AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #1 Skrevet 8. april 2019 Hei :) saken er at jeg og min tidligere partner kjøpte ett hus sammen, men han gikk fra meg før vi rakk å overta huset.. Vi har solgt huset igjen, men det ble med ett tap på ca 200 000 Kr altså 100 000 for oss begge.. Han hadde ikke oppspart egenkapital, så salg av mitt hus skulle dekke egenkapitalen våres.. Rakk heldigvis ikke selge huset mitt, men huset ble satt som sikkerhet for lånet på huset vi kjøpte.. Jeg er derfor ansvarlig for lånet, men på huset vi kjøpt står han som 50 % eier.. Banken sier også at jeg må betale hele tapet, så må han ta opp ett lån å betale meg, men hva om han ikke tar ansvar eller får lån? Han svarer verken meg eller banken for øyeblikket, så er redd jeg kommer til å sitte igjen med 200 000 Kr mer i gjeld.. Nå vurderer jeg å sende en melding om at om at jeg kommer til å kontakte advokat og gå rettens vei om han ikke er villig til å finne en løsning.. Men kan ikke så mye om hva jeg egentlig har rett til osv, så det jeg lurer på er om har alt på min side til å vinne saken.. Vil ikke få masse advokatutgifter uten grunn alt oppi dette.. Om han kan komme vekk fra dette uten å måtte ta ansvar for hva han har startet skjønner jeg ingen ting, men vil fortsatt forhøre meg om noen har erfaring eller tips håper jeg klarte å gjøre meg forstått Anonymkode: d2f0c...b0d
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #2 Skrevet 8. april 2019 Dette hørtes ut som et salig rot, ville definitivt kontaktet en advokat. Sjekk om husforsikringen din kan dekke noe av advokatutgiftene. Anonymkode: f62af...84f
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #3 Skrevet 8. april 2019 Bruk advokat til å få ham til å erkjenne ansvar for halve tapet. Få ham til å signere gjeldsbrev til deg med nedbetalingsplan. Må evt ta det i forliksrådet hvis han ikke vil. Beste hadde vært om han fikk et eget lån i banken slik at du ble kvitt ansvaret for hans del, men så lenge han ikke har noe sikkerhet blir nok det vanskelig å få banken med på. Anonymkode: 73afb...b92 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå