Gå til innhold

Burde ikke besteforeldre godta at barnebarn har med dyrene sine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har skaffet oss dyr som lever i bur. Da er de jo stort sett hjemme, men om vi feks skal på hytta eller på ferie til besteforeldrene noen netter, så er det for meg en selvfølge å få ha dem med. De er tross alt i et bur! Og hvis man skal ha dem utenfor buret så kan de være på en matte slik at ikke tiss og bæsj kommer rundt omkring. Dette er visstnok besteforeldrene negative til og jeg må si det overrasket meg. De vil heller ikke ha oss der enn at vi har med dyrene. Hva tenker dere? Forventer jeg for mye, når det gjelder at andre skal godta dyrene våre? 

Anonymkode: d62cc...a3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du ikke kan kreve at andre godtar dine dyr. Du kan håpe, spørre pent og legge frem at det ikkr skal bli til noe bry. Men nei, det kan ikke forventes av alle type mennesker, og langt i fra kreves.

Hilsen ei som er gladi dyr, og gjerne sier velkommen til både mennesker og dyr. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Nei, de BØR ingen ting. Jeg hadde vært veldig negativ til at overnattingsbesøk (eller dagsbesøk) skulle ha med seg dyr, bur eller ikke. Så jeg syns du forventer altfor mye. Dere må finne annen dyrepass til de dagene.

Anonymkode: 2a0e8...53b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du forventer for mye. Det er ikke dine besteforeldres ansvar at du har fått deg et dyr du ikke kan reise fra, og dersom de ikke ønsker å ha det på hytta er de i sin fulle rett til å si det. 

Anonymkode: 2b0fc...62a

• Liker 7
Skrevet

Folk er forskjellige, og noen er mindre glade i dyr enn andre. Selv om eierne ikke ser problemet kan folk som ikke har følelser for dyrene irritere seg over ting eierne ikke synes gjør noe. 

Jeg synes det er grei skuring når man sier klart fra hva man ønsker og forventer i forhold til gjester. Gjestene kan jo velge her om de setter bort dyrene for ferien eller blir hjemme. 

I tillegg er dette en veldig nyttig lekse for ungene. Dyr betyr ansvar, og det kan bety at man må gå glipp av en del ting fordi det ikke passer sammen med å ha dyr. 

Utover det, så er det selvsagt forskjell på ulike dyr. Personlig har jeg lite til overs for f.eks. rotter, og ville helst ha minst mulig med de å gjøre. Hamstre og marsvin er i mitt hode en helt annen sak. Ikke logisk, men sånn er det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er vi igjen- selvopptatte egoister.  NEI, du burde ikke forventer at du kan ha med dine dyr overalt.  Dette burde du ha tenkt på før du bestemt dere å få dyr.  Finne noen å passe på de eller la være å reise til andre folk. 

Anonymkode: 9936f...da9

• Liker 6
Skrevet

De har selvfølgelig all rett til å si nei, men da må de selvfølgelig også godta at dere ikke kommer på besøk, og at tid med barnebarna annet enn hjemme hos dere utgår. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De lukter mye. Jeg elsker dyr, men ville absolutt ikke ønsket at gjester tok med seg burdyr til huset mitt...

Anonymkode: be9ba...686

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at selv om man ikke liker dyra, så er det jo bare vaske når gjestene har reist. Så lenge gjestene ikke har vist at avføring smøres utover. 

Det blir raskt slik at barnabarna kommer mindre på besøk fordi de ikke finner dyrepass. Er det verdt det fordi man syntes tanken er ubehagelig? Man står fritt til å finne et sted i huset de kan være på

Anonymkode: fdc05...fee

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere? Forventer jeg for mye, når det gjelder at andre skal godta dyrene våre? 

Det er mange steder man ikke kan ha dyr. Hadde du tenkt det samme dersom utleier ikke godtok det? (Antar de eier selv, siden du stiller spørsmål ved det). 

Vil de ikke ha dyr i huset må du bare respektere det. Deres hus, deres regler. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er vi igjen- selvopptatte egoister.  NEI, du burde ikke forventer at du kan ha med dine dyr overalt.  Dette burde du ha tenkt på før du bestemt dere å få dyr.  Finne noen å passe på de eller la være å reise til andre folk. 

Anonymkode: 9936f...da9

Det er egentlig veldig uproblematisk for oss å ikke reise til besteforeldrene altså. Jeg ble bare litt overrasket. Barna mine (ungdommer) synes ikke det er noe tap å være hjemme for å kunne være med dyrene. Tvert imot. Jeg hadde derimot håpet at jeg kunne lokke dem med til besteforeldrene ved å si at de kan ha med dyrene. Så neida, vi er ikke sååå himla egoistiske. 

Skrevet

Her forventer du faktisk for mye. Jeg er dyreelsker selv, men jeg forstår godt at andre ikke er like fan av dyrene mine som det jeg er. Om andre ikke ønsker mine dyr på besøk så må jeg bare respektere det. Sånne r det bare.

• Liker 2
Skrevet

Hvis det ikke er på grunn av allergi ser jeg ikke problemet så lenge dere rengjør etter dyrene deres. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er egentlig veldig uproblematisk for oss å ikke reise til besteforeldrene altså. Jeg ble bare litt overrasket. Barna mine (ungdommer) synes ikke det er noe tap å være hjemme for å kunne være med dyrene. Tvert imot. Jeg hadde derimot håpet at jeg kunne lokke dem med til besteforeldrene ved å si at de kan ha med dyrene. Så neida, vi er ikke sååå himla egoistiske. 

Hvis du må bestikke ungene for å bli med til besteforeldrene, er det ikke akkurat dyrene som er problemet. 

Mine foreldre satte bare øynene i oss og sa 'nå skal vi dit i dag' hvis vi ymtet om å slippe. 

Anonymkode: 51f85...946

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ta tak i andre problemer enn dyrene her... bestikke dem for å bli med til besteforeldrene? Guri....

Anonymkode: cb9a5...c96

• Liker 4
Skrevet

Det er nok ikke vanskelig å finne pass til dyrene.

Når det er sagt, bør ingen dyr holdes i bur hele dagen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde derimot håpet at jeg kunne lokke dem med til besteforeldrene ved å si at de kan ha med dyrene

Du skal ikke se bort fra at dyreforbudet er et påskudd for å slippe barna. Men uansett må du jo bare respektere det.

Anonymkode: d6a9e...5e6

AnonymBruker
Skrevet

Uansett om dyrene er i bur eller ikke så blir det rot og lukt. Så nei, besteforeldrene er ikke urimelige. 

Anonymkode: 9fbd4...a50

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner dem godt. Hele prinsippet med å holde små dyr i bur bare for at barn skal glo på dem og kose med dem når de føler for det er ganske motbydelig. Jeg hadde heller ikke sluppet noe sånt inn i huset mitt. 

Anonymkode: a874a...617

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det synes jeg absolutt ikke de burde godta. Selvfølgelig ikke, det er da deres hjem. 

Anonymkode: 11889...bdc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...