Gjest hundeeier Skrevet 8. april 2019 #1 Skrevet 8. april 2019 Ja jeg er stemamma selv, ja jeg har egne barn, nei vi har ingen felles barn. Jeg flyttet inn ti mannen i hans hus, da var det 6 år siden det var slutt mellom moren og mannen min. Ja vi har et godt forhold. Men jeg forstår at ordet stebarn eller stemor eller stefar er bannlyst å være her inne. Man har de typiske kommentarene som at barn har best av at foreldre bor sammen. Ja klart det , det sier seg selv, men det er ikke alltid det lar seg gjøre. Man skal som steforeldre ikke ha talerett i noen ting, man skal like/ elske barna som de var ens egne fordi mor eller far sider det. Man skal måtte sette alle sine egne behov til side fordi den andre parten krever det. Man skal ikke ha lov til si nei for stakkars barn som opplever skilte foreldre. Hvorfor er det sånn her inne? Og ja jeg får sikkert pes fordi jeg begynte med å si at jeg er en stemamma. HOs oss går ungene ut og inn, vi hadde våre fighter, og plutselig ville de ikke at jeg skulle være her de 14 dagene i nd som de var her, ve det er greit men så lenge jeg er med betaler på lån, og utgfter, og mat som også de spiser så fikk de ikke lov til å være innom de 14 dagene i mnd ellers. Da ble det fort slutt på den tankegangen. Hvorfor? Jeg skal ikke måtte forlate mitt eget hjem, jeg gjorde det en gang og sendte regningen til barnas mor, da jeg ikke har annen familie å reise til så jeg måtte bo på hotell. Og fordi hun sto ak den tankegangen. I dag er vi nære venner. Men hvorfor skal man ikke kune bo sammen med den man elsker fordi det er barn i bildet? Hvorfor skal man ikke som voksen få være med på å bestemme, også samværedelen.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #2 Skrevet 8. april 2019 Som stemor selv syntes jeg også at det var mye stemorhets her inne. En god del av det fortsatt forsåvidt, men etter jeg fikk barn selv så forandret mye av min tankegang seg. Nå kan jeg sette meg i både stemors og mors situasjon. Når det er sagt er det like mange urimelige mødre som stemødre her inne. Anonymkode: 12fde...004 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #3 Skrevet 8. april 2019 Jeg er ikke stemor, men har stemor til ungene mine. De bor jo sammen annenhver uke, så jeg fatter ikke at mor/far ikke vil ha et godt forhold til stemor/far til barna sine? Drive og lage kvalm så det går ut over ungene 😡 Er så glad vi innehar det sånn her! Jeg er imponert over stemor til ungene mine som syns det var helt ok at far flyttet inn hos henne sammen med sine tre barn. Hun har gjort så godt hun kan for å bli kjent med ungene mine, hun kan finne på å handle sko og klær de trenger, hun tar de med på kino osv. Jeg hører at ungene mine liker stemora si når de snakker om henne, og det er jeg skikkelig glad for! Hadde fått vondt i sjela om jeg måtte sende de for å bo med noen de ikke liker, eller føler ikke liker de, annenhver uke!! Så jeg prøver å støtte dere stemødre/fedre! Det er ikke barebare å plutselig få flere barn å forholde seg til i eget hjem! Og de som gjør en innsats for at dette skal bli bra for alle fortjener å høre at de gjør noe bra:-) Anonymkode: b4e99...42c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå