Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt, har jeg blitt ekstremt usikker på jobbsituasjonen min, hva jeg egentlig ønsker og hvor jeg vil. Hadde håpet noen kunne ytre synspunkter om situasjonen min.

Jeg har tatt en ingeniør mastergrad, og ganske kjapt når jeg kom i arbeidslivet forsto jeg at ingeniør retningen jeg tok var feil. Uansett, jeg startet i et stort oljeselskap, og fikk lov å bryne meg. Dem så definitivt på meg som et talent, ble sendt på mye kurs og fikk masse ansvar. Jeg elsket jobben min. Selvtilliten steg, og bransjen gikk dundras. Jeg ville teste noe nytt og ta steget opp, og fikk en mellomlederstilling på fabrikk. Det viste seg å være helt grusomt, og en bedrift som nesten gikk konkurs. Jeg fant meg en nestlederjobb på nabo fabrikken hvor jeg sitter i dag. Dette har gjort at jeg har flyttet ut på landet, og ser på det som store begrensninger jobbmessig.

Det sitter ekstremt langt inne å flytte. Privatmessig har jeg det ekstremt bra. Stort hus, har alle muligheter jeg ønsker til å dyrke mine fritidsinteresser der jeg bor i dag. Ikke bare har jeg mulighet, men rettighet. Økonomien er også bra der jeg bor. 

Engasjementet og pågangsmotet har blitt borte på jobb. Føler at jeg gikk fra å være en "go to" person, til å bli unnasluntrende og negativ. Det er en bedrift relativt nært til der jeg bor som ofte lyser ut prosjektlederstillinger, jeg har søkt alle gangene men kommer ikke inn, en svært attraktiv arbeidsgiver. Sannheten når jeg går i meg selv er at dette kanskje ikke er det rette valget heller. 

Jeg har begynt å tenke tanken på om jeg har gravd meg ned i en hule, og egentlig ikke får utnyttet potensialet. Er det en annen bransje/karriere jeg burde ta? Jeg startet på en bachelor nå for å passe bedre i jobben jeg har og jobben jeg "ønsker", men det er en mer en tilpasning enn et ønske. 

Det dukket opp en ganske interessant stilling i Kystvakta, jeg er interessert i friluft, men formen er ikke allverden. Jeg er nok mer på søken enn hva jeg kanskje tror, og det er en barriere å skal tenke annerledes. Det skumle er at jeg kan bli veldig engasjert, og da tror jeg at det jeg tenker er riktig. Derfor starter jeg i lederstillinger jeg egentlig ikke ønsker, og starter på en bachelor jeg ikke er så veldig interessert i egentlig. 

Håper noen orket å lese gjennom alt, jeg er ganske rådløs og fortapt i tankene. Det er sikkert en del informasjon som mangler også her, så bare spør og jeg skal svare. 
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres mer ut som du ønsker deg bort fra noe enn mot noe. Det tror jeg er feil motivasjon. 

Anonymkode: 26a75...9b2

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det høres mer ut som du ønsker deg bort fra noe enn mot noe. Det tror jeg er feil motivasjon. 

Tror du traff godt egentlig. Tips til hvordan jeg finner hva jeg vil mot?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vant i lotto, hva ville du gjort da? 

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du vant i lotto, hva ville du gjort da? 

Hmm. Måtte tenke litt. Impuls svaret er å slutte å jobbe, det er selvfølgelig fint en kort kort periode. Men man trenger mening med hverdagen. Jeg har ikke noe definitivt svart, men:

Jeg har en liten turistguide i magen, ref. natur og den biten. Det hadde vært av interesse.

Jeg har også alltid vært interessert i helikopter, så antagelig helikopter lappen (Også mtp. jobb). 

Skrevet

Noen flere om orker å ta seg bryet å lese over?

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke gå tilbake til å jobbe som ingeniør? Evt. bygge på den ingeniørutdannelsen for å jobbe med et annet område enn olje (er ikke ingeniør selv og vet ikke hvordan det funker). Du sier jo ikke at du ikke trivdes med det.

Sikkert gøy å være turistguide, men man blir jo ikke akkurat rik. 

Anonymkode: 28b7c...b76

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Kan du ikke gå tilbake til å jobbe som ingeniør? Evt. bygge på den ingeniørutdannelsen for å jobbe med et annet område enn olje (er ikke ingeniør selv og vet ikke hvordan det funker). Du sier jo ikke at du ikke trivdes med det.

Sikkert gøy å være turistguide, men man blir jo ikke akkurat rik. 

Anonymkode: 28b7c...b76

Det er ganske begrenset med ingeniørbedrifter i området, og de som er her er ganske små. Har vært i kontakt med noen av dem, men pga. størrelsen trenger de erfaring fra fagfeltet, noe jeg ikke har. 

Tar en bachelor i byggingeniør via nettstudie, akkurat for dette. Har bare blitt usikker på om det egentlig er det rette valget... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...