AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #21 Skrevet 9. april 2019 Ingen får lov å ha med dyr hjem til oss eller til hytta vår. Dette er grunnet alvorlig pelsdyrallergi hos en av oss som bor i huset. Det er heldigvis en forklaring som folk flest forstår godt, men jeg synes man må få lov til å si nei med hvilken som helst annen "unnskyldning" også. Hvor langt unna bor besteforeldrene? Hvordan tåler dyr egentlig å bli flyttet på på denne måten, samt bilturer? Jeg vet at enkelte gnagere og fugler blir lett stresset av miljø-forandring... Det er jo også noe å tenke på. Anonymkode: 79014...6e7 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #22 Skrevet 9. april 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje ta tak i andre problemer enn dyrene her... bestikke dem for å bli med til besteforeldrene? Guri.... Anonymkode: cb9a5...c96 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du må bestikke ungene for å bli med til besteforeldrene, er det ikke akkurat dyrene som er problemet. Mine foreldre satte bare øynene i oss og sa 'nå skal vi dit i dag' hvis vi ymtet om å slippe. Anonymkode: 51f85...946 Man trenger ikke uttale seg å dømme andre når man ikke kjenner til hele situasjonen, det kan være mange gode grunner til at barna/ungdommen ikke vil besøke besteforeldre. jeg har aldri likt å dra til mine besteforeldre på ene siden da det ble masse utrivsel og bestemor var veldig dømmende og frekk til det punktet at jeg ble lei meg og veldig ukomfortabel. Hadde jeg ikke fått hatt med mine dyr dit hadde jeg nok ikke dratt heller, trenger ikke tilrettelegge mitt liv og preferanser etter andre folk. Hvis barna ikke liker å være hos besteforeldre er det muligens de som gjør noe feil og ikke ungene sin skyld.. Anonymkode: bc32a...7dc 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #23 Skrevet 10. april 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg ikke fått hatt med mine dyr dit hadde jeg nok ikke dratt heller, trenger ikke tilrettelegge mitt liv og preferanser etter andre folk Helt riktig, du bestemmer selv hvem du vil omgås. Og omvendt: andre folk avgjør om de synes du er noe å bruke tid på. Generelt gjelder det at jo mere selvopptatt og lite forståelsesfull overfor andre man er, desto færre (omgangs)venner har man. Som man reder, så ligger man. Mange trivs best i eget selskap, og sørger påpasselig for at andre stort sett holder seg unna. Anonymkode: d6a9e...5e6
Rotemor Skrevet 10. april 2019 #24 Skrevet 10. april 2019 (endret) Jeg hadde IKKE ansett stinkende dyrebur hjemme hos meg som en del av å passe barn, nei. Dyrene har dere fått for å ha hjemme, ikke hos andre. Slektsforhold er totalt irrelevant. Endret 10. april 2019 av Rotemor
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #25 Skrevet 10. april 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Man trenger ikke uttale seg å dømme andre når man ikke kjenner til hele situasjonen, det kan være mange gode grunner til at barna/ungdommen ikke vil besøke besteforeldre. jeg har aldri likt å dra til mine besteforeldre på ene siden da det ble masse utrivsel og bestemor var veldig dømmende og frekk til det punktet at jeg ble lei meg og veldig ukomfortabel. Hadde jeg ikke fått hatt med mine dyr dit hadde jeg nok ikke dratt heller, trenger ikke tilrettelegge mitt liv og preferanser etter andre folk. Hvis barna ikke liker å være hos besteforeldre er det muligens de som gjør noe feil og ikke ungene sin skyld.. Anonymkode: bc32a...7dc Men da er det fortsatt ikke dyrene som er problemet, og det burde ikke komme som en overraskelse for foreldrene at besteforeldrene sier nei. Anonymkode: 51f85...946
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå