AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #1 Skrevet 8. april 2019 Vi har to små barn , og denne helgen skal jeg på første sosiale sammenkomst alene uten baby eller barn. Jeg skal også drikke vin, og feire en venninde . Mannen går nå hele uken å huffer seg og sier han gruer seg til å ha begge barna alene osv. Han har også sagt jeg må legge baby før jeg drar , det er ok, men han sier hele tiden det blir slitsomt for han og klager. Jeg har tatt alle våken nettene med baby siden hun ble født, og jeg kjenner jeg gleder meg litt til å koble ut av mammaboblen.. Men , mannen legger en demper ! Spør når jeg skal komme hjem , påpeker jeg ikke kan sove lenge dagen etter da han trenger hjelp osv.. jeg har begge barna alene hver morgen i ukedagene , hvorfor skal ikke han klare det en morgen ? Jeg har spurt om han er redd eller engstelig dor p være alene og han sier nei, bare det blir lite søvn på han og slitsomt.. det provoserer meg , han sover hver natt på eget rom mens jeg har baby... hvorfor kan han ikke unne meg en kveld med venninden? Han har selv vært på hyttetur med kompiser i 4 dager .. Anonymkode: f20cf...b4f 26
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #2 Skrevet 8. april 2019 Synes han høres engstelig ut, selv om han benekter det. Anonymkode: 87b77...7e5 13
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #4 Skrevet 8. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Synes han høres engstelig ut, selv om han benekter det. Anonymkode: 87b77...7e5 Da kan jeg aldri gå ut døra uten barn jeg da.. bare han... kjenner jeg trenger avkobling Anonymkode: f20cf...b4f 7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #5 Skrevet 8. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dump han Anonymkode: 42ae7...a32 Ja jeg dumper han med dn gang ! Spiller vel ingen rolle for våre to barn ? ! Så dumt svar.. Anonymkode: f20cf...b4f 14
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #6 Skrevet 8. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da kan jeg aldri gå ut døra uten barn jeg da.. bare han... kjenner jeg trenger avkobling Anonymkode: f20cf...b4f Joda, du drar selvfølgelig likevel. Dette må han bare venne seg til. Anonymkode: 87b77...7e5 48
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #7 Skrevet 8. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Joda, du drar selvfølgelig likevel. Dette må han bare venne seg til. Anonymkode: 87b77...7e5 Samme tenker jeg . Har prøvd før og fått SMS og Tlf , ødelegger kvelden Han får takle en natt med mindre søvn , og noe får han unne meg .. Anonymkode: f20cf...b4f 11
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #8 Skrevet 8. april 2019 Jeg synes du skal sette deg ned med han og ha en prat om det, men sørg for å si det på en ikke-anklagende måte - jeg tipper at han rett og slett ikke ser din side av saken og hvor mye du gjør ved å stå opp med barn hver morgen og ha babyen om natten. Og betrygg ham på at ingenting kan gå galt. Kanskje han kan ha sin mor eller din mor tilgjengelig på tlf i tilfelle han har noen spørsmål? Det vil muligens roe han ned litt. Anonymkode: 50796...ba0 25
solmåneogstjerner Skrevet 8. april 2019 #9 Skrevet 8. april 2019 Han har rett og slett ikke fått prøvd seg nok før tror jeg. Han må bare hoppe i det og det må du også. Si til ham at det går bra, men lukk ellers ørene og gled deg, og kos deg når du er ute. Jeg har egentlig litt lyst til å skrive noe om en totalt egoistisk mann som ikke unner deg noe. Og som ikke bryr seg om ansvaret sitt i det hele tatt, verken i hverdagen eller når det er noe spesielt. Men jeg lar det være.... 😂😉 30
Stinejenta Skrevet 8. april 2019 #10 Skrevet 8. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes du skal sette deg ned med han og ha en prat om det, men sørg for å si det på en ikke-anklagende måte - jeg tipper at han rett og slett ikke ser din side av saken og hvor mye du gjør ved å stå opp med barn hver morgen og ha babyen om natten. Og betrygg ham på at ingenting kan gå galt. Kanskje han kan ha sin mor eller din mor tilgjengelig på tlf i tilfelle han har noen spørsmål? Det vil muligens roe han ned litt. Anonymkode: 50796...ba0 Vi har snakket sammen.. Han sier han unner meg det, men han vil ut selv.. og at jeg skal gjøre noe gøy mens han er hjemme den tror jeg svir litt . Jeg hadde et dritt svangerskap og nå som jeg kan gjøre noe gøy skal han være en brems... sårende rett og slett 10
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #11 Skrevet 8. april 2019 Jeg tenker kanskje han må mer på banen med å ta si andel av våkenettene og bli mer delaktig i barnas rutiner generelt. Han virker svært usikker på å være alene med barna, og ja oppfører seg egoistisk. Anonymkode: 18f3d...7f0 18
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #12 Skrevet 8. april 2019 2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Han har rett og slett ikke fått prøvd seg nok før tror jeg. Han må bare hoppe i det og det må du også. Si til ham at det går bra, men lukk ellers ørene og gled deg, og kos deg når du er ute. Jeg har egentlig litt lyst til å skrive noe om en totalt egoistisk mann som ikke unner deg noe. Og som ikke bryr seg om ansvaret sitt i det hele tatt, verken i hverdagen eller når det er noe spesielt. Men jeg lar det være.... 😂😉 Jeg synes også det er ego av han. Ganske sårende , alt jeg har gått igjennom det siste året , kan jeg ikke få en kveld? Men om han skal sende SMS og ringe ,for å klage mister jeg lysten.. eller at han ber meg ta baby nåe jeg kommer hjem.. jeg vil ikke bysse baby når jeg har drukket vin. I tillegg vil han nok vekke meg grytidlig for han er sliten.. Anonymkode: f20cf...b4f 3
Populært innlegg tirben Skrevet 8. april 2019 Populært innlegg #13 Skrevet 8. april 2019 Du bør overnatte hos en venninne eller på hotell, og så skrur du av telefonen mens du er ute . Nå er det din kveld, og det fortjener du! Han skal ikke få ødelegge det. Vær egoistisk for en gangs skyld! 59
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #14 Skrevet 8. april 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg dumper han med dn gang ! Spiller vel ingen rolle for våre to barn ? ! Så dumt svar.. Anonymkode: f20cf...b4f Det er en obligatorisk kommentar på kg Anonymkode: 01ac4...2bc 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #15 Skrevet 8. april 2019 6 minutter siden, Stinejenta said: Vi har snakket sammen.. Han sier han unner meg det, men han vil ut selv.. og at jeg skal gjøre noe gøy mens han er hjemme den tror jeg svir litt . Jeg hadde et dritt svangerskap og nå som jeg kan gjøre noe gøy skal han være en brems... sårende rett og slett Om det er slik det er, så ville jeg satt foten ned. Iallfall dersom det er slik at han går ut nokså ofte! Si til han at du skal ut og at du kommer til å slå av telefonen (igjen; allier deg med din mor eller din svigermor så han har noen å ringe ved spm- kan love at han vil ha høyere terskel for å mase på dem enn han ville gjort med deg) Overnatt hos en venninne og si at du kommer tilbake i tretiden på søndag. Ferdig snakka. Anonymkode: 50796...ba0 15
Puff Skrevet 8. april 2019 #16 Skrevet 8. april 2019 Helt oppriktig talt. Dette får han venne seg til og DU må ikke la ham få holde på sånn. Han kommer til å kjøre helt over deg eller omvendt. Du gjør dere alle en bjørnetjeneste ved å komme tidlig hjem. Si ifra at nå er det DIN tur å koble av og at du ikke kommer tidlig hjem bare fordi han er engstelig. Han er tross alt en voksen mann. Du må stå opp for deg selv, så blir det lettere neste gang. Det er også på tide at han tar babyen en og annen natt. Kanskje kan dere bytte på å sove lenge en dag hver i helgen? 22
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #17 Skrevet 8. april 2019 Hvordan ble han sånn her da? Har han bidratt lite på hjemmefronten? Har han ikke hatt permisjon? Han er helt sikkert redd for at han ikke skal klare dette, at han ikke skal klare å ro ned barna osv. Men den eneste måten å få det til på er jo å gjøre det. For denne helga så hadde jeg sagt at nå er det min tur, dette klarer du fint. Telefonen er på lydløs btw. For fremtiden så må han mer på banen, ikke la han "slippe unna". Anonymkode: 1fa8b...718 7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #18 Skrevet 8. april 2019 Kjenner meg sååååå igjen😄 Hver eneste gang jeg skulle ut når ungene var små, var det utrolig slitsomt for far å klare legging og morgenstell. Han lurte bestandig på om vi ikke bare skulle kose oss med en film hjemme istedet osv. Du må bare overse all form for klaging over at alt blir så slitsomt. Selvfølgelig er det slitsomt! Det vet jo du alt om, så det trenger du ikke få forklart😄 Bare gå ut og kos deg, det har du fortjent! Også er det koselig og være med ungene litt ut på dagen etter, for du skal sove/slappe av leeeenge👍🏻☺️ Anonymkode: 0a5a8...8d9 7
Gjest WhisperingWind Skrevet 8. april 2019 #19 Skrevet 8. april 2019 Om han aldri er alene med baby og unge så kan jeg skjønne at han er stresset. Han burde ha mye mer alenetid med barna slik at han får øve seg til å takle det. Dere burde legge inn faste dager og timer der du kan gjøre dine greier mens han har barna. Det er like mye hans barn og hans ansvar. Men om han aldri har hatt ansvaret alene så kan det føles overveldende og skummelt for han.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #20 Skrevet 8. april 2019 Han har veldig lite empati med deg, iallefall. Utrolig egoistisk av han å 1) dumpe alt ansvar for deres felles barn over på deg på nattestid, og 2) den ene kvelden han skal ha ansvaret alene for barna så psyker han deg ned på forhånd og påfører deg usikkerhet og dårlig samvittighet. Anonymkode: 27813...d85 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå