AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #1 Skrevet 9. april 2019 Hvis man er i dn prosess der en søker forskjellige jobber, blir innkalt til intervju ig venter svar fra noen, hva er vanlig ifht betenkningstid for å si ja til evt tilbudt jobb? Hvor mange dager er det tillatt å be om tid til å tenke? Feks om en er tilbudt to jobber. Og er det masete å ringe evt andre bedrifter en har søkt, men ikke er/enda ikke er tilkalt til intervju? Har nemlig en bedrift jeg ønsker å få intervju hos, de har søknadsfrist om 1uke. Men hadde vært greit å vite om jeg kan være aktuell eller ikke. Anonymkode: 45c6e...447
erter Skrevet 9. april 2019 #3 Skrevet 9. april 2019 Jeg havnet i en lignende situasjon ganske nylig. Jeg var egentlig helt ærlig med begge jobbene. Sa at jeg ventet på svar på en annen jobb (Den jeg egentlig ville ha), så ringte jeg til den jeg ville ha og sa at jeg hadde et annet tilbud. Det er ikke for å mase eller presse, men for å informere. Dem forstår at man ikke har allverdens med tid.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #4 Skrevet 9. april 2019 Jeg vet ikke om det er tilfeldig, men de kommunene jeg kjenner til, enten fordi jeg har jobbet der selv eller fordi jeg har kjente der, har 1 ukes svarfrist som standard på jobbtilbud. Som regel er det mulig å be om noen dager til hvis man har behov, men det vurderes fra tilfelle til tilfelle. I private virksomheter har det vært større variasjon, fra noen få dager til en ukes tid fra tilbud blir gitt, men også her er det som regel muligheter for utsettelser. Jeg kjenner til ett konkret tilfelle fra privat virksomhet der en person fikk gjentatte utsettelser slik at total betenkningstid ble nærmere tre uker. Vedkommende takket nei til stillingen. Den personen det dreier seg om var også i en slik situasjon at det var flere intervjuer samtidig, og hvor én av jobbene, den siste, var mest interessant. Siden virksomhetene risikerer å miste andre gode kandidater hvis ventetiden på svar blir for lang, er det ikke vanlig å gi så mye ekstra betenkningstid som i det tilfellet, men noen ekstra dager er arbeidsgiver som regel villig til å gi. Det går med andre ord ikke an å gi et veldig eksakt svar, men jeg håper likevel svaret var til noe hjelp. Anonymkode: 620c5...bb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå