Trolltunge Skrevet 9. april 2019 #21 Skrevet 9. april 2019 30000 er en start på sparing av egenkapital. Ikke spill den bort! EkSmannen til en bekjent spilte bort 3 millioner, uten å vinne. Du kan satse hva som helst, og ikke vinne. Og du kan levere en rekke og ha griseflaks. De aller aller fleste vinner ikke! Ikke bruk penger du trenger på spill! Spar dem, og bygg opp egenkapital! Lever kanskje en kupong fast, men ha det i bakhodet at du da betaler mest for å drømme. For den lille muligheten til at akkurat du har griseflaks en gang. 4
Gullik Skrevet 9. april 2019 #22 Skrevet 9. april 2019 Protip: Du vinner ikke i lotto. Sjansen er mye mye lavere enn du tror, det er bare Norsk tipping som med reklamene sine kommer med vås som "plutselig skjer det". Det virker nesten som det er vanlig å vinne. Det finnes ikke vanlig. 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #23 Skrevet 9. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke gi deg! Satser du stort nok og lenge nok, er du nødt til å vinne, det er logisk. De som taper, det er de som trekker seg før milliongevinsten er der. Da er du jo garantert å tape. Anonymkode: 49662...26f Jeg går ut fra at dette er et ironisk innlegg, men må bare kommentere dette slik at TS ikke tar dette for god fisk, da det virker som TS kan finne på å gjøre det. Det er riktig at man vinner før eller siden, problemet er bare tiden det tar og innsatsen i kroner man må legge inn i dette. TS ønsket egenkapital til bolig. Da er det 7 rette som må til. Sansynlighet for å få det er 1:5,37 millioner per rekke. Dvs man må spille 5,37 millioner rekker før man statistisk sett vinner 1. premien. TS sin innsats på 15 000 kroner per måned tilsvarer 3000 rekker med en pris på 5 kr per rekke. TS må spille i 1790 månder for å være statistisk sett sikret 7 rekke. Ønsker TS å øke sansynligheten for å vinne må innsatsen økes. Selvfølgelig kan TS være heldig å vinne før det er gått 1790 måneder, men sansynligvis vil det ikke skje. Dette er alt i alt et gigantisk tapsprosjekt. Til sammenligning vil sparing av 15 000 kroner per måned i et globalt aksjefond over 30 år med en avkastning på moderate 8% gi et totalbeløp på 17,6 millioner kroner. Sparer du i 5 år sitter du igjen med litt over 1 million kroner. Sparer du i 100 år, som er kortere enn 1790 måneder, sitter du igjen med 2,3 milliarder kroner. Anonymkode: 51212...e1a 10
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #24 Skrevet 9. april 2019 Du spiller jo bort egenkapitalen din. Anonymkode: 4aeee...c8a 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #25 Skrevet 9. april 2019 Var en tysker som vant 770.000.000 mill for et par mnd. siden i Eurojackpot... jeg ville vinne... Men hva anbefaler dere: kjøpe maaange kuponger til EN uke og satse stort; eller kjøpe 1 kupong hver uke i f.eks. 1 år? Sannsynligheten er jo større hvis du har flere kuponger med i pr trekning, og i neste trekning er jo sannsynligheten på startstreken igjen. Og jo; i snitt kåres det 3 nye millionærer hver uke. Det er ganske mye for en rekke på 5 kr. Anonymkode: f8eec...f12
_popcorn_ Skrevet 9. april 2019 #26 Skrevet 9. april 2019 Jeg spiller for noen hundrelapper i måneden. Må si at ran er ikke noe jeg tenker på i det hele tatt i forbindelse med en eventuelt større gevinst. Om jeg hadde vunnet noen millioner, så ville jeg fortsatt ikke hatt mer kontanter på meg enn hva jeg har i dag, jeg ville heller ikke gått rundt med ett bankkort med millionbeløp på. Hadde jeg vunnet millioner så ville beløpet blitt plassert i bolig, fond og slikt, ikke i lommeboka. Hadde dog sikkert vært litt skeptisk til nye mennesker som ville danne vennskap, dersom det var "alment kjent" at jeg hadde stor formue. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #27 Skrevet 9. april 2019 Bare idioter som spiller Lotto! Anonymkode: ef8c5...cbe 2
I Grosny Skrevet 9. april 2019 #28 Skrevet 9. april 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var en tysker som vant 770.000.000 mill for et par mnd. siden i Eurojackpot... jeg ville vinne... Men hva anbefaler dere: kjøpe maaange kuponger til EN uke og satse stort; eller kjøpe 1 kupong hver uke i f.eks. 1 år? Sannsynligheten er jo større hvis du har flere kuponger med i pr trekning, og i neste trekning er jo sannsynligheten på startstreken igjen. Og jo; i snitt kåres det 3 nye millionærer hver uke. Det er ganske mye for en rekke på 5 kr. Anonymkode: f8eec...f12 En kupong i uka. Vinnersjansene er for små til at det lønner seg å satse stort. Har du flaks så har du flaks, og da er det bare den ene kupongen som gjelder. Hele systemet er lagt opp slik at Lotto/Norsk Tipping skal stå igjen som den store vinneren. 3
Gullik Skrevet 9. april 2019 #29 Skrevet 9. april 2019 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sannsynligheten er jo større hvis du har flere kuponger med i pr trekning, og i neste trekning er jo sannsynligheten på startstreken igjen. Anonymkode: f8eec...f12 Sjansen for å vinne er 1:5,4 millioner per rekke. Du kan jo sette deg og tørrtrene med en kalkulator som velger et tilfeldig nummer mellom 1 og 5,4 millioner. Se hvor lang tid det tar før du "treffer". Etter noen timer med vill trykking på knappen burde du være vaksinert 😀 Endret 9. april 2019 av Gullik
ajarRun Skrevet 9. april 2019 #30 Skrevet 9. april 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Aldri hørt om en lottomillionær som har blitt ranet. Men jeg hadde nok ikke sagt det til alle, sikkert bare de nærmeste. Tipper ikke Lotto da, så det blir egentlig bare synsing, for det er ikke noe reellt scenario her i gården. Sparer heller de pengene til egenkapital 🙊 Anonymkode: 66ea9...6cd Det skjer hele tiden. Å vinne i lotto er noe av det verste som kan skje med et menneske. Sannsynligheten for å gå konkurs, bli drept eller ta selvmord mangedobles (tenk over 10 ganger så sannsynlig). Jeg ville ikke fortalt de nærmeste. Da blir man ringt opp ved enhver økonomisk utfording om lån eller gaver. Folk føler ikke man har fortjent pengene så terskelen for å spørre om en bit er mye lavere. Da forsvinner pengene fort med en tusenlapp her og en tusenlapp der. Husk, det tre eller flere vet, vet alle. Rykte går fort. Jeg ville betalt ned all dyr gjeld (IKKE STUDIELÅN, BARE IDIOTER BETALER NED STUDIELÅN), og så brukt resten om EK til en bolig. Hvis jeg ikke hadde gjeld eller behov for bolig hadde jeg puttet alt i et indeksfond og tatt ut 4% i året. Da har jeg 40 000 mer i inntekt hvert år for resten av livet hvis jeg vinner en million. Hadde sagt det til kona da, men ingen andre, og hun hadde fått streng beskjed om å tie.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #31 Skrevet 9. april 2019 Dere som ikke sier man kan bli ranet, gjør et par Google-søk kommer opp værre ting enn det. Anonymkode: f8eec...f12
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #32 Skrevet 9. april 2019 Hadde jeg vunnet, hadde jeg holdt kjeft. Betalt all drittgjeld, ja gjeld er no dritt. Beholdt en liten sum, gitt bort resten, og ellers levd som før. Anonymkode: 5d0c9...06f
Gjest Juks Skrevet 9. april 2019 #33 Skrevet 9. april 2019 Er komplett umulig å hemmeligholde en lottogevinst av en større størrelse over lengre tid. Skattelistene som blir publisert i lokalaviser kommer på trykk året etter. Dessuten så må man jo investere pengene. Gjerne i ny bolig/omfattende restaureringer, ny bil, nye klær og andre goder man har ønsket seg i mange år. Kanskje en hytte. Du kan ikke gjøre alt dette uten at det blir spørsmål. Lottogevinster er familieødeleggende. Det forventes deling, folk blir svartsyke. Du forandrer deg. Noen mener det du har fått er ufortjent. Folk blir sure. Søskenforhold settes på prøve. Kjenner 2 familier hvor dette har skjedd, og vet om 1 til. Familiene har gått totalt i oppløsning.
megda Skrevet 9. april 2019 #34 Skrevet 9. april 2019 18 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har begynt å satse i lotto. Går litt tregt. Satset 30.000 over 2 måneder og vunnet kanskje 3-5.000 i håp om jackpot slik så uuutrolig mange andre gjør hele tiden. F.eks. skal 54 nye lottomillionærer garanteres på lørdag, og plusser du på at en norsk tilfeldig valgt spiller som deltar i Eurojackpot vinner 1 mill, så har 55 nordmenn som ikke var millionærer, plutselig kommet inn i millionærklubben. Jeg vil dit. Men leser samtidig tragiske skjebner (bare å søke litt på YouTube) om de som har vunnet større summer som 500.000.000+ Jeg trenger egentlig bare EK til bolig, og vil egentlig ikke vinne så mye, hadde ikke greid å håndtere den summen penger. Den største feilen folk gjør igjen og igjen er å si til noen at de har vunnet; så blir de ranet... smarte som de er stiller de opp til pressekonferanse for å fortelle om seieren. Men hvor går grensen før det er farlig å si i fra? Over 100 mill? F.o.m. 50 mill? 2 mill i joker er såvidt studielånet, så det vil jo alle skryte av uten at noen vil stjele. Tenker bare at det er en risk å risikere å vinne i lotto, nå... Anonymkode: f8eec...f12 Om du tenker å vurdere å bruke dette som en økonomisk strategi, så kan jeg fortelle deg at den er hjernedød fra start til slutt. 1
Thyra Skrevet 9. april 2019 #35 Skrevet 9. april 2019 Om man vinner veldig mye, vil jo folk merke at han har fått bedre råd. Og det vil jo komne fram på ligningen neste år. Vanskelig å skjule i lengden. TS, hvis du virkelig har brukt 30 000 på LOTTO på 2 måneder, bør du søke hjelp for spillegalskap. Det er veldig lite sannsynlig at du kommer til å gå i overskudd på dette. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #36 Skrevet 9. april 2019 Jeg ville nok heller spart opp penger til egenkapital og ikke gamblet dem bort i jakt på milliongevinst. Og du kan ikke si at du har vunnet 5000 kr hvis du har spilt for 30 000. Det heter å tape 25 000 kr Anonymkode: 1ef05...da1 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #37 Skrevet 9. april 2019 Jeg ville ikke sagt noe. Men så har man den særnorske snokingen i skattelistene da. Hadde vært spennende å se om nysgjerrigperene hadde turt å spørre hvor alle de pengene var kommet fra 😄 Hadde jeg vunnet over 10 mill hadde jeg gitt bort resten for å unngå å bli hengt ut på sånne "rikest i nabolaget"-lister. Anonymkode: 7a817...740 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #38 Skrevet 9. april 2019 Har løpende spill på Norsk Tipping. Keno hver dag, Extra på tirsdager, VikingLotto på onsdag + joker, Torsdag, lørdag og søndag er det Tipping i fotball. Eurojackpot på fredag, Lotto på lørdag. + mange andre sportspill + flaxlodd osv. Noen må jo vinne, da må man delta. Anonymkode: f8eec...f12
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #39 Skrevet 9. april 2019 Ble bare nesten i kveld. Manglet 3 tall fra å vinne 2 mill. endte med 0 kr. Får kjøpe flere trekninger i morgen. Anonymkode: f8eec...f12
Mannisinbestealder Skrevet 9. april 2019 #40 Skrevet 9. april 2019 Er du så dum så må du søke hjelp snarest. Du lider av spillegalskap. Om du bare tuller så kan du slutte med det nå. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå