AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #1 Skrevet 8. april 2019 Kan man gjøre dette selv med null erfaring? 😅 Hvis ikke: er det dyrt å få noen til å gjøre det? Anonymkode: 925e7...929
solmåneogstjerner Skrevet 8. april 2019 #2 Skrevet 8. april 2019 Jeg gjorde det uten noe erfaring! Byttet vask og blandebatteri og la nye fliser over benken også, har ikke gjort det heller før 😉 fikk en rørleggernabo til å komme inn å se på vasken og rørene for å være sikker på at det var gjort riktig. Det var det. Så det gikk kjempefint! Vet ikke hvor mye det koster å få andre til å gjøre det 😊
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #3 Skrevet 8. april 2019 3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Jeg gjorde det uten noe erfaring! Byttet vask og blandebatteri og la nye fliser over benken også, har ikke gjort det heller før 😉 fikk en rørleggernabo til å komme inn å se på vasken og rørene for å være sikker på at det var gjort riktig. Det var det. Så det gikk kjempefint! Vet ikke hvor mye det koster å få andre til å gjøre det 😊 Jøss! Jeg tenkte kanskje ikke det var lov å styre med vask og blandebatteri selv. Usikker på om jeg tør å gjøre dette, høres ut som det er mye som kan gå feil 🙈 Anonymkode: 925e7...929 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #4 Skrevet 8. april 2019 Har lest litt og kommer nok ikke til å gjøre dette selv, da er det bedre å betale litt for å få det ordentlig 😊 håper bare ikke det er altfor stiv pris. TS Anonymkode: 925e7...929 1
solmåneogstjerner Skrevet 8. april 2019 #5 Skrevet 8. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jøss! Jeg tenkte kanskje ikke det var lov å styre med vask og blandebatteri selv. Usikker på om jeg tør å gjøre dette, høres ut som det er mye som kan gå feil 🙈 Anonymkode: 925e7...929 Du må ha en autorisert rørlegger til å godkjenne det, ellers kan du få problemer med forsikringen om det skjer noe. Du kan gjerne gjøre det selv, men noen må se på det etterpå. Det er uansett ikke spesielt vanskelig, fant jeg ut! 😊
Oppgitt78 Skrevet 8. april 2019 #6 Skrevet 8. april 2019 1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev: Du må ha en autorisert rørlegger til å godkjenne det, ellers kan du få problemer med forsikringen om det skjer noe. Du kan gjerne gjøre det selv, men noen må se på det etterpå. Det er uansett ikke spesielt vanskelig, fant jeg ut! 😊 En må vel ikke ha en rørlegger til å godkjenne det, egentlig.. Forskriften tilsier vel kun at det skal være fagmessig utført, ikke at det nødvendigvis trenger å være utført av fagfolk (selv om rørleggere liker å gi inntrykk av at det er et krav). 2
solmåneogstjerner Skrevet 8. april 2019 #7 Skrevet 8. april 2019 16 minutter siden, Oppgitt78 skrev: En må vel ikke ha en rørlegger til å godkjenne det, egentlig.. Forskriften tilsier vel kun at det skal være fagmessig utført, ikke at det nødvendigvis trenger å være utført av fagfolk (selv om rørleggere liker å gi inntrykk av at det er et krav). Det kan godt være. Uansett mye tryggere at en rørlegger har godkjent det. Da er man liksom helt trygg! 1
Oppgitt78 Skrevet 8. april 2019 #8 Skrevet 8. april 2019 21 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Uansett mye tryggere at en rørlegger har godkjent det. Da er man liksom helt trygg! Tja.. Personlig, så har jeg ikke helt den samme oppfatningen/erfaringen. Men, jeg kan forstå at det føles tryggere.
solmåneogstjerner Skrevet 8. april 2019 #9 Skrevet 8. april 2019 1 time siden, Oppgitt78 skrev: Tja.. Personlig, så har jeg ikke helt den samme oppfatningen/erfaringen. Men, jeg kan forstå at det føles tryggere. Er tryggere mtp forsikringen. De kan ikke si noe om man har et papir fra en rørlegger. Men uansett: ts skulle egentlig bare skifte benkeplate. Det går ihvertfall bra uten 😊 1
Oppgitt78 Skrevet 8. april 2019 #10 Skrevet 8. april 2019 9 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Er tryggere mtp forsikringen. De kan ikke si noe om man har et papir fra en rørlegger. Men uansett: ts skulle egentlig bare skifte benkeplate. Det går ihvertfall bra uten 😊 Som sagt, det føles kanskje tryggere.. I praksis har det vanligvis lite å si, så lenge jobben er gjort etter forskriften. Youtube har mange gode «gjør det selv» videoer, hvis Ts skulle trenge noen tips og råd underveis. 😊 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #11 Skrevet 8. april 2019 Jeg lurer også på hvor omfattende det er å bytte benkeplate og fliser. Er redd fjerning av flisene vil ødelegge sponplaten bak. Jeg hadde nok fått noen med erfaring og garantier inn til å gjøre det. Anonymkode: 503bf...eac
Oppgitt78 Skrevet 8. april 2019 #12 Skrevet 8. april 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer også på hvor omfattende det er å bytte benkeplate og fliser. Er redd fjerning av flisene vil ødelegge sponplaten bak. Jeg hadde nok fått noen med erfaring og garantier inn til å gjøre det. Anonymkode: 503bf...eac Om det blir noen hakk/sår i platen bak, så vil jo det forsvinne bak de nye flisene igjen. Dette er ikke vanskelig, og som tidligere nevnt, så finner en mange gode videoer på nettet. De aller fleste som er bittelitt nevenyttige er fint i stand til å gjøre disse jobbene selv. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #13 Skrevet 9. april 2019 Kan man bytte kjøkkenvasken selv også? 🤔 Anonymkode: 925e7...929
Oppgitt78 Skrevet 9. april 2019 #14 Skrevet 9. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man bytte kjøkkenvasken selv også? 🤔 Anonymkode: 925e7...929 Ja.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #15 Skrevet 9. april 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan man bytte kjøkkenvasken selv også? 🤔 Anonymkode: 925e7...929 Ja du kan, men om du skal ha en underlimt vask så er det faktisk både tid og detaljeringsgrad verd å få det gjort før levering. Anonymkode: 54e73...336
mammamora90 Skrevet 10. april 2019 #16 Skrevet 10. april 2019 Vi gjorde det selv, så lenge du er litt handy så går det nok fint
Jytte Skrevet 10. april 2019 #17 Skrevet 10. april 2019 På 08.04.2019 den 14.03, AnonymBruker skrev: Har lest litt og kommer nok ikke til å gjøre dette selv, da er det bedre å betale litt for å få det ordentlig 😊 håper bare ikke det er altfor stiv pris. TS Anonymkode: 925e7...929 Snakk med naboene og hør om de vet om noen. Det finnes alltid en eller annen som er handy og tar på seg små oppdrag. Som også er innenfor skattemessig. Tror ikke du trenger rørlegger hvis du ikke skal flytte selve oppvaskkummen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå