Gå til innhold

Er det greit at kjæresten deres drikker heimbrent?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei alle sammen. Jeg er fra Trondheim og her er det helt vanlig med heimbrent :ler: Dette var noe av det første jeg prøvde da jeg begynte å drikke alkohol. For meg er det helt vanlig at folk drikker dette , og jeg hadde ikke reagert om kjæresten min drakk dette.. :o Men jeg ser mange av dere reagerer skikkelig på dette. Så jeg lurer på om det hadde vært greit om kjæresten deres drakk heimbrent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg hadde ikke likt det. Og for meg er det helt uforståelig at noen gjør det etter alt det metanol-styret som har vært. Hvorfor ikke gå på polet å kjøpe skikkelige varer i stedet?!

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, for den vil jeg ha for mæ sjæl!

Gjest Gjesta
Skrevet
Nei jeg hadde ikke likt det. Og for meg er det helt uforståelig at noen gjør det etter alt det metanol-styret som har vært.

Metanol er da kun funnet i smuglersprit fra utlandet? eller?

Hjemme drikker mange hjemmebrent (, brygget av bygdefolk). Tror ikke jeg hadde reagert om min kjæreste hadde brygget hjemmebrent, laget av en bekjent. Smuglersprit fra utlandet derimot,....det hadde jeg ikke likt.

Skrevet

Jeg hadde nok ikke leet på øyenbrynet om en kjæreste hadde dukket opp med ei flaske hjemmebrent, jeg kommer fra et område der mange (også min far) har hjemmebrentapparat i kjelleren.

Litt mer bekymret hadde jeg vært om det hadde vært smuglersprit.

For dere som ikke har fulgt med i timen: hjemmebrent inneholder ikke metanol med mindre noen har tilsatt det. De tilfellene som har vært i nyhetene med metanolsprit, har i 99 % av tilfellene drukket smuglersprit. Det var ett tilfelle i Buskerud for en stund siden med noen som hadde blandet metanol i hjemmebrenten til en kar som ble syk, men det hører med til sjeldenhetene at det skjer i Norge. I mange av tilfellene med metanolsprit var smuglerspriten fylt i originale flasker som deretter hadde blitt forseglet og dermed så helt ut som polsprit. Det kan altså være vanskelig å vite om den forsegla Koskenkorva-flasken vennene dine setter frem på fest kommer fra polet eller en russisk tråler..

Skrevet

Metanol er da kun funnet i smuglersprit fra utlandet? eller?

Hjemme drikker mange hjemmebrent (, brygget av bygdefolk). Tror ikke jeg hadde reagert om min kjæreste hadde brygget hjemmebrent, laget av en bekjent. Smuglersprit fra utlandet derimot,....det hadde jeg ikke likt.

Ja det er mulig Clea. Hadde det vært sambo som hadde fiksa det selv, så hadde det vært greit. Men om det kom fra andre folk så ville jeg aldri tatt sjangsen! =)

Gjest Gulltopp
Skrevet

Har ingen kjæreste, men nei, det hadde ikke vært greit.

Skrevet

har drukket heimbrent flere ganger selv den tiden da det å bli full/beruset var en fast del av enhver fest, så jeg hadde vel ikke kunnet sagt så mye.

men nå ser jeg ikke for meg heimbrent som det man sitter og koser seg med ett glass av bare for kos, og fyllefester drar jeg ikke på lenger, så hadde jeg hatt en kjæreste som drakk det, på fest, så hadde jeg ikke vært der og kunnet lagt meg opp i det uansett. :ler:

(og ja, sammenligner nok heimbrent med fyllefester.... :oops: har ikke noen som nipper til det for kos som sagt så...)

Gjest Formosiss
Skrevet

Hadde ikke sagt noe på det, hadde dog gitt ham et rart blikk - han er en slik en som nærmest kan si "Øl!" og så bli full ;-)

Gjest gjest1
Skrevet

Hjemmebrent var det første jeg smakte av alkohol også..

Men eh, hadde kjæresten min drukket hjemmebrent nå hadde jeg blitt litt lattermild. Vi er gamle nok nå, og har økonomi til å kjøpe sprit, vin etc fra polet. Cola-flasker med gjennomsiktig innhold er for fjortiser.. Dessuten smaker hjemmebrent neglelakkfjerner og eneste grunn til å drikke det er å bli dritings.. Nei takk.

Mine venner ville nok heller aldri kommet med en dunke hjemmebrent på fest. Heldigvis...

Gjest Anonymous
Skrevet

Av prinsipp tar jeg ikke imot heimbrent om jeg blir bedt på det.

Den alkoholen jeg trenger, kjøper jeg på polet.

Kjenner flere som brenner, men de drikker mye og mere enn andre på fester+helger ellers.

Ikke smaker det godt. Phyton!!!

Er vi på fest til disse, så spør jeg om det er hjemmebrent om vi blir bedt på noe.

For de som har et moderat forbruk, er det billig å gå på polet.

Og de som kjøper hjemmebrent av ukjent opphavsmann , spiller russisk rullett!!

Gjest seroxata
Skrevet

hadde ikke reagert på det... forrige typen drakk hjemmebrent, faktisk gjennom hans kamerat jeg får tak i hjemmebrent nå.. greit å ha i bakhånda om du sover gjennom polet en lørdagsmorgen...:D

Gjest gjest1
Skrevet

Nå er jeg også fra Trongheim og har opp gjennom årene stiftet mangt et bekjentskap med hjemmbrenten. Men jeg drikker det ikke selv lenger, drikker faktisk ikke sprit i det hele tatt. Vi har økonomi til å kjøpe det vi skal ha på polet, og gjemmebrent/smuglersprit er egetlig ikke noe som min kjære er så veldig gla i heller.

Med den siste tids metanolsaker er det en smule tryggere med polet....

Gjest SumoBryter
Skrevet

Kjæresten min drikker skjelden dvs. nesten aldri og sånn liker jeg det!

Om han drakk hjemmebrent eller drev med narkotika hadde jeg ikke vært med ham.

Gjest Anonymous
Skrevet
gjemmebrent/smuglersprit er egetlig ikke noe som min kjære er så veldig gla i heller.

Med den siste tids metanolsaker er det en smule tryggere med polet....

Les hele tråden før du svarer, da. Hjemmebrent og smuglersprit og metanol er ikke det samme

Skrevet

Om han drakk hjemmebrent eller drev med narkotika hadde jeg ikke vært med ham.

<ironi>Ja jeg kan se linken der føler jeg..</ironi>

Den bedre halvdelen har drukket hjemmebrent, men da har jeg et inntrykk av at han alltid vet hvor det kommer fra (dvs hvem som har mekka det).

Men stortsett så drikker han polsprit (jeg drikker utelukkende sprit jeg vet stammer fra polet), og det er vel som noen andre her sier: eneste gangene jeg har vært borti at han har drukket hjemmebrent har vært på "grøftefyll" fester med kompiser.

Men jeg orker ikke hisse meg opp for altmuligrart, og dermed så får han kalkulere risikoen ved å drikke hjemmebrent selv, også får han også ta det på sin egen kappe at han ikke støtter polet (selvom jeg ikke tror de lider noen nød).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...