Gå til innhold

Nabo som stjeler katten vår

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært situasjonen vår hadde det vært noe annet. 😊 

Vi har lagt ut innlegg på den Facebook-siden før, og bedt folk slutte å mate henne. Dessverre har det ikke hjulpet..

- ts 

Anonymkode: 4fa83...03d

Ikke sikkert alle følger med på den gruppa...

Anonymkode: a1b0f...3bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
On 4/8/2019 at 10:08 PM, AnonymBruker said:

Sånn er det når du sender ut katten.

Ingen sympati fra meg. Uansvarlige katteeiere har jeg opp i halsen.

"Borte i to uker av gangen". Kan bare tenkte seg en hundeeiere ha det sånn??

Mange katteeiere bryr seg IKKE like mye om dyrene sine som andre. Hadde blitt innlagt om hundene mine hadde blitt borte i ny og ne.

Kjæresten min har katt og holdt på å forgå av engstelige når den var borte en eneste dag.

Det er risikosport å sende ut katter i mange omgivelser- så deal med situasjonen!.

Anonymkode: 797e4...4fe

Ut fra innlegget dit bør nok nok bli innlagt for andre tinger også. Djez

Anonymkode: 594b7...87f

• Liker 1
Skrevet
På 8.4.2019 den 22.08, AnonymBruker skrev:

Sånn er det når du sender ut katten.

Ingen sympati fra meg. Uansvarlige katteeiere har jeg opp i halsen.

"Borte i to uker av gangen". Kan bare tenkte seg en hundeeiere ha det sånn??

Mange katteeiere bryr seg IKKE like mye om dyrene sine som andre. Hadde blitt innlagt om hundene mine hadde blitt borte i ny og ne.

Kjæresten min har katt og holdt på å forgå av engstelige når den var borte en eneste dag.

Det er risikosport å sende ut katter i mange omgivelser- så deal med situasjonen!.

Anonymkode: 797e4...4fe

Jeg har de som holder kattene sine som innekatter langt opp i halsen, eller de som velger å få seg en katt når de bor et sted der man ikke kan slippe de ut!

Skjønner ikke hvordan du kan kalle det uansvarlig å slippe ut kattene sine. Det er da tross alt bedre at de får et fint og spennende liv og kanskje lever litt kortere enn at de skal leve i 20 år og det eneste de har sett i alle de årene er vegger og møbler. Det er egoistiskt å holde en katt innendørs.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har både chippet og kastrert pusen, dette gjorde vi en god stund før hun fikk lov ut. 😊

Jeg må jo prøve å finne ut hvem dette er, men med så mange som bor her så er det ikke så lett selv om man får "avgrenset" området. 

-ts 

Anonymkode: 4fa83...03d

Litt tiltakslyst kommer alltid godt med.

Om det virker uoverkommelig å prøve å finne familien så printer du plakater på vanlig A4 format. Med gode bilder av katten din og en krystallklar oppfordring til alle som kan ha sett katten om å ta kontakt med deg på mobil eller mail.

De lappene legger du i hver eneste postkasse i området hvor du møtte jenta og katten din.

Alternativt lager du en luftegård til katten din i egen hage eller på hele terrassen din.

Anonymkode: 1df5b...e38

• Liker 1
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Politi anmelde? Nei vet du hva altså...ikke noe kriminelt har skjedd. Kattn får jo mat og kos og er god behold. Skjønner at TS savner katten og blir bekymret, så hun må skaffe halsbånd/bedrre med chip da, pluss ta kontakt med foreldrene til jenta. Ikke være slem eller noe, men si at det er deres katt og det er trist når katten ikke kommer hjem på lang tid. Mulig katten har det enda bedre hos den andre familien også, siden han blir borte så lenge av gangen. Mulig jenta er blitt glad i katten og katten i henne. 

Spiller da ingen rolle at den "andre" familien er snill med pusen, det er jo faen ikke dems katt! Er folk helt dumme? Hvis  det kommer en vellstelt, kontaktsøkende katt tenker du da "nommen stakkars liten, han må være hjemløs?"  Nei, du er snill med katten, men gir den IKKE mat eller lar den komme inn i huset! Katten blir forvirret, og NEI den har det ikke "enda bedre" hos den familien bare fordi den er der mye, den er der fordi den får mat og kos, og har blitt forvirret. 

TS, du må rett og slett følge rådene du har fått her inne. Hold katten inne og start ny tilvenning til og være ute. Kjøp halsbånd, og gjerne bygg en luftegård. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er et helvette å ha katt i store boligfelt. Mange aner jo ikke hva hvem som bor veien nedenfor, så mange tenker vel «neimen den må være hjemløs» når de ser en katt fordi «den har de aaaldri sett før og vi tenke jo heller ikke over at folk faktisk flytter hit eller skaffer seg dyr» 

hold den inne en god stund Ts og skaff et halsbånd du kan merke godt. 

Anonymkode: 3d430...f1c

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Politi anmelde? Nei vet du hva altså...ikke noe kriminelt har skjedd. Kattn får jo mat og kos og er god behold. Skjønner at TS savner katten og blir bekymret, så hun må skaffe halsbånd/bedrre med chip da, pluss ta kontakt med foreldrene til jenta. Ikke være slem eller noe, men si at det er deres katt og det er trist når katten ikke kommer hjem på lang tid. Mulig katten har det enda bedre hos den andre familien også, siden han blir borte så lenge av gangen. Mulig jenta er blitt glad i katten og katten i henne. 

Det er ikke lov til å stjele andres kjæledyr. Det bør da være innlysende. 

Anonymkode: 2a28d...e29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjer ganske ofte, tror jeg. Noen stjal vår katt og hadde den i 4 måneder. Siden han vanligvis kom hjem hver kveld trodde vi at han var død, så overraskelsen var stor da vi fant han i hagen til en nabo litt lenger opp i gata. De påsto at vi stjal katten deres, men han var heldigvis chipet. 

En venninne hadde også en katt som ble borte i lengre perioder. Hun satt på halsbånd med navn og nummer, så folk skulle skjønne at hun hadde et hjem. En dag kom en dame og leverte halsbåndet, for hun ville ikke at katten "hennes" skulle henge seg fast i noe. Folk er frekke!

Anonymkode: b948b...d4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...