det er stort sett bare vi kvinner som evner å se disse mønstrene. Menn vil nødig oppgi sin posisjon hvor de sitter med makt til å påføre skam på oss kvinner. De går vel heller over lik fremfor å se seg selv fra et realistisk, ærlig perspektiv. Anonymkode: a2c38...4ef Det er jo heldigvis ikke alle menn som er som dette, langt ifra, men ja - jeg er enig i at man som kvinne ser dette mye bedre hos en del menn enn de samme mennene, spesielt dette med dikotomiene, og at alt det lite prestisjefylte stappes inn i kvinnen, som om noen menn sylter pølser. Mannsjåvinismen har hatt en innebygget egenskapsdistribusjon - generelt sett har mannfolk gitt seg selv de egenskaper som har vært knyttet til status og gitt de egenskaper med lite status til kvinnen. Og så er det blitt kalt "natur" eller "essens", og det er blitt skapt politikk og lover deretter. Anonymkode: e5776...24d 5
Cronosgjesten Skrevet 10. april 2019 #79 Skrevet 10. april 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Fra barnsben av utvikler gutter seg til å bli eksperter på å ikke forholde seg til egne følelser. Gutter og menn lærer seg å projisere det de finner vanskelig ved seg selv, over på jenter og kvinner. Det meste av det som gutter og menn oppfatter som svakhetstrekk, f.eks å være fysisk svak, preget av følelser eller det å være stygg og det å bli eldre, er noe de ikke klarer forholde seg til ved eget selv men pådytter kvinner. Det er alltid vi kvinner som skal bære ansvaret for det problematiske ved å være menneske. Det er vi kvinner som utsettes for victim blaming (de fleste overgripere er menn, men menn liker å skylde på ofrene, som er kvinner), det er vi kvinner som utsettes for fat shaming (menn kan være så feite de bare vil), kvinner rakkes ned på for å ikke være pene nok (menn kan være så stygge de bare vil, men vil IKKE akseptere at også kvinner er visuelle av seg i valg av partner) og til sist er det kvinner som utsettes for age shaming (til og med innen forskning og medisin snakker man sjelden høyt om mannens overgangsalder og problemene som er forbundet med denne, fordi det er så inngrodd i alle systemer at man ikke må si noe som setter menn i et dårlig lys og fremstiller menn med svakheter). Det er sånn menn liker å leve. De liker å forholde seg til dikotomer, enten eller, svart-hvitt. Menn liker å se seg selv som det sterke kjønn, og da må kvinner være det svake kjønn. Menn liker å se seg selv som resolutte og handlekraftige, og da blir kvinner de emosjonelle/hysteriske. Menn liker å se seg selv som potente og attraktive til de plutselig ligger i grava, og da må kvinner bære ansvar alene for å bli eldre og skrøpelig, med de følger dette har for seksuell attraktivitet og funksjon. And so the world keeps spinning. Det er stort sett bare vi kvinner som evner å se disse mønstrene. Menn vil nødig oppgi sin posisjon hvor de sitter med makt til å påføre skam på oss kvinner. De går vel heller over lik fremfor å se seg selv fra et realistisk, ærlig perspektiv. Anonymkode: a2c38...4ef Jeg tror dette innlegget er mer preget av dine egne opplevelser enn fakta. Jeg kjenner noen som er sånn som du beskriver. De er så «mann», at jeg av og til blir satt ut av hvor tette de er på enkelte områder, men veldig oppegående på andre. Det har altså ikke noe med intelligens å gjøre. Jeg ser også at de forventer en ting av andre menn, og en annen av kvinner i lik situasjon. Jeg kjenner dog andre som ikke har noe problem med å formidle at de er i kontakt med både egen følelser, og vurderer hva de selv kan gjøre for å bedre en situasjon. Det å være sta og lite villig til kompromisser er absolutt ingen typisk mannlig egenskap. Jeg kjenner INGEN menn som driver med age shaming. Og jeg er nærmere 50 enn 40. Mulig ditt syn på menn er skapt av at du har vært i nærheten av samme mann, men i forskjellig innpakning hele livet? Eller er det så enkelt som at du egentlig ikke liker menn, verken intimt eller perifert? Mange som har kommet ut av skapet i voksen alder, og har levd sammen med en mann pga samfunnsstigma, har gjerne en antipati på grunn av en kombinasjon av selvforakt, og følelsen av overtramp. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #80 Skrevet 10. april 2019 15 timer siden, Cronosgjesten skrev: Det er ikke meningen å svare så kort, men i rekkefølge på spørsmålene; Ja og nei 🙂 Jeg tror ikke hun ønsker seg noen andre, fordi det er liksom ikke noe som er uprøvd. Kombiner det med å «pynte på» historikken, og å insistere på at hun ikke har mer erfaring. Jeg synes det er vanskelig å tro på noen ting som kommer derfra da. Men hun er heller ikke veldig seksuell (lengre). Og da tenker jeg mer på om det er fordi mine ferdigheter er så amatørmessige at det sluttet å være interessant. Løgn er usexy. Hva får deg til å tenke at hun lyver? Man har ingen flere seksuelle ferdigheter enn de man skaper sammen. Er derfor begreper som "god i senga" blir feil. Man kan derimot snakke f.eks om nysgjerrighet osv. Anonymkode: 8e53e...4c4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå