AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #1 Skrevet 9. april 2019 Hvilken ville det vært? Jeg er førstegangs og har ikke så mye erfaring med små barn. Har litt lyst til å lære mer om spedbarn, mat, amming også videre. Finner jo mye informasjon på nett, men føler at det blir litt overfladisk og fragmentert. Gjerne noe som er forskningsbasert. Ønsker også tips til forberedelse til fødsel. Anonymkode: 72baa...543
MamiC Skrevet 9. april 2019 #2 Skrevet 9. april 2019 Jeg har ikke lest så mye forskjellig, men jeg hører på «Mamma for første gang» av Gro Nylander på lydbok nå og liker den veldig godt. Den ligger på fabel Mye fokus på amming og tilknytning helt i starten! 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #3 Skrevet 9. april 2019 Jeg ville lest "Mamma for første gang" av Gro Nylander. Anbefaler også "Foreldremagi" av Hedvig Montgomery. Anonymkode: 8bf89...34d 3
absinthia Skrevet 9. april 2019 #4 Skrevet 9. april 2019 Spedbarnsboken, som man får på sykehuset etter fødsel. -Den er egentlig den eneste du trenger og er kort, grei, konsis, informativ,basert på forskning og råd fra norske helsemyndigheter. https://www.gobokhandelen.no/produkter/bok/spedbarnsboken/ 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #5 Skrevet 9. april 2019 4 timer siden, absinthia skrev: Spedbarnsboken, som man får på sykehuset etter fødsel. -Den er egentlig den eneste du trenger og er kort, grei, konsis, informativ,basert på forskning og råd fra norske helsemyndigheter. https://www.gobokhandelen.no/produkter/bok/spedbarnsboken/ Jeg anbefaler den ikke som eneste kilde til kunnskap, rett og slett fordi den presenterer et veldig snevert bilde av hva som er normalt, bl.a. når det gjelder søvn. Jeg er sjeleglad jeg hadde en annen bok i tillegg. Jeg hadde The Baby Book av amerikanske dr. Sears, som på en veldig god måte presenterer bredden av babyers væremåte og personlighet. Boka hjalp meg med å forstå babyen min bedre, babywearing (baby i bæresele eller bæresjal m.m.). Min baby var en såkalt high need baby, og det å forstå babyen og hvorfor den gjorde og reagerte som den gjorde, hjalp meg med å ikke bli gal og samtidig ikke måtte gjøre ting som gikk helt på tvers av mors- og omsorgsinstiktet. Mye av innholdet i boka ligger på nett, men er da ikke så enkelt å finne fram i. Anbefaler https://www.askdrsears.com Gro Nylander skriver også utrolig godt og nært, og det handler også om å møte barnet der det er. Hun skriver også mye om amming. Anonymkode: 8bf89...34d 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #6 Skrevet 9. april 2019 Jeg likte «Nytt liv» av fødselslege Thorbjørn Brook Steen som omhandler graviditeten. Veldig rett på sak og kjekk å lese. Synes Gro Nylander sin bok ble litt for svevende og for mye «brystknopp» for meg, men det er jo en smakssak. Anonymkode: ec1f4...dfc 3
l86 Skrevet 9. april 2019 #7 Skrevet 9. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg likte «Nytt liv» av fødselslege Thorbjørn Brook Steen som omhandler graviditeten. Veldig rett på sak og kjekk å lese. Synes Gro Nylander sin bok ble litt for svevende og for mye «brystknopp» for meg, men det er jo en smakssak. Anonymkode: ec1f4...dfc Dette er som jeg skulle skrevet det selv! Anbefaler deg boken til Brook Steen hvis du vil lese ukomplisert, nyttig informasjon uten for mye dill dall. Ellers synes jeg spedbarnsboken som ligger på babyverden sin app som e-bok var informativ og nyttig.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #8 Skrevet 10. april 2019 Takk for svar! Fint at dere er ærlige om hva som funket for dere og ikke. Jeg skal se nærmere på tipsene deres og har gjort en del reservasjoner på biblioteket. Tar gjerne imot mer. Hilsen TS Anonymkode: 72baa...543
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #9 Skrevet 10. april 2019 What to expect when you’re expecting. Amazon har den for en billig penge. Svær bok med mange detaljer uke for uke og måned for måned, samt om tiden etter fødsel Anonymkode: b4b3b...2a3
Dragen42 Skrevet 17. april 2019 #10 Skrevet 17. april 2019 På 9.4.2019 den 8.26, AnonymBruker skrev: Hvilken ville det vært? Jeg er førstegangs og har ikke så mye erfaring med små barn. Har litt lyst til å lære mer om spedbarn, mat, amming også videre. Finner jo mye informasjon på nett, men føler at det blir litt overfladisk og fragmentert. Gjerne noe som er forskningsbasert. Ønsker også tips til forberedelse til fødsel. Anonymkode: 72baa...543 Www.lillemini.com bibelen for nybakte foreldre.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #11 Skrevet 18. april 2019 «Mamma for første gang» OG mammasjokket av Helena Brodtkorp, sånn for å være litt forberedt på at det ikke nødvendigvis bare blir rosa dager. Kjøp gjerne med Lille venn, hva nå av Gro Nylander også. Og senere er bøkene til Elisabeth Gerhardsen fine. Anbefaler også på det varmeste å sjekke ut podkasten foreldrerådet, som tar opp det meste av det du trenger å vite om foreldreskapet Ups, klarte ikke å holde meg til en 😛 Anonymkode: cf35f...d24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå