Gå til innhold

Hvor mye kaffe drikker dere i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 6 mnd på vei og kaffeelsker. Drikker 2 kopper daglig men noen ganger vil jeg gjerne ha en ekstra. Hvor mange drikker dere? 

Anonymkode: 3d2e0...18a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2-4 men det er små kopper og pleier sjelden å drikke opp. Drikker også hovedsakelig kaffe på jobb, ikke ellers 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker som regel 1-2 små kopper traktekaffe om dagen eller evt 1 kaffelatte/cappuccino. Av og til blir det en boks pepsi max på kvelden også :)

Anonymkode: 44ae4...95b

AnonymBruker
Skrevet

Drikker iskaffe (80 MG koffein) og en Red bull (80 MG koffein), av og til en Pepsi Max i tillegg. ☺️

Anonymkode: b2cf5...5cf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker små, halve kopper slik at jeg får «flere» kopper til dagen 😂 Er kaffeelsker og avhengig (får syk hodepine uten), og når jeg sper det utover dagen sånn er det mye bedre enn å drikke opp «kvoten» alt om morgenen. Drikker 4-6 små, halve kopper om dagen.

Anonymkode: 61c9b...740

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Drikker ikke kaffe, men derimot opp til fire kopper te (som tilsvarer to kopper kaffe). Bor i Sverige og holder meg til anbefalingene fra Livsmedelverket, som sier at 2-3 kopper kaffe om dagen er greit for gravide. 😊

Anonymkode: c703d...2f5

Skrevet

1-2 kopper traktekaffe, av og til 3 kopper. Tenker det er helt greit. Er små kopper og koser meg ekstra lenge med dem, så føler ikke jeg har behov for mer selv om jeg drikker mer til vanlig. 

Skrevet

Så langt har jeg drukket to kopper kaffe og fire kopper te hvis jeg ikke tar helt feil. Prøver å holde meg unna 😊

AnonymBruker
Skrevet

Drikker koffeinfri kaffe og te akkurat fordi det er ikke anbefalt å få for mye koffein i svangerskapet.  Så ubegrenset av disse. 

Anonymkode: 1b128...c1c

AnonymBruker
Skrevet

Er nede i 1-2 kopper om dagen. Har vært en omstilling ja... 

Anonymkode: 59af4...3ee

AnonymBruker
Skrevet

Drakk 2-3 kopper kaffe om dagen :)

Anonymkode: fd8a7...7f9

Skrevet

Det varierer daglig fra en halv kopp, til helt på kanten av øvre grense for hva som er anbefalt. I hverdagen: 2-3 kopper, men blir ofte halve kopper hvis traktekaffe. I helgene koser jeg meg med 1-2 espressobaserte kaffer (enkle) og evt Pepsi Max på kvelden. Det skal da leves også!

AnonymBruker
Skrevet

Ca en kopp kaffe og en kopp te. Noen ganger litt Pepsi Max på kvelden. 

Anonymkode: 06b85...71c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke lyst på kaffe de første mnd av svangerskapet. Senere drakk jeg koffeinfri kaffe. Et par om dagen. Da ble det plass til cola eller redbull noen dager i uka. Det hendte forresten at jeg drakk kaffe latte på kafé 2-4 ganger i måneden

Anonymkode: 971fd...81c

• Liker 1
Skrevet

Fikk litt avsmak på kaffe i starten av svangerskapet og fra rundt uke 25 hadde jeg sinnsykt halsbrann hvis jeg bare luktet på kaffe så da ble det ikke noe uansett. I mellom der drakk jeg 2-3 små kopper per dag 😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...