Gå til innhold

Jeg kan ikke flytte nå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

på fredag kom jeg hjem full, moren min ferska meg og ble veldig sur. hun ble så sur at hun tok kontakt med faren min som bor i oslo og lagde en deal om at jeg skal flytte til han etter jeg har fullført ungdomsskolen. Jeg har aldri hatt så mye kontakt med faren min og ønsker det heller ikke med tanke på at han har syke sinneproblemer noen ganger. Jeg vet godt at det jeg gjorde var feil, men de kan ikke ta fra meg alle vennene mine og fremtiden der jeg bor. jeg skal nemlig begynne på videregående skole etter sommer og har allerede søkt. vis jeg kutter kontakten med faren min totalt via barnevernet. Slipper jeg å bo hos han da, hjelp jeg trenger svar. vil virkelig ikke flytte og jeg har allerede mottatt en haug av konsekvenser. 

Anonymkode: da5ed...feb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legg deg helt flat for konsekvenser og vær en engleunge fremover så skal du se hun ombestemmer seg. 

Husk at handlinger har konsekvenser, det er en universell lov. Derfor er det lurt å konsekvenstenkte FØR man gjør ting og ikke etterpå 

Anonymkode: 88cad...e46

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Fra du er 16 år gammel har du rett til å selv bestemme hvor du bor, men hvis moren din kaster deg ut er jo det en annen sak. Oslo er drit spennende og hvis du liker å drikke deg full i helgene skal jeg love det at du kommer til å få det veldig gøy i Oslo.

Anonymkode: ed0d1...e55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neida, dette høres ut som en sak for barnevernet. Jeg ville kontaktet dem, husk de er der for å hjelpe deg. Det er ikke noe gøy situasjon du har havnet oppi. Alle kan gjøre feil og voksne har rett til å bli sinte når ungen deres drikker seg full, men å sende ungen til far med sinneproblemer synes jeg ikke virker ok.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har det vært mye uobrrestemmelser mellom deg og moren din før denne hendelsen? Var det "dråpen" som fikk det til å renne over? Er hun bekymret for omgangskretsen din?

Hvis ikke, og dette var et engangstilfelle så har hun tatt hardt i. Alle ungdommer gjør feil ihvertfall en gang( helst hundre), så hun burde jo mye eller tatt en ordentlig samtale med deg og kommet heller innpå at du måtte flytte til faren din om dette utviklet seg.

Hva mener du med at faren din har alvorlige sinneproblemer, og vet ikke moren din om det?

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Moren din høres ut som en skikkelig herpe.  

Anonymkode: 0bb51...bc1

Gjest Arwen Undómiel
Skrevet

Lov at du aldri dirkker igjen, ikke før russetiden. Fokuser på skole og andre fornuftige ting, det kan være gøy å lese å få gode karakterer også, da blir mamman din glad, øvelse gjør mester. Og gjør det lettere etter videregående med tanke på utdannings muligheter. Alkohol og rusmidler gjør bare vondt verre senere i livet og for konsentrasjon og læring, ikke sunt er det heller. Finn på gøye ting med vennene dine uten rus, da får du ett mye bedre liv, så kan du glede deg til russetiden da det er lov å skeie litt ut.. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Når du skal begynne på vgs kan du jo flytte på hybel. Mange som gjør det

Anonymkode: 7ece1...e66

Skrevet
38 minutter siden, SoWhat? skrev:

Har det vært mye uobrrestemmelser mellom deg og moren din før denne hendelsen? Var det "dråpen" som fikk det til å renne over? Er hun bekymret for omgangskretsen din?

Hvis ikke, og dette var et engangstilfelle så har hun tatt hardt i. Alle ungdommer gjør feil ihvertfall en gang( helst hundre), så hun burde jo mye eller tatt en ordentlig samtale med deg og kommet heller innpå at du måtte flytte til faren din om dette utviklet seg.

Hva mener du med at faren din har alvorlige sinneproblemer, og vet ikke moren din om det?

jeg mener at han blir bare sur for ingen grunn og det irriterer meg. vis jeg for eksempel sier noe i mot han så slutter han å snakke til meg helt til jeg må unnskylde meg selvom jeg har rett i det jeg sier, men jeg tenker det kanskje ikke er så alvorlig som jeg får det til å høres ut som. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, anonymbrukeerr said:

jeg mener at han blir bare sur for ingen grunn og det irriterer meg. vis jeg for eksempel sier noe i mot han så slutter han å snakke til meg helt til jeg må unnskylde meg selvom jeg har rett i det jeg sier, men jeg tenker det kanskje ikke er så alvorlig som jeg får det til å høres ut som. 

Det du beskriver der er ikke sinneproblemer. Er du alltid så dramaqueen?

Anonymkode: a8829...f57

• Liker 6
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra du er 16 år gammel har du rett til å selv bestemme hvor du bor, men hvis moren din kaster deg ut er jo det en annen sak. Oslo er drit spennende og hvis du liker å drikke deg full i helgene skal jeg love det at du kommer til å få det veldig gøy i Oslo.

hahah du fikk meg til å glede meg litt selvom jeg fortsatt er litt stressa, vil liksom være hjemme i sommerferien enn i en storby der jeg ikke kjenner noen.  

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det du beskriver der er ikke sinneproblemer. Er du alltid så dramaqueen?

hæ nei jeg var bare sur i det øyeblikket jeg skrev innlegget så jeg bare måtte skrive noe dårlig om han fordi det var det eneste som kunne roe meg 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, anonymbrukeerr said:

hæ nei jeg var bare sur i det øyeblikket jeg skrev innlegget så jeg bare måtte skrive noe dårlig om han fordi det var det eneste som kunne roe meg 

Når du overdriver noe sånt til å bli en så big deal så fremstår du ganske dramaqueen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

på fredag kom jeg hjem full, moren min ferska meg og ble veldig sur. hun ble så sur at hun tok kontakt med faren min som bor i oslo og lagde en deal om at jeg skal flytte til han etter jeg har fullført ungdomsskolen. Jeg har aldri hatt så mye kontakt med faren min og ønsker det heller ikke med tanke på at han har syke sinneproblemer noen ganger. Jeg vet godt at det jeg gjorde var feil, men de kan ikke ta fra meg alle vennene mine og fremtiden der jeg bor. jeg skal nemlig begynne på videregående skole etter sommer og har allerede søkt. vis jeg kutter kontakten med faren min totalt via barnevernet. Slipper jeg å bo hos han da, hjelp jeg trenger svar. vil virkelig ikke flytte og jeg har allerede mottatt en haug av konsekvenser. 

Anonymkode: da5ed...feb

Du vet du har gjort noe du ikke skulle. De fleste vet og at ting de gjør som ikke er akseptable får konsekvenser..

Din mor har tydeligvis kommet til et punkt der nok er nok. Hva som skjer vil fremtiden vise. Vil ikke din mor ha ansvar for deg lenger, din far heller ikke takler deg, så kan den ene eller begge frasi seg foreldreansvaret og be barnevernet ta over. Da bestemmer du ikke selv hvor du vil bo, eller hvem du skal bo sammen med. 

Skjerp deg.

Anonymkode: 30a89...0d5

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når du overdriver noe sånt til å bli en så big deal så fremstår du ganske dramaqueen.

okie sorry vis du følte deg offenda, men jeg er stressa.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du vet du har gjort noe du ikke skulle. De fleste vet og at ting de gjør som ikke er akseptable får konsekvenser..

Din mor har tydeligvis kommet til et punkt der nok er nok. Hva som skjer vil fremtiden vise. Vil ikke din mor ha ansvar for deg lenger, din far heller ikke takler deg, så kan den ene eller begge frasi seg foreldreansvaret og be barnevernet ta over. Da bestemmer du ikke selv hvor du vil bo, eller hvem du skal bo sammen med. 

Skjerp deg.

Anonymkode: 30a89...0d5

det er ikke at mamma ikke vil ha ansvar over meg lenger det er bare det at hun bare ville at jeg skulle lære noe, men jeg føler det er en veldig streng og dårlig måte

Skrevet
7 minutter siden, anonymbrukeerr skrev:

Irriterende og ikke ok, men veldig alvorlig er det vel ikke.

Men var dette bare en engangsforteelse da? Går det greit mellom dere stort sett ellers? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Legg deg helt flat for konsekvenser og vær en engleunge fremover så skal du se hun ombestemmer seg. 

Husk at handlinger har konsekvenser, det er en universell lov. Derfor er det lurt å konsekvenstenkte FØR man gjør ting og ikke etterpå 

Anonymkode: 88cad...e46

skal prøve å bli englebarn nå  og tror jeg kommer til å tenke over det jeg gjør

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Irriterende og ikke ok, men veldig alvorlig er det vel ikke.

Men var dette bare en engangsforteelse da? Går det greit mellom dere stort sett ellers? 

mellom meg og mamma går det jo greit vi er ganske nære egt. men faren min har jeg aldri hatt så mye kontakt med det er mest kunstig han kan ringe meg og jeg sier bare hei alt går bra så tror han at han har gjort sitt og kan leve livet videre. jeg har klart meg ganske fint uten han og jeg orker ikke noe fake person inn i livet mitt nå 

AnonymBruker
Skrevet

Bare slapp av, det er tomme trusler. Noe sier meg at du har lært din dramatiske oppførsel av moren din.. 😂

Anonymkode: cb754...3b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...