AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #1 Skrevet 8. april 2019 Jeg har begynt å satse i lotto. Går litt tregt. Satset 30.000 over 2 måneder og vunnet kanskje 3-5.000 i håp om jackpot slik så uuutrolig mange andre gjør hele tiden. F.eks. skal 54 nye lottomillionærer garanteres på lørdag, og plusser du på at en norsk tilfeldig valgt spiller som deltar i Eurojackpot vinner 1 mill, så har 55 nordmenn som ikke var millionærer, plutselig kommet inn i millionærklubben. Jeg vil dit. Men leser samtidig tragiske skjebner (bare å søke litt på YouTube) om de som har vunnet større summer som 500.000.000+ Jeg trenger egentlig bare EK til bolig, og vil egentlig ikke vinne så mye, hadde ikke greid å håndtere den summen penger. Den største feilen folk gjør igjen og igjen er å si til noen at de har vunnet; så blir de ranet... smarte som de er stiller de opp til pressekonferanse for å fortelle om seieren. Men hvor går grensen før det er farlig å si i fra? Over 100 mill? F.o.m. 50 mill? 2 mill i joker er såvidt studielånet, så det vil jo alle skryte av uten at noen vil stjele. Tenker bare at det er en risk å risikere å vinne i lotto, nå... Anonymkode: f8eec...f12
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #2 Skrevet 8. april 2019 Aldri hørt om en lottomillionær som har blitt ranet. Men jeg hadde nok ikke sagt det til alle, sikkert bare de nærmeste. Tipper ikke Lotto da, så det blir egentlig bare synsing, for det er ikke noe reellt scenario her i gården. Sparer heller de pengene til egenkapital 🙊 Anonymkode: 66ea9...6cd 17
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 8. april 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har begynt å satse i lotto. Går litt tregt. Satset 30.000 over 2 måneder og vunnet kanskje 3-5.000 i håp om jackpot slik så uuutrolig mange andre gjør hele tiden. F.eks. skal 54 nye lottomillionærer garanteres på lørdag, og plusser du på at en norsk tilfeldig valgt spiller som deltar i Eurojackpot vinner 1 mill, så har 55 nordmenn som ikke var millionærer, plutselig kommet inn i millionærklubben. Jeg vil dit. Men leser samtidig tragiske skjebner (bare å søke litt på YouTube) om de som har vunnet større summer som 500.000.000+ Jeg trenger egentlig bare EK til bolig, og vil egentlig ikke vinne så mye, hadde ikke greid å håndtere den summen penger. Den største feilen folk gjør igjen og igjen er å si til noen at de har vunnet; så blir de ranet... smarte som de er stiller de opp til pressekonferanse for å fortelle om seieren. Men hvor går grensen før det er farlig å si i fra? Over 100 mill? F.o.m. 50 mill? 2 mill i joker er såvidt studielånet, så det vil jo alle skryte av uten at noen vil stjele. Tenker bare at det er en risk å risikere å vinne i lotto, nå... Anonymkode: f8eec...f12 Dette kalles spillegalskap. Stopp mens du kan. Anonymkode: 9f1a2...8e6 58
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #4 Skrevet 8. april 2019 Du har satset 30:000 og vunnet 5000? Rask vei til ruin det der, god plan! Anonymkode: 126ac...5b4 42
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #5 Skrevet 8. april 2019 Indeksfond er bedre enn Lottospilling. Anonymkode: 38c71...288 14
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #6 Skrevet 8. april 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: . Satset 30.000 over 2 måneder og vunnet kanskje 3-5.000 Kr 15000,- pr mnd? Er dette penger du har råd til å tape? 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger egentlig bare EK til bolig, og vil egentlig ikke vinne så mye Jeg ville heller spart 15000,- pr mnd på høyrentekonto. Eventuelt investert noen tusen pr mnd i Indeksfond, dersom det er noen år til du har bruk for pengene. Anonymkode: 38c71...288 30
Daraya Skrevet 9. april 2019 #7 Skrevet 9. april 2019 Om du skal ti still om lottogevinst eller ei er en problemstilling som ikke er relevant for deg, men du burde absolutt finne frem nummeret til hjelpeorganisasjoner for spilleavhengighet. Og sett inn en kredittsperre i samme slengen. 21
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #8 Skrevet 9. april 2019 Du har brukt 30 000,- på Lotto i håp om å vinne nok til egenkapital ? Slutt å spille Lotto så har du egenkapital nok om kort tid ? Anonymkode: 4cea0...ff7 21
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #9 Skrevet 9. april 2019 Ikke gi deg! Satser du stort nok og lenge nok, er du nødt til å vinne, det er logisk. De som taper, det er de som trekker seg før milliongevinsten er der. Da er du jo garantert å tape. Anonymkode: 49662...26f 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #10 Skrevet 9. april 2019 Som andre skriver så er det litt vilt å bruke så mye på lotto. Jeg tipper selv hver mnd, men bruker vel ca 400 kr i mnd. Vinner jeg bare 1 mill, så kan alle få vite det, for siden jeg har boliglån og dårlig råd, så hadde jo de pengene gått rett til lånet. Men vinner jeg over 20 mill, så vet jeg ikke hva jeg hadde sagt. Hvis jeg hadde vunnet 100 mill, og gått ut og fortalt det til alle. Så regner jeg med at svært mange hadde forventet å få penger, da ikke bare de nærmeste, men alle bekjente og. Og siden jeg har 2 barn, og de hadde selvfølgelig fått en del, og nære venner og familie får, så er det ikke nok til at alle bekjente kan få. Anonymkode: 0c4bf...4ce 2
I Grosny Skrevet 9. april 2019 #11 Skrevet 9. april 2019 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har begynt å satse i lotto. Går litt tregt. Satset 30.000 over 2 måneder og vunnet kanskje 3-5.000 i håp om jackpot slik så uuutrolig mange andre gjør hele tiden. F.eks. skal 54 nye lottomillionærer garanteres på lørdag, og plusser du på at en norsk tilfeldig valgt spiller som deltar i Eurojackpot vinner 1 mill, så har 55 nordmenn som ikke var millionærer, plutselig kommet inn i millionærklubben. Jeg vil dit. Men leser samtidig tragiske skjebner (bare å søke litt på YouTube) om de som har vunnet større summer som 500.000.000+ Jeg trenger egentlig bare EK til bolig, og vil egentlig ikke vinne så mye, hadde ikke greid å håndtere den summen penger. Den største feilen folk gjør igjen og igjen er å si til noen at de har vunnet; så blir de ranet... smarte som de er stiller de opp til pressekonferanse for å fortelle om seieren. Men hvor går grensen før det er farlig å si i fra? Over 100 mill? F.o.m. 50 mill? 2 mill i joker er såvidt studielånet, så det vil jo alle skryte av uten at noen vil stjele. Tenker bare at det er en risk å risikere å vinne i lotto, nå... Anonymkode: f8eec...f12 Dette kommer mest sannsynlig til å gå veldig veldig dårlig. Sannsynligheten for å bli lottomillionær er omtrent like stor som å bli truffet av lynet to ganger og bli overkjørt av ett tog. Spill heller på noe annet, jeg tror nemlig at lotto sin premiepott er mindre enn 50% av innsatsene. Jeg foreslår å spille på aksjer i stedet, Putt 15000 pr måned inn i f.eks ett Skagenfond eller ett indeksfond (som nevnt i denne tråden). Da taper du iallfall ikke disse tusenlappene like fort. Endret 9. april 2019 av I Grosny 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #12 Skrevet 9. april 2019 Hvis du har 15.000 til lotto i måneden har du egenkapital på minst 4-500 000 om to år hvis du setter deg inn i fornuftig sparing. Du kommer ikke til å vinne i lotto. Anonymkode: 61b51...08e 9
Gjest WhisperingWind Skrevet 9. april 2019 #13 Skrevet 9. april 2019 Du burde oppsøke hjelp for å satse sånne summer når du egentlig ikke har råd og målet er nok EK går under spillegalskap. Når det er sagt hadde jeg aldri snakket om gevinst om jeg hadde vunnet. Kanskje sagt at jeg vant akkurat nok til å kjøpe hus og bil, men ikke at jeg satt på noe formue.
I Grosny Skrevet 9. april 2019 #14 Skrevet 9. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke gi deg! Satser du stort nok og lenge nok, er du nødt til å vinne, det er logisk. De som taper, det er de som trekker seg før milliongevinsten er der. Da er du jo garantert å tape. Anonymkode: 49662...26f Jeg er litt usikker på brøken, men hvis Lotto gir 50% gevinst av innsatsen så vil du med stor nok innsats og nøyaktig gjennomsnittlig flaks vinne en million dersom du satser to millioner. Det betyr at du taper en av de to millionene du har satset. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #15 Skrevet 9. april 2019 Det som er sikkert, er at jeg aldri i verden hadde skrevet om det på sosiale medier! Vi fikk igjen det som for mannen sin del er ca. en god månedslønn, på skatten. Han jobber i det private. Nå er det jo en forskjell på å vinne den summen, som er litt over det du har satset på lotto. Men det er jo likevel mer. Jeg er likevel ganske nøye med å være ydmyk når jeg snakker om det foran folk, og har kun sagt konkret sum til min søster. Du spør hvor grensen går for å si i fra. Jeg hadde for eksempel aldri stilt til intervju med navn og alder, i lokalavisa, dersom jeg hadde vunnet på panteautomaten. Der er det jo en million som jeg tror er maks mulig gevinst. Sier likevel i fra på statuser hvis jeg vinner mindre beløp enten på den, eller i konkurranser, men da har jeg 2000 kr som en grense for egen del. Jeg tenker uansett at dette er unødvendig hodebry for din del. Det er slikt du ikke bør tenke på før du eventuelt vinner. Det skjer med de færreste. Og du bør ikke bruke så høye beløp når du tipper. Anonymkode: 72d94...33b
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #16 Skrevet 9. april 2019 Har man sagt det til ett annet menneske, så har man i prinsippet sagt det til alle. Folk skravler det videre. På den andre siden er det umulig å skjule at man har vunnet stort, så folk skjønner det jo uansett. Personlig hadde jeg tidd stille så lenge som mulig og evt. bekreftet at jeg hadde vært heldig, men aldri sagt noen sum til en sjel. Aldri. Anonymkode: 92019...942 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #17 Skrevet 9. april 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi fikk igjen det som for mannen sin del er ca. en god månedslønn, på skatten. Han jobber i det private. Nå er det jo en forskjell på å vinne den summen, som er litt over det du har satset på lotto. Men det er jo likevel mer. Jeg er likevel ganske nøye med å være ydmyk når jeg snakker om det foran folk, og har kun sagt konkret sum til min søster. Anonymkode: 72d94...33b Tror ikke folk bryr seg nevneverdig om at mannen din fikk igjen 40 000 på skatten. Håper du vet at han ikke har vunnet de pengene, men får de TILBAKE fordi han har skattet for mye? Anonymkode: 61b51...08e 12
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #18 Skrevet 9. april 2019 Just now, AnonymBruker said: Tror ikke folk bryr seg nevneverdig om at mannen din fikk igjen 40 000 på skatten. Håper du vet at han ikke har vunnet de pengene, men får de TILBAKE fordi han har skattet for mye? Anonymkode: 61b51...08e Selvsagt er jeg klar over det. Dessuten er det ikke kun han som har fått igjen. Vi har begge fått igjen en god sum. Anonymkode: 72d94...33b 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #19 Skrevet 9. april 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt er jeg klar over det. Dessuten er det ikke kun han som har fått igjen. Vi har begge fått igjen en god sum. Anonymkode: 72d94...33b Jeg skjønner bare ikke relevansen for tråden eller hvorfor du tror du må være ydmyk om penger dere ville ha hatt fra før dersom dere ikke fikk dem i juni. Anonymkode: 61b51...08e 8
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #20 Skrevet 9. april 2019 Om du har spilt for kr 30.000 og har vunnet kr 5.000 så har du vel tapt kr 25.000? En vinner ikke før gevinsten er større enn innsatsen! Anonymkode: 4fd8e...8f6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå