AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #1 Skrevet 8. april 2019 Jeg har lønnstrekk på min nåverende arbeidsplass. Hva skjer hvis jeg mister jobben og går over på dagpenger? Det er ju kun 66% av lønn og det er ca husleie og livsopphold for meg. Blir det da stopp i trekket? Anonymkode: 551a0...6e6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #2 Skrevet 8. april 2019 Hvis du går over til dagpenger, så vil Nav få beskjed fra namsmannen om lønnstrekk. Det kan ta litt tid før det blir "oppdaget" at du har byttet arbeidsgiver, men med tiden vil trekket fortsette. Ettersom inntekten går ned, så kan det være at grunnlag for trekk ikke er der lengre. Hvis trekket er over det du skal ha til husleie og livsopphold (etter fastsatte satser), så er det ikke grunnlag for trekk. Da må du klage slik at det blir stoppet. Man har alltid under hele trekkperioden anledning til å klage på lønnstrekk. Anonymkode: 83efb...045
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #3 Skrevet 9. april 2019 Dagpenger er ca 62% av tidligere inntekt. Anonymkode: 0c75c...c29
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #4 Skrevet 9. april 2019 Du tar kontakte medNAV, NAVI, SI og eventuelt Namsmannnen og informerer om forandring i inntekt så fort du vet du dår mindre å rutte med. Venter du for lenge så fortsetter trekket til de «oppdager» at du har gått ned i lønn og trekker det de kan. Då her burde du være pro-aktiv og ta steget med å informere de som har satt igang trekket i lønnen din. Anonymkode: 1a638...a5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå