AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #1 Skrevet 8. april 2019 Hei, jeg har sett på en bærbar datamaskin Microsoft Surface Laptop som har et batteri som ikke kan byttes hverken av meg eller av produsenten. Normalt er det fem års reklamasjon på bærbar og bare 2-2,5 år på batterier. Men hvordan blir det når batteriene er en del av maskinen? Har jeg da krav på at batteriet fungerer tilfredstillende i fem år? Anonymkode: c4fee...6ef
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #3 Skrevet 10. april 2019 På 8.4.2019 den 23.05, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har sett på en bærbar datamaskin Microsoft Surface Laptop som har et batteri som ikke kan byttes hverken av meg eller av produsenten. Normalt er det fem års reklamasjon på bærbar og bare 2-2,5 år på batterier. Men hvordan blir det når batteriene er en del av maskinen? Har jeg da krav på at batteriet fungerer tilfredstillende i fem år? Anonymkode: c4fee...6ef Nei, du kan ikke kreve batterilevetid på fem år på en pc, den er ikke en Tesla. Batterilevetidsgaranti er noen steder på 6 eller 12 måneder. Men alvorlig talt hvordan skal vi vite hva du har for avtale på din pc og ditt kjøp. Hvorfor gidder du ikke lese kjøpekontrakten din? Anonymkode: fef7e...f9a 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #4 Skrevet 11. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gidder du ikke lese kjøpekontrakten din? Hvorfor gidder du ikke lese åpningsinnlegget hans, besserwisser? "Jeg har sett på...". Han har ingen kjøpekontrakt, han vil få dette avklart FØR han eventuelt kjøper. Anonymkode: a5f7e...6ff
Husholdning1 Skrevet 26. april 2019 #6 Skrevet 26. april 2019 Aner ikke svaret, men der finnes vel noe rettspraksis fra Apples iPhone som man kanskje kan sammenligne med.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #7 Skrevet 26. april 2019 21 minutter siden, Husholdning1 skrev: Aner ikke svaret, men der finnes vel noe rettspraksis fra Apples iPhone som man kanskje kan sammenligne med. Mener du noen har saksøkt Apple i Norge for å få prøvet batterilevetid på Apple produkter? Vis meg link! Anonymkode: fef7e...f9a
Husholdning1 Skrevet 26. april 2019 #8 Skrevet 26. april 2019 Nei. Rettspraksis blir vel litt feil å si, men det har vært en del forbrukersaker om dette temaet.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #9 Skrevet 26. april 2019 Det som er sikkert er at du vil måtte bruke mye tid i rettsvesenet hvis du skal få gjennomslag for et slikt krav. Hvis du vil spare deg selv for mange frustrasjoner og mye bortkastet tid bør du heller kjøpe en annen maskin. Anonymkode: e6420...2df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå