Gjest Raggy Skrevet 9. april 2019 #1 Skrevet 9. april 2019 Mange boliger blir solgt fordi man hører noen skal selge å slik får man kontakt og kan ha et privat oppgjør. Kunne tenke meg å funnet ut av om det fantes boliger til salgs som ikke går via meglerselskap. Ikke fordi det har noen betydning for meg, men jeg antar det finnes mer til salgs enn det som blir annonsert Hvordan finne slike steder? Må jo prate med folk, det er klart. Finnes det noe interesse hos folk til å selge privat tro?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #2 Skrevet 9. april 2019 De annonserer dem på Finn, Facebook og i avisen. Men de rykker inn annonsen selv istedet for at megler tar seg av det. Anonymkode: 2b20e...00b 2
Helhom Skrevet 9. april 2019 #3 Skrevet 9. april 2019 Jeg skulle ønske det fantes en «bolig ønskes kjøpt» på finn.no. Jeg har en bolig jeg ønsker å selge, og gjerne utenom megler. Den er i en av norges beste boligmarked, men skulle uansett vært deilig med privatsalg...
Gjest Raggy Skrevet 9. april 2019 #4 Skrevet 9. april 2019 2 minutter siden, Helhom skrev: Jeg skulle ønske det fantes en «bolig ønskes kjøpt» på finn.no. Jeg har en bolig jeg ønsker å selge, og gjerne utenom megler. Den er i en av norges beste boligmarked, men skulle uansett vært deilig med privatsalg... Det er jeg helt enig i. Meglerne har alt for stor makt over priser og hvordan folk skal gjennomføre sine salg. Antar de har jobbet hardt for at folk ikke skal ha store muligheter til å gjøre dette privat...
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #5 Skrevet 9. april 2019 Jeg vet om de som har ringt på døra til noen og spurt direkte om de var interessert i å selge, det var de faktisk til rett pris. Ellers så går det kanskje via bekjentskap, private annonser på finn, på FB har jeg også sett. Anonymkode: 30fa9...c59 3
OppNedPåAlt Skrevet 9. april 2019 #6 Skrevet 9. april 2019 Typisk lokale Facebook-grupper er fine for det. Fant min bolig der. I bygda mi er det flere hus til slags og nye selgere kvier seg for å legge ut boligen sin, så vet om flere som har postet "ønskes kjøpt" og fått napp.
Gjest Raggy Skrevet 9. april 2019 #7 Skrevet 9. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vet om de som har ringt på døra til noen og spurt direkte om de var interessert i å selge, det var de faktisk til rett pris. Ellers så går det kanskje via bekjentskap, private annonser på finn, på FB har jeg også sett. Anonymkode: 30fa9...c59 Ja... Jeg vurderer faktisk å gå å ringe på i et hus jeg har lyst på. Meeennn det føles flaut....
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #8 Skrevet 9. april 2019 Akkurat nå, Raggy skrev: Ja... Jeg vurderer faktisk å gå å ringe på i et hus jeg har lyst på. Meeennn det føles flaut.... Det verste som kan skje er at de sier "nei", men da har du prøvd! Anonymkode: 30fa9...c59 2
Gjest Raggy Skrevet 9. april 2019 #9 Skrevet 9. april 2019 Sjekka litt på face nå. Fant et "barbiehus" til 500kr, kanskje det er mitt nye hjem
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #10 Skrevet 9. april 2019 1 time siden, Raggy skrev: Ja... Jeg vurderer faktisk å gå å ringe på i et hus jeg har lyst på. Meeennn det føles flaut.... Vi har hatt folk som banket på døren som ville kjøpe. Vi takket bare for tilbudet og hadde en hyggelig prat☺️ Hadde dere sendt en megler, hadde det vært mindre hyggelig😂 (liker ikke meglere) Anonymkode: 345dc...fb3 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #11 Skrevet 9. april 2019 Tipser også om livvin. Der tittet jeg ofte. Det er private som vurderer å selge huset sitt før det kommer ut på Finn. Anonymkode: 345dc...fb3 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #12 Skrevet 9. april 2019 2 hours ago, Raggy said: Ja... Jeg vurderer faktisk å gå å ringe på i et hus jeg har lyst på. Meeennn det føles flaut.... ikke tenk på det! Foreldrene mine har flere ganger hatt folk som har tatt kontakt fordi dem ønsker kjøpe huset, foreldrene mine blir bare smigret av det, det betyr jo at huset framstår som attraktivt både utsendemessing og beliggenhet! Foreldrene mine legger heller ikke sånn merke til de som spør, så dem ville ikke kjent dem igjen på gata eller noe senere. Eneste dem har ledd litt av var vel to år etter dem kjøpte huset, da kom selger av huset på døra og ville kjøpe det tilbake! Anonymkode: 22d11...821 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #13 Skrevet 9. april 2019 På mindre steder funker det slik at det går på folkemunne. Folk følger med, hører om noen som har kjøpt seg hus, spør om de skal selge nåværende bolig og til hvilken pris. Jeg har solgt bolig privat selv. Det var ganske mange som kontaktet meg på mail og telefon da ryktet om at jeg skulle selge begynte å gå. Mange kom med skambud men noen viste mer reell interesse. Jeg innhentet takst fra takstmann og brukte megler til de formelle tingene (klientkonto, formalia rundt tinglysning, kjøpskontrakt). Jeg kjenner folk som har avtalt salg av huset sitt på Kiwi en lørdag formiddag også, for å si det slik Men hadde noen helt ut av det blå ringt på døra hos oss en dag og sagt at de ville kjøpe huset vårt, ville jeg sagt nei. Man kan gjerne prøve seg, for det koster jo ingen ting, men sjansen for napp er sikkert ikke så stor. Anonymkode: 279c0...b5c
Gullik Skrevet 9. april 2019 #14 Skrevet 9. april 2019 (endret) Rubrikkannonser i lokalavisen og oppslagstavla på nærbutikken. Endret 9. april 2019 av Gullik
Illuminatum Skrevet 9. april 2019 #15 Skrevet 9. april 2019 2 timer siden, Raggy skrev: Ja... Jeg vurderer faktisk å gå å ringe på i et hus jeg har lyst på. Meeennn det føles flaut.... Jeg pusset opp en leilighet en gang og det kom en på døren og spurte om jeg var interessert i å selge. Hadde ikke tenkt det, tenkte egentlig å leie ut, men salg ble det. To lykkelige personer:-)
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #16 Skrevet 9. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tipser også om livvin. Der tittet jeg ofte. Det er private som vurderer å selge huset sitt før det kommer ut på Finn. Anonymkode: 345dc...fb3 Jeg har boligen min der. Mange som klikker innom, men ingen som tar kontakt. Så tenker det er litt flaks om man faktisk får en match der mellom selger og kjøper. Uansett, om noen hadde tatt kontakt, hadde jeg kontaktet en megler for å ha en 3. part til å ta seg av oppgjør osv. Syns det er litt mange boliger på Livvin med "vurderes solgt om 5 - 10 år". Det blir litt som finn.no som fylles opp av ting folk vil selge, men som ikke er verdt noen ting. Hva vet vel boligeier eller potensiell kjøper om hvordan ens situasjon ser ut om 5 - 10 år ? Anonymkode: 76bba...32a
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #17 Skrevet 9. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har boligen min der. Mange som klikker innom, men ingen som tar kontakt. Så tenker det er litt flaks om man faktisk får en match der mellom selger og kjøper. Uansett, om noen hadde tatt kontakt, hadde jeg kontaktet en megler for å ha en 3. part til å ta seg av oppgjør osv. Syns det er litt mange boliger på Livvin med "vurderes solgt om 5 - 10 år". Det blir litt som finn.no som fylles opp av ting folk vil selge, men som ikke er verdt noen ting. Hva vet vel boligeier eller potensiell kjøper om hvordan ens situasjon ser ut om 5 - 10 år ? Anonymkode: 76bba...32a Hva står det der da? Jeg driver og følger noen boliger der som står «kommer for salg « da venter jeg til det kommer på Finn og følger med. Men er det en jeg virkelig vil ha, så kontakter jeg selger. Anonymkode: 345dc...fb3
Gjest Kritt Skrevet 9. april 2019 #18 Skrevet 9. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har boligen min der. Mange som klikker innom, men ingen som tar kontakt. Så tenker det er litt flaks om man faktisk får en match der mellom selger og kjøper. Uansett, om noen hadde tatt kontakt, hadde jeg kontaktet en megler for å ha en 3. part til å ta seg av oppgjør osv. Syns det er litt mange boliger på Livvin med "vurderes solgt om 5 - 10 år". Det blir litt som finn.no som fylles opp av ting folk vil selge, men som ikke er verdt noen ting. Hva vet vel boligeier eller potensiell kjøper om hvordan ens situasjon ser ut om 5 - 10 år ? Anonymkode: 76bba...32a Om man skriver i annonse at bolig vurderes solgt om 5-10 år, mener man at man også vil vurdere å selge i dag om budet er høyt nok.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #19 Skrevet 10. april 2019 På 9.4.2019 den 12.31, AnonymBruker skrev: Men hadde noen helt ut av det blå ringt på døra hos oss en dag og sagt at de ville kjøpe huset vårt, ville jeg sagt nei. Man kan gjerne prøve seg, for det koster jo ingen ting, men sjansen for napp er sikkert ikke så stor. Anonymkode: 279c0...b5c Enig, koster ingenting å prøve. Jeg hadde ikke reagert negativt med mindre man fikk folk på døra hver helg. Nå vurderer jeg å selge, så i mitt tilfelle hadde jeg svart ja hvis noen kom og spurte. Å selge til noen som veldig gjerne vil bo her, og samtidig slippe å forholde seg til en megler er vinn-vinn. Kjøper gjerne uten megler og. Anonymkode: 95c42...00f
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #20 Skrevet 11. april 2019 On 4/9/2019 at 4:29 PM, Kritt said: Om man skriver i annonse at bolig vurderes solgt om 5-10 år, mener man at man også vil vurdere å selge i dag om budet er høyt nok. Når noen skriver "vurderes solgt", tolker jeg det som om de vil selge hvis noen er interessert i å betale det dobbelte av hva objektet er verdt. Og det er det ingen som er. Anonymkode: d5a40...4f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå