Gå til innhold

Hemmeligholde evnt. lottogevinst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke sagt noe. Men så har man den særnorske snokingen i skattelistene da. Hadde vært spennende å se om nysgjerrigperene hadde turt å spørre hvor alle de pengene var kommet fra 😄 

Hadde jeg vunnet over 10 mill hadde jeg gitt bort resten for å unngå å bli hengt ut på sånne "rikest i nabolaget"-lister. 

Anonymkode: 7a817...740

10 mill er «ingenting». Det holder jo ikke til et familieliv resten av livet. Hvorfor gi bort penger før du er «fri» til å gjøre det du vil.

Anonymkode: e43b9...d42

AnonymBruker
Skrevet
På 9.4.2019 den 8.01, AnonymBruker skrev:

Som andre skriver så er det litt vilt å bruke så mye på lotto. 

Jeg tipper selv hver mnd, men bruker vel ca 400 kr i mnd. Vinner jeg bare 1 mill, så kan alle få vite det, for siden jeg har boliglån og dårlig råd, så hadde jo de pengene gått rett til lånet. Men vinner jeg over 20 mill, så vet jeg ikke hva jeg hadde sagt. Hvis jeg hadde vunnet 100 mill, og gått ut og fortalt det til alle. Så regner jeg med at svært mange hadde forventet å få penger, da ikke bare de nærmeste, men alle bekjente og. Og siden jeg har 2 barn, og de hadde selvfølgelig fått en del, og nære venner og familie får, så er det ikke nok til at alle bekjente kan få.

Anonymkode: 0c4bf...4ce

Du kommer uansett på formuetoppen i kommunen hvis du vinner så mye. 

Anonymkode: 4e2eb...fcd

AnonymBruker
Skrevet

Da nådde jeg spillegrensen for denne måneden bare 10 dager ut i måneden... 20.000.

Burde kanskje heller kjøpt 5-ukerskuponger fremfor å kjøpe 15 uker. Da kunne jeg spart litt penger; for kan jo kjøpe for nye uker når ny måned kommer og ny spillegrense nullstilles igjen.

Lurer på hvorfor jeg kjøper 15-20 uker og bruker hele nåværende måneds spillegrense på det, fremfor å kjøpe 4-5 uker og ha masse til overs for å ikke bruke på flere uker; men bruke på flere kuponger!

Anonymkode: f8eec...f12

AnonymBruker
Skrevet

Du kunne jo bare å stått på torget og delt ut tusenlappene. Avkastningen ville ha blitt den samme.

Anonymkode: 4fd8e...8f6

Skrevet (endret)

Å spille Lotto for å skaffe seg egenkapital til bolig? Skal ikke si hva jeg mener om det, kanskje bare antyde at det går i kategorien "dumhet".

Men hadde jeg hatt en større sum penger, enten det var millioner fra Lottogevinst eller annet, så hadde jeg holdt kjeft om det, ja. Jeg hadde ikke gått rundt og spredd dette til folk. Det skjer nemlig noe med folk når de får høre at en de kjenner har mye penger. Plutselig får denne personen veldig mange "gode" venner som begynner å ta mye kontakt og vil omgåes deg. Folk man kanskje ikke har hørt fra på årevis. Og nye "venner" dukker opp.

Om det hadde vært mange millioner jeg vant, så hadde jeg først og fremst kjøpt drømmeleiligheten som jeg har sett meg ut (den koster ca 6,5 mill). Om det da var noe penger til overs etterpå, ville jeg nok delt med familien og gitt noe til folk som jeg vet trenger det. Jeg trenger ikke alt mulig rart, det hadde holdt om jeg vant nok til at jeg fikk kjøpt meg den boligen.

En av brødrene mine vant en sum for en hel del år siden i Tipping. Han var ganske ung da. Han fikk fryktelig mange venner rett etter den gevinsten, som han gikk rundt og skrøt av. Han tok med seg en hel gjeng på byen hver helg og betalte runde på runde med drikkevarer osv. Han var helt "beruset" av å være så populær. Så plutselig tok pengene slutt, og venneflokken tynnet seg ut og de fleste forsvant. Tilbake var bare de få ekte vennene han hadde hatt hele tiden.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Lite lurt å spille lotto for å håpe på den store gevinsten. For selv med 55 som kan bli millionærer er sjansen forsvinnende liten, siden lotto kun går på tilfeldigheter. Hvis man først skal spille på norsk tipping så ville jeg heller valgt Oddsen og kjørt kamper med lave odds og mindre premier, men med relativt mye sikrere gevinst over tid. Da er det ikke utenkelig at man kan bygge seg opp en liten formue, det er hvertfall mer sannsynlig enn Lotto siden det også er kunnskap bak oddstallene, ikke kun tilfeldighet. 

Uansett hva man velger, så må man tåle å tape pengene uten at man må gå fra hus og hjem. Kan man ikke det, bør man ikke spille uansett hva det er. 

Skulle man vinne mye en dag, så er det lurt å holde kortene tett til brystet. Om jeg f. eks. skulle tjene 40 mill på kryptovaluta en dag, så hadde jeg aldri i livet troppet opp i avisa. Risikoen er liten i Norge for kriminalitet uansett, men den øker jo flere som vet at man har mye penger på bok. Vi har jo nylig sett at kona til en milliardær ble kidnappet, noe som ikke har vært vanlig i Norge frem til nå. Men på grunn av globalisering og økte forskjeller tror jeg dessverre vi vil se mer kriminalitet rettet mot de rikeste. 

Anonymkode: e3b64...b54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Million skrev:

Å spille Lotto for å skaffe seg egenkapital til bolig? Skal ikke si hva jeg mener om det, kanskje bare antyde at det går i kategorien "dumhet".

Men hadde jeg hatt en større sum penger, enten det var millioner fra Lottogevinst eller annet, så hadde jeg holdt kjeft om det, ja. Jeg hadde ikke gått rundt og spredd dette til folk. Det skjer nemlig noe med folk når de får høre at en de kjenner har mye penger. Plutselig får denne personen veldig mange "gode" venner som begynner å ta mye kontakt og vil omgåes deg. Folk man kanskje ikke har hørt fra på årevis. Og nye "venner" dukker opp.

Om det hadde vært mange millioner jeg vant, så hadde jeg først og fremst kjøpt drømmeleiligheten som jeg har sett meg ut (den koster ca 6,5 mill). Om det da var noe penger til overs etterpå, ville jeg nok delt med familien og gitt noe til folk som jeg vet trenger det. Jeg trenger ikke alt mulig rart, det hadde holdt om jeg vant nok til at jeg fikk kjøpt meg den boligen.

En av brødrene mine vant en sum for en hel del år siden i Tipping. Han var ganske ung da. Han fikk fryktelig mange venner rett etter den gevinsten, som han gikk rundt og skrøt av. Han tok med seg en hel gjeng på byen hver helg og betalte runde på runde med drikkevarer osv. Han var helt "beruset" av å være så populær. Så plutselig tok pengene slutt, og venneflokken tynnet seg ut og de fleste forsvant. Tilbake var bare de få ekte vennene han hadde hatt hele tiden.

Jepp...Man skal holde kjeft om større summer. At skattelistene for øvrig krever innlogginge med ID-porten er en god ting, det gjør at terskelen for å snoke blir betraktelig høyere og at færre gidder å eksponere at de har snoket i skattelistene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp...Man skal holde kjeft om større summer. At skattelistene for øvrig krever innlogginge med ID-porten er en god ting, det gjør at terskelen for å snoke blir betraktelig høyere og at færre gidder å eksponere at de har snoket i skattelistene. 

Her jeg bor trykker faktisk den lille lokalavisen tre forskjelkige lister: Alle navn på inntekt-toppene, forume-toppene, og hvem som har betalt mest i skatt. Tror det er "topp femti" eller noe sånn på hver liste. Men det er stort sett de samme navnene som går igjen på alle tre stedene. Så alle som abbonnerer på denne lokalavisen kan jo selvfølgelig lese hvem som har mest inntekt / formue. 

I tillegg har denne avisen selvfølgelig stoff fra flere forskjellige kommuner. Så den kjører jo skattelistene for flere forskjellige kommuner... 

Anonymkode: ef8c5...cbe

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke klart å skjult det, har lyst å reise til så mange land😂

Anonymkode: 42e87...caa

AnonymBruker
Skrevet

Se NRK Debatt 4. april.

Jeg vet ikke om du er seriøs TS, eller bare skriver for å lage debatt. Men når man lytter til hovedpersonen i NRK Debatt, tenker jeg at det å miste kontroll på spillingen er et for seriøst problem for mange mennesker til å evnt lage tulleinnlegg av. 

Om du er seriøs, har jeg et eget lite tips til deg : Når jeg spiller, så legger jeg inn en lotto kupong for 180 dager (6 mnd). Så går jeg inn på "Spillevett og grenser" -> "pauser/utestenging" -> pause 180 dager. Det betyr at jeg ikke kan spille bort evnt gevinst. Jeg får spenningen ved å ha en kupong inne hver uke, men er hindret i å la spenningen ta overhånd. Før jeg begynte med dette, brukte jeg konsekvent opp gevinster på nye spill. Og som oftest endte det med tapte penger. Nå kan jeg ikke det, og det er i grunnen veldig deilig å ha noe som hindrer meg i å gjøre noe som følelsene driver meg til, men som fornuften sier at jeg bør la være å gjøre.

Anonymkode: cbf97...92d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå sitter jeg litt i det. Har nådd maks grense denne måneden.

Rakk ikke engang å teste ut de forskjellige flax spillene; får bruke evnt. gevinst på de.

Nå er jeg som dere som setter pauser; jeg kan ikke bruke mer... :(

For å ha noe som helst mer spenning bør jeg kanskje satse evnt. gevinst i langoddsen, der jeg kan sette 10 kr. på hver kamp og ha spenning hver dag? :)

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

10 mill er «ingenting». Det holder jo ikke til et familieliv resten av livet. Hvorfor gi bort penger før du er «fri» til å gjøre det du vil.

Anonymkode: e43b9...d42

Skulle klart meg særdeles godt på det frem til pensjon og vel så det. Hadde klart meg på halvparten også, da hadde oppsigelsen blitt levert kjapt.

Anonymkode: 7a817...740

AnonymBruker
Skrevet

Dere vet den ene tyskeren som vant 770 mill? Hvorfor ikke meg next?

Skrevet

Er dette et sponset innlegg fra Norsk Tipping? 

AnonymBruker
Skrevet

Vant ikke nå heller. Selv ikke på 12 rette i Tipping der jeg lever hundrevis av kuponger med forskjellige garderinger...

Sitter med nærmere 10.000 lodd i Supertrekningen, da; så da bør jeg bli blant de 55 som får 1 mill. hver. Blir ultrakjipt hvis de 55 bare har kjøpt 1 lottorekke (1 lodd), og vinner på det...

Men da var spillegrensen nådd, og jeg må bare vente på... ingenting. ZZzz...

Hvorfor skal det være så vanskelig å tippe 7 tall riktige...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...