Gjest Gjesta Skrevet 19. april 2005 #1 Skrevet 19. april 2005 Hvis du hadde møtt en flott mann på byen,...fin personlighet, vakker å se på, sjarmerende etc etc,....en slik du kunne tenke deg å møte igjen. Men så hører du litt rykter om at han har vært voldelig mot exen sin, forsvinner han da ut av tankene dine, eller gir du ham en sjanse?
aline Skrevet 19. april 2005 #3 Skrevet 19. april 2005 jeg tror nok at jeg for min del hadde gjort det ja, dessverre å si. kunne selvsagt sjekket opp mer hvor disse ryktene kom fra, men vanskelig å finne ut sannheten, og de voldelige kan være minst like kjekke, snille, greie og skjønne som enhver ikke-voldelig mann, så det er vel rimelig umulig å se det på ham. og spør man..... vel, enten så svarer han ærlig at det ikke er sant, men om det ER sant, så tror jeg han hadde løyet om det antagelig så godt at man ikke har sjans til å vite hvilken av tilfellene som faktisk er korrekt.
Mrs. K Skrevet 19. april 2005 #4 Skrevet 19. april 2005 Nei, da hadde jeg ikke orket å bli kjent med ham.
Gjest seroxata Skrevet 19. april 2005 #5 Skrevet 19. april 2005 hmm.. vanskelig å svare på egentlig... kommer litt ann på hvem som hadde sagt det til meg... om hun/han var pålitelig i kildene sine.....
Gjest GreenSky Skrevet 19. april 2005 #6 Skrevet 19. april 2005 Vanskelig situasjon. Antageligvis hadde jeg droppet han. Ønsker ikke å spille russisk rullett ang akkurat det.
Gjest Gjesta Skrevet 19. april 2005 #7 Skrevet 19. april 2005 Ønsker ikke å spille russisk rullett ang akkurat det. Ikke jeg heller!
*Lene* Skrevet 20. april 2005 #8 Skrevet 20. april 2005 Hvis du hadde møtt en flott mann på byen' date='...fin personlighet, vakker å se på, sjarmerende etc etc,....en slik du kunne tenke deg å møte igjen. Men så hører du litt rykter om at han har vært voldelig mot exen sin, forsvinner han da ut av tankene dine, eller gir du ham en sjanse?[/quote'] Hadde IKKE tatt den sjansen..
Gjest Litjmæ Skrevet 20. april 2005 #9 Skrevet 20. april 2005 Hadde ikke tatt den sjansen jeg heller. Nå er det jo slettes ikke alltid at rykter er sanne, heller tvert om, men akkurat et sånt her rykte burde vel ikke oppstå av tomme intet. Eller?
Laina Skrevet 20. april 2005 #11 Skrevet 20. april 2005 Jeg stoler på "radaren" min, jeg. Den virker alltid.
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2005 #12 Skrevet 20. april 2005 Det sier dere her. Hvordan tror dere svaret hadde vært hvis dere hadde fått følelser for ham? Kjenner dere dere selv godt nok..?
Hedda-78 Skrevet 20. april 2005 #13 Skrevet 20. april 2005 Jeg hadde nok vurdert hvor ryktene kom ifra ja, kanskje forhørt meg litt rundt, på en diskret måte. Jeg tror jeg hadde gitt ham en sjans, men holdt alle sanser åpne og flyktet ved det minste tegn på voldelighet!
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2005 #14 Skrevet 20. april 2005 Hvis du hadde møtt en flott mann på byen,...fin personlighet, vakker å se på, sjarmerende etc etc,....en slik du kunne tenke deg å møte igjen. Men så hører du litt rykter om at han har vært voldelig mot exen sin, forsvinner han da ut av tankene dine, eller gir du ham en sjanse? Nå spørs det hvem ryktene kom fra. er det en sjalu exs? Mange som har beskyldt sin kjære for slikt. jeg har villet sjekket dette opp så godt jeg kunne. Jeg har konfrontert han med det også(etter at vi ble kjent) Er det tilfelle at han er voldelig så har jeg kuttet han ut.
Gjest gjest1 Skrevet 20. april 2005 #15 Skrevet 20. april 2005 Jeg stoler på "radaren" min, jeg. Den virker alltid. Enig, hadde aldri involvert meg i en slik mann.
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2005 #16 Skrevet 20. april 2005 Uten å ha møtt mannen det er snakk om, må jeg jo bare svare ut i fra prinsipper og et av mine prinsipper er å unngå evt. muligheter for å bli innblandet i vold. Hadde da vært rimelig skeptisk til denne mannen. Det er kanskje mulig å sjekke opp hvor ryktene kommer fra og evt. finne ut hvorfor han har vært voldelig. Men det er egentlig irrelevant hva slags årsaker han har til å evt. være voldelig. Jeg tror - tror - uten å ha noen referanser til forskning etc. at noen som har utøvd vold har en stor sjanse for å gjenta dette. Men det har du vel også selv tenkt på. I bunn og grunn må du finne ut av dette selv. Jeg er selv en forsiktig type og mine varsellamper hadde lyst og ringt allerede på dette tidspunktet. En slik holdning kan nok virke fordømmende, ja og på en måte beundrer jeg det for at du er villig til å gi han en sjanse til å vise at han ikke er sånn vi (jeg) frykter. Men jeg ville ikke tatt sjansen selv.
Gjest Gjesta Skrevet 20. april 2005 #17 Skrevet 20. april 2005 Hvordan tror dere svaret hadde vært hvis dere hadde fått følelser for ham? Kjenner dere dere selv godt nok..? Du vet vel strengt tatt ikke om noen har ærfaring innen området?
aline Skrevet 20. april 2005 #18 Skrevet 20. april 2005 Det sier dere her. Hvordan tror dere svaret hadde vært hvis dere hadde fått følelser for ham? Kjenner dere dere selv godt nok..? i forholdet med den eneste mannen jeg har elsket, endte jeg opp med å nesten ta livet av meg selv og lå med kniv i senga siste måneden vi levde sammen, jeg fikk trusler via hans kollegaer som var kjempeengstelige for meg og han innrømmet selv at hadde jeg vært der da og da så hadde han antagelig skadet meg. så ja, jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg ALDRI vil utsette meg selv for ett slikt liv igjen, selv om dette var mest psykisk, så kunne det lett blitt fysisk, og det visste jeg. så hadde jeg hørt slike rykter om en mann jeg møtte, selv om jeg allerede hadde blitt glad i ham, så hadde jeg nok likevel droppet ut. en gang får holde.
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2005 #19 Skrevet 20. april 2005 Jeg hadde nok ikke turt å involvere meg i ham. Men har man allerede følelser for en man hører slike ting om, blir det selvsagt vanskeligere å ta standpunkt.
Theo Skrevet 20. april 2005 #20 Skrevet 20. april 2005 Jeg hadde sjekket kildene først. Jeg håper jeg aldri involverer meg med en voldelig mann - og spesielt at jeg aldri er i en slik tilstand at jeg gjør det bevisst. En mann som bruker vold mot kjæresten sin er det minst attraktive jeg kan tenke meg, så det er nok heldigvis ingen fare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå