Gå til innhold

Kan alle kvinner her inne som har født vaginalt løpe unntatt å tisse på seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle venninnene mine kan det, bare ikke jeg:( Det kommer ikke bare  noen dråper- det er som å skru på krana. Hater at det er sånn, jeg ønsker å trene:( Kniping vil ikke hjelpe pga avrevet muskel i bekkenbunnen. Føler meg alene om det. Ser bare alle spreke mødrene som løper hele tiden. Født for mange år siden:( Så dritt lei nå, helsepersonell bagatelliserer det. 

Anonymkode: 62cee...f35

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg kan løpe, men ikke hoppe på trampoline.

Anonymkode: 1aa50...d44

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke rett til kirurgi?

Anonymkode: 36f68...19e

• Liker 4
Skrevet

Ikke hoppe, nyse eller hoste. Da tisser jeg faktisk på meg. Ikke bare 2 dråper. Fødte senest for over 6 år siden :( Har prøvd vaginalkuler og stramming.. Hjelper ikke meg :(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også stressinkontinens etter fødsel. Det kom etter min andre fødsel som følge av fremfall av fremre skjedevegg. Det finnes visst operasjon for det men den var ikke anbefalt å ta før jeg er 100% ferdig med barnefødsler.. Flaut å tisse seg ut.

Anonymkode: 5f2b9...d0b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan både løpe og hoppe på trampoline uten problem. Født to barn, 

Anonymkode: 0d01c...af9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må bare føye til ar jeg er prolapsoperert, men det har ikke hjulpet på tissingen:( Jeg burde vel ha rett til kirurgi...... Jeg ønsker å kunne jogge! Tisser litt på meg når jeg går raskt også. Hoppe kan jeg bare glemme og danse er helt uaktuelt. Danset sving på julebord- tisset på meg helt ned til knærne uten å merke det:( TS

AnonymBruker
Skrevet

Kan løpe, hoppe, nyse og alt mulig uten problemer. Har født tre barn, ett med keisersnitt.

Det må være helt forferdelig å ha det slik som TS og flere her i tråden beskriver. Og utrolig hemmende. Dersom opplevelsen er at helsevesenet bagatelliserer problemene,  må det være utrolig frustrerende. Har ikke annet råd å gi enn at dere må stå på kravene og kreve å få hjelp. 

Anonymkode: d637a...71e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt en løpetur hvor jeg ikke har tisset på meg. Og jeg har løpt 2-3 ganger i uken i flere år. Som regel bare noen dråper, men med en gang jeg øker fart og intensitet så renner det. Løper med nattbind som tar dråpene i hvert fall. 

Veldig flaut, ikke noe jeg snakker om, og det er litt av grunnen til at jeg ikke har turt å delta i løp hvor det er masse tilskuere og fotografer til stede...

Anonymkode: bead9...f0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunne løpe uten dråper etter vaginal fødsel. Etter tvillinger og keisersnitt fikk jeg fremfall, og kunne ikke det. Ble operert, og nå løper jeg i vei. 

Ikke gi deg på kravene ovenfor leger. Det finnes gode løsninger for dette. 

Anonymkode: 0a3c0...786

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kunne løpe uten dråper etter vaginal fødsel. Etter tvillinger og keisersnitt fikk jeg fremfall, og kunne ikke det. Ble operert, og nå løper jeg i vei. 

Ikke gi deg på kravene ovenfor leger. Det finnes gode løsninger for dette. 

Anonymkode: 0a3c0...786

Hva slags operasjon tok du? Ble du operert for fremfall eller var det en TVT-operasjon?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble operert og fikk et nytt liv for en del år siden. Det var mye styr for å få det til og en del smerter etterpå, men virkelig verdt det. 

Anonymkode: d87f5...74c

AnonymBruker
Skrevet

Kan løpe, hoppe, hoste og nyse uten problemer. Kutter også urinstråla uten problemer. 

Anonymkode: 62315...9a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke.. har trent kniping men hjelper ikke på løping, hopping og dansing. En fødsel med totaltuptur, en med klipping. Legene sier at alt ser greit ut.. 

Anonymkode: f2d49...7c9

Gjest Arwen Undómiel
Skrevet (endret)

Går veldig fint her.

Endret av Arwen Undómiel
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke. Kan heller ikke nyse eller hoste😕 har ved flere anledninger tisset på meg om jeg har blitt redd/skremt. Ufattelig flaut og pinlig. Har ikke født vaginalt heller, men fikk skader etter mislykket vakum. 

Anonymkode: 85858...299

Skrevet

Jeg kan gjøre alt uten å tisse på meg. Har født vaginalt tre ganger. 

Om det virkelig ikke hjelper med knipeøvelser så bør du ta det opp med legen. Mulig at en operasjon kan hjelpe deg. Om ikke så kan du ihvertfall ha rett på diverse hygieneprodukter på blå resept (Så blir det billigere). 

Er du sikker på at du gjør knipeøvelsene riktig? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan gjøre alt uten at en dråpe kommer, har født vaginalt 2 ganger. 

Men synes det er fælt at helsevesenet ikke tar det seriøst. Spesielt da det ikke bare er snakk om en dråpe eller 2. Må jo være forferdelig å ha det sånn. 

Anonymkode: e43a3...242

AnonymBruker
Skrevet

30% av kvinner har stressinkontines. Så dette gjelder veldig mange, men det snakkes nesten ikke om.

Jeg har det som deg TS. Har trent bekkenbunnen ved hjelp av fysioterapeut til ingen nytte, det ble faktisk ingen bedring i det hele tatt. Har fått grønt lys for operasjon, men det skremmer vannet av meg så har ikke tatt mot til meg ennå.

Anonymkode: 49ea0...56e

AnonymBruker
Skrevet

*uten å

Anonymkode: 7bea2...27b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...