Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på intervju i dag, fikk egentlig en god magefølelse. Men er nyskjerrig på å høre hva andre har opplevd av "tegn" på at de vil ansette deg? Skjønner jo at det varierer fra stilling til stilling men.. 

Tidligere intervjuer jeg har vært på har de snakka mye om hvordan jobben er, arbeidsmiljø og mye praktisk - og selvfølgelig hvem jeg er osv. De gangene har jeg fått jobben😊 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det finnes noen tegn. De jobbene jeg har fått har vært etter intervjuer der jeg har følt meg skikkelig grillet, og ikke følt jeg har klart å svare bra på noe. Jeg tror de fleste som blir innkalt på intervju er kvalifiserte kandidater og at de fleste vi ha et greit intervju dersom arbeidsgiver er en normalt oppegående omgjengelig person. Skillet mellom den som får jobben og nr. 2 og 3 er jo vanligvis marginal.

Det er ikke vanlig å få tilbud om jobb, eller nesten tilbud, i intervjuet. Ikke hos de mest profesjonelle i hvert fall.

Anonymkode: d0f20...44e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror heller ikke det finnes tegn, men jeg har merket at jeg har hatt veldig god kjemi med sjefene når jeg har fått jobbene. På jobben jeg fikk i høst var det en veldig bra kjemi, og praten satt løst. Det var ikke kun jobbsnakk. Etter 2. gangs intervjuet fikk jeg klem både når jeg kom og dro så da skjønte jeg at jobben var min! :)

(Sjefen var en dame altså så ikke noe metoo 😛 )

Anonymkode: 559e4...e57

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

I de jobbene jeg fikk merket jeg at intervjuer var veldig positivt innstilt til meg og bare ønsket å bekrefte inntrykk fra søknad. De jobbene jeg ikke fikk var intervjuer skeptisk til meg og stilte kritiske spørsmål. 

Anonymkode: 55b19...54a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når praten sitter løst og ledig, gjerne med latter/spøk innimellom - da har jeg fått jobbene! 

Anonymkode: 027f6...fce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på jobbintervju for ett år siden ca, og da endte jeg opp med å få jobben. Jeg følte jobbintervjuet gikk veldig bra. Fikk vite på forhånd at det var kalt inn 4 stk til intervju, og at det var satt av en time til hver av oss, og alt skulle gjennomføres samme dagen. Først fikk jeg innkallelsen, og ble oppringt like etter at jeg takket ja til den, og da fikk jeg beskjed om at de ønsket å ha meg "mot slutten av dagen", greit tenkte jeg. 

På intervjuet gikk praten veldig fint, jeg svarte godt på de jeg ble spurt om. La i tillegg merke til at de to som intervjua meg helt uoppfordret fortalte om ting om arbeidsplassen som var åpenbart positivt. På slutten av intervjuet, så hadde vi vært i møterommet i rundt to timer, altså dobbelt så lenge som avtalt. Når vi kom ut av møterommet, så ville de vise meg rundt omkring på kontoret, og fortalte hvor de ulike avdelingene holdt til også videre. 

Da skjønte jeg nesten at de var veldig interesserte i å ansette meg, men det tok rundt to uker før jeg fikk et formelt tilbudsbrev på epost. 

Anonymkode: b417a...7ee

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar 😊 Håper å høre noe ila den uka her, siden de snakka om at jeg skulle høre noe før påske!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...