AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #1 Skrevet 9. april 2019 Jeg skal leie bolig, fikk kontrakt for å se over og signere. Der så jeg at kostnaden for depositumskonto skulle trekkes leietaker. Er ikke denne utgiften utleiers utgift? Har aldri betalt noe gebyr for depositum før. Anonymkode: b69e4...e5b
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #2 Skrevet 9. april 2019 Jo, dette skal være utleiers utgift. Anonymkode: 0eeee...e69
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #3 Skrevet 9. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, dette skal være utleiers utgift. Anonymkode: 0eeee...e69 Er det lovbestemt? Så har jeg noe konkret å vise til:P For de spurte om jeg kunne opprette depositumskontoen(de hadde vært i en mindre ulykke), noe som forsåvidt er greit, og banken jeg skal opprette i sier på nettsidene at utgiften blir automatisk trukket kontoen jeg betaler leie til. Redd de skal få seg en overraskelse, selv om jeg vet de har leid ut før. Anonymkode: b69e4...e5b
nordlending Skrevet 9. april 2019 #4 Skrevet 9. april 2019 Det følger av husleieloven § 3-5 sjuende ledd at "utleieren dekker kostnadene med å opprette depositumskonto". 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå