AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #1 Skrevet 8. april 2019 Gikk fra privat og over til statseid selskap. Her snakker de om en årlig pott og tariff. Alle håper på et godt oppgjør i år, som om det er den store årlige begivenheten. Gjør de ingen individuelle vurderinger? Har inntrykk av at det kun er tariffoppgjøret som gis, og at det fordeles som en prosentandel av lønnen. Der jeg var tidligere, gikk jeg opp 80k etter 2 år. Det forhandlet jeg meg til siden jeg overtok mange av oppgavene da det var omstrukturering etter nye eiere. Var det et gode resultater, fikk vi bonuser. Hvordan få en lønnsøkning i staten? Anonymkode: 25326...d64
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #2 Skrevet 8. april 2019 Det er sentrale og lokale lønnstillegg. I de lokale lønnsforhandlingene kan du legge inn krav. Så vil noen få mer lønn, andre ikke. Da gjelder det å begrunne kravet godt. Hvor store de ulike pottene er varierer fra år til år (og mellom fagforeninger). Men 80k opp på et år kan du se langt etter i det offentlige, med mindre du bytter stilling eller får nye og langt mer ansvarskrevende oppgaver. Bonus får man ikke. Anonymkode: cafc4...289
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #3 Skrevet 8. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er sentrale og lokale lønnstillegg. I de lokale lønnsforhandlingene kan du legge inn krav. Så vil noen få mer lønn, andre ikke. Da gjelder det å begrunne kravet godt. Hvor store de ulike pottene er varierer fra år til år (og mellom fagforeninger). Men 80k opp på et år kan du se langt etter i det offentlige, med mindre du bytter stilling eller får nye og langt mer ansvarskrevende oppgaver. Bonus får man ikke. Anonymkode: cafc4...289 Takk for svar. Til hvem stiller man kravet i de lokale? HR? Fagforening? Leder? Anonymkode: 25326...d64
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #4 Skrevet 9. april 2019 Her får vi beskjed fra tillitsvalgt om når vi kan sende inn krav. Disse sendes da til tillitsvalgt, som forhandler i de lokale lønnsforhandlingene. Jeg husker ikke i farta om dette er hvert eller annethvert år. Hvis stillingen din blir betydelig endret, f.eks. hvis du får mer ansvar, kan du forhandle om lønn ellers også. Det må du ta opp med din leder. Anonymkode: cafc4...289
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå