AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #1 Skrevet 8. april 2019 Jeg har to stebarn og et barn selv. Barna til samboeren min bor her 50/50 og moren bor i nærheten. Pappaen til mitt barn bor i nabokommunen, så dit må vi kjøre. Samvær annenhver helg med pappaen sin. Samboeren min jobber ofte helgene, som barna hans er hos mammaen sin. De helgene har jeg også barnefri. Datteren hans har begynt å komme ofte innom for å hoppe på trampoline med venner som vi har her. Det er jo veldig hyggelig, men synes kanskje det blir litt mye i helgene. Nesten hele dager. Inn og ut med venner, rot, tar seg mat ol. De helgene synes jeg er deilig å ligge i sofaen og se serier. Spise mat og godteri om jeg vil det. Ha huset for meg selv😜 Så kommer hun tar over tv-en og jeg synes det er vanskelig å si noe, for det er jo hennes hjem også. Men det er mitt hjem også 🥴 Det blir litt styr, om jeg hver gang må reise ut av huset for å få litt fri. Jeg ønsker ikke å si at hun ikke får være het, men kanskje msn kan snakke litt med henne om det. Og kanskje komme med forslag eks. At hun evt er velkommen på dagen eller noe.. Vanskelig.....😬 Anonymkode: dd2b9...af3 3
Populært innlegg Tran09 Skrevet 8. april 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 8. april 2019 Er ikke greit at hun tar over tvn når du ser på, det er helt greit å si ifra om. Men hun må få være hjemme i huset sitt (selv om hun har to), så kan du heller si ifra til henne at du er sliten etter en lang uke og at de må være litt stille. Er helt innafor, men ikke begrens tiden hennes der til "kun dagtid mellom 12 og 15" f.eks. Hun må få komme og gå, men sett gjerne retningslinjer som er gjeldene uansett om hun sover hos dere eller mor.- f.eks at den som har tvn først skal få lov til å se på tvn, med mindre ett program går kl 19 som er viktig for en annen enn den som var der først - og da har avtalt dette på forhånd. 61
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #3 Skrevet 8. april 2019 Så barnet kommer når far er på jobb? Jeg misforsto jeg nå? Anonymkode: 121e6...c5a
Nerine_ Skrevet 8. april 2019 #4 Skrevet 8. april 2019 Så fint for barna å bo i nærheten, så de kan fly litt frem og tilbake tenker jeg. Men å ta tv når du allerede bruker det er ikke greit, uansett samvær eller ikke. 42
oslojente1980 Skrevet 8. april 2019 #5 Skrevet 8. april 2019 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så barnet kommer når far er på jobb? Jeg misforsto jeg nå? Anonymkode: 121e6...c5a Ja, innom med venner f.eks. Hopper på trampolina med venner selvom pappaen jobber hele helga. Jeg hadde jo gledet meg til en helg med huset for meg selv 🤪 Det er når hun er hos mammaen sin Endret 8. april 2019 av oslojente1980 Glemte å trykke anonym 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 8. april 2019 #6 Skrevet 8. april 2019 Ville sagt at hun alltid er velkommen, men det er du som er voksen og når du slapper av med TV så kan hun enten se på det du ser på eller finne på noe annet.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #7 Skrevet 8. april 2019 Jeg skjønner deg godt, gruer meg litt til barnet hans kan sykle strekningen😂 hun er kjempesøt og god,MEN og av den innpåslitne typen, den som setter seg i midten når du har besøk av din venninne og prater ute på verandaen😂 bare sitter der, sier ingenting, 7 år Anonymkode: d97da...13b 5
Nerine_ Skrevet 8. april 2019 #8 Skrevet 8. april 2019 8 minutter siden, oslojente1980 skrev: Ja, innom med venner f.eks. Hopper på trampolina med venner selvom pappaen jobber hele helga. Jeg hadde jo gledet meg til en helg med huset for meg selv 🤪 Det er når hun er hos mammaen sin Sånn er det jo å ha barn. Man kan ikke nekte barnet å være i sitt eget hjem, selvom det er den andre forelderen sin uke. Foreldre som bor sammen har ikke huset for seg selv annenhver uke, eller par med ulike samværsuker. 49
Gjest WhisperingWind Skrevet 8. april 2019 #9 Skrevet 8. april 2019 10 minutter siden, Nerine_ skrev: Sånn er det jo å ha barn. Man kan ikke nekte barnet å være i sitt eget hjem, selvom det er den andre forelderen sin uke. Foreldre som bor sammen har ikke huset for seg selv annenhver uke, eller par med ulike samværsuker. Men du bestemmer reglene i huset. Ser jeg på TV så får du se på det samme eller finne på noe annet.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #10 Skrevet 8. april 2019 Så du unner ikke barna å besøke sin far, pass på så du ikke blir den onde stemoren. Anonymkode: 40ea8...053 12
Nerine_ Skrevet 8. april 2019 #11 Skrevet 8. april 2019 1 minutt siden, WhisperingWind skrev: Men du bestemmer reglene i huset. Ser jeg på TV så får du se på det samme eller finne på noe annet. Ja, jeg skrev jo det i første innlegget mitt.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #12 Skrevet 8. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så du unner ikke barna å besøke sin far, pass på så du ikke blir den onde stemoren. Anonymkode: 40ea8...053 Les igjen Anonymkode: d97da...13b 31
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #13 Skrevet 8. april 2019 Jeg synes hun fint kan vente på fortauet til faren kommer hjem og tar henne med inn som gjest. Selvsagt etter at han har spurt deg om det passer at han tar med seg gjester hjem. Anonymkode: 3b251...66c 16
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #14 Skrevet 8. april 2019 Her tenker jeg at det fort blir veldig galt hvis du legger begrensninger på besøket. Det kan være det skal veldig lite til før hun ikke føler seg velkommen. Jeg skjønner godt behovet for å slappe av på sofaen med litt alenetid, men jeg synes du bør svelge den kamelen. Anonymkode: 78516...3cf 23
visp Skrevet 8. april 2019 #15 Skrevet 8. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes hun fint kan vente på fortauet til faren kommer hjem og tar henne med inn som gjest. Selvsagt etter at han har spurt deg om det passer at han tar med seg gjester hjem. Anonymkode: 3b251...66c Det her blir veldig, veldig feil. 16
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #16 Skrevet 8. april 2019 Det er jo hjemmet hennes... Å bare knabbe fjernkontrollen er ikke ok, men å komme og gå hjemme hos seg selv er innafor. Anonymkode: b0b62...23c 26
SoWhat? Skrevet 8. april 2019 #17 Skrevet 8. april 2019 Dette må du leve med Ts, for hun må få komme og gå i sitt eget hjem. Jeg skjønner deg altså, men du må nesten bare avfinne deg med at det er sånn. Eventuellt kan du si at hun gjerne må komme dagen etter men ikke før fks 12. Sånt går jo an å si. Og hun skal selvfølgelig ikke ta fjernkontrollen når du ser på noe. Du må sette grenser da. 11
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #18 Skrevet 8. april 2019 Du kan jo handle/trene, kaffe med en venn i det du vet ca at barnet drar mest venner inn og ut døra, det er jo ikke det st det ikke er kjekt å få besøk, normale her skjønner jo at det er rotet og fjernkontrollen, (og godteskåla er jo og hellig😂) Anonymkode: d97da...13b
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #19 Skrevet 8. april 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har to stebarn og et barn selv. Barna til samboeren min bor her 50/50 og moren bor i nærheten. Pappaen til mitt barn bor i nabokommunen, så dit må vi kjøre. Samvær annenhver helg med pappaen sin. Samboeren min jobber ofte helgene, som barna hans er hos mammaen sin. De helgene har jeg også barnefri. Datteren hans har begynt å komme ofte innom for å hoppe på trampoline med venner som vi har her. Det er jo veldig hyggelig, men synes kanskje det blir litt mye i helgene. Nesten hele dager. Inn og ut med venner, rot, tar seg mat ol. De helgene synes jeg er deilig å ligge i sofaen og se serier. Spise mat og godteri om jeg vil det. Ha huset for meg selv😜 Så kommer hun tar over tv-en og jeg synes det er vanskelig å si noe, for det er jo hennes hjem også. Men det er mitt hjem også 🥴 Det blir litt styr, om jeg hver gang må reise ut av huset for å få litt fri. Jeg ønsker ikke å si at hun ikke får være het, men kanskje msn kan snakke litt med henne om det. Og kanskje komme med forslag eks. At hun evt er velkommen på dagen eller noe.. Vanskelig.....😬 Anonymkode: dd2b9...af3 Da skulle du ikke blitt sammen med en med barn. Hun bodde med faren først skjønner du. Finn deg en barnløs mann, eller ta konsekvensen av at han har barn. Skal du nekte henne å komme hjem? Nei, da må du være den som drar. Anonymkode: dd187...658 19
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #20 Skrevet 8. april 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes hun fint kan vente på fortauet til faren kommer hjem og tar henne med inn som gjest. Selvsagt etter at han har spurt deg om det passer at han tar med seg gjester hjem. Anonymkode: 3b251...66c Håper ikke du får barn noen gang! Regner med at dette vare var tull.. Anonymkode: dd187...658 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå