Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fordeler dere de pengene? 

Anonymkode: ea96e...536

Videoannonse
Annonse
Gjest kittkatt
Skrevet

Det er jo ikke en inntekt alle har. Du må bare sette opp alle utgiftene dine, inkludert det du tenker å bruke på diverse andre ting, også se om dette regnestykket går opp.

AnonymBruker
Skrevet

På faste utgifter, variable utgifter og evt sparing. Alle disse postene varierer sterkt etter hvor du bor, antall som skal forsørges osv. For min del hadde det aldri holdt for mine faste utgifter og forbruk.

Anonymkode: 90119...c0b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler ikke strøm eller husleie. 

Anonymkode: ea96e...536

Skrevet

Mange har vel en slik inntekt. 

Legg inn alt på fast trekk, ha eget budsjett til mat og bruk. Så setter du et eventuelt overskudd til spar. Først til en buffer. Så noe på spar og det du har å avse til fond. 

AnonymBruker
Skrevet

Den var enkel, siden det er nesten helt nøyaktig hva jeg får utbetalt hver mnd 😁   

Lån, husleie, strøm : 9000,-

Tlf, spotify, tv/ kabel: 1200,-

Transport: 1800,-

Mat/ husholdningsartikler: 5000,-

Sparing: 7000,- 

Da har jeg igjen 6000,- som brukes til det jeg ønsker/ trenger.  (Utepils, klær, frisør osv).

Anonymkode: 02e5f...677

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp det du vil, og ved nyttår ser du hvor stort årets overskudd blei. Hva er problemet?

Anonymkode: b0a04...42a

AnonymBruker
Skrevet

Har fast avtalegiro på de faste utgiftene som er på totalt 15 000. Legger av et par tusen til variable utgifter (kiropraktor, medisiner osv). Sparing: mellom 6-7000. Resten går til mat, klær og generelt forbruk. Har jeg noe igjen dagen før lønning blir det satt på bufferkontoen. Bufferkontoen brukes om hvitevarer går i stykker, bil må repareres osv. Sparekontoen er satt av til pensjon og fremtidige reiser. 

Anonymkode: 0324c...6c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

30 000

15000 på felleskontoen med samboer. Her trekkes forsikringer, boliglån, strøm, internett og mat fra. Er også igjen til buffer til uforutsette ting og oppussing 

1800 til telefon, studielån, og en forsikring

5000 til bensin, lommepenger

300 til pensjonskonto

7900 til kapitalkonto

Anonymkode: 5d163...0c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...