AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #1 Skrevet 8. april 2019 Hei Nå har kjæresten min og jeg leid et sted i flere år. Stedet hadde ganske dårlig standard. I gangen er det parkett. Vi har en matte der, men det hjelper ikke. Det er litt vannskader på parketten ved inngangsdøra. På badet er det vannskader på veggene fordi de har brukt maling på alle veggene som har løsnet og blitt råte. Er dette noe som vi står ansvarlig for når vi flytter? Anonymkode: 9eec4...dd2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #2 Skrevet 8. april 2019 Er det skader dere har laget da? det kan godt være at utleier vil prøve å tyne dere for penger om disse skadene er nye. Her vi leier nå så leide de i to år, og golvet er 30 år gammelt og ødelagt. Det får lett riper og er mykt og "mørt". De forrige leieboerene hadde også laget merker i veggene. Disse skadene skulle utleier ha penger for men fikset aldri problemene. De kan være slu sånn sett. Tror de skulle ha 5000 kr fra de forrige leietagerene, så gleder meg til å se hvordan de behandler oss når vi flytter ut... leier dere privat eller? Vi har utleiemeglerene som er en gjeng unge jyplinger. Jeg er 30+ og trodde jeg skulle begynne å grine når jeg leste kontrakten vi underskrev på. Anonymkode: 73d2a...de2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #3 Skrevet 8. april 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det skader dere har laget da? det kan godt være at utleier vil prøve å tyne dere for penger om disse skadene er nye. Her vi leier nå så leide de i to år, og golvet er 30 år gammelt og ødelagt. Det får lett riper og er mykt og "mørt". De forrige leieboerene hadde også laget merker i veggene. Disse skadene skulle utleier ha penger for men fikset aldri problemene. De kan være slu sånn sett. Tror de skulle ha 5000 kr fra de forrige leietagerene, så gleder meg til å se hvordan de behandler oss når vi flytter ut... leier dere privat eller? Vi har utleiemeglerene som er en gjeng unge jyplinger. Jeg er 30+ og trodde jeg skulle begynne å grine når jeg leste kontrakten vi underskrev på. Anonymkode: 73d2a...de2 Ja, vi leier privat. Gulvet var så og si nytt når vi begynte å leie, så skadene er jo nye. Men hvem velger å legge parkett i gangen? Vi kan ikke la sko stå utendørs. det sier seg selv at det vil komme vann på på gulv i en gang. De hadde også dessuten brukt maling som ikke er beregnet til baderom, så all malingen har løsnet og flaker opp. Jeg mener, hadde det vært fliser i gangen og det var riper eller merker på disse er dette grunnlag for erstatning. Anonymkode: 9eec4...dd2
The Kitten Skrevet 8. april 2019 #4 Skrevet 8. april 2019 Om dere er ansvarlig kommer an på hvordan dere har behandlet boligen.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #5 Skrevet 8. april 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, vi leier privat. Gulvet var så og si nytt når vi begynte å leie, så skadene er jo nye. Men hvem velger å legge parkett i gangen? Vi kan ikke la sko stå utendørs. det sier seg selv at det vil komme vann på på gulv i en gang. De hadde også dessuten brukt maling som ikke er beregnet til baderom, så all malingen har løsnet og flaker opp. Jeg mener, hadde det vært fliser i gangen og det var riper eller merker på disse er dette grunnlag for erstatning. Anonymkode: 9eec4...dd2 Jeg har parkett i gangen i min egen leilighet. La det for fire år siden, og det ser like fint ut. Må jo bare passe på å sette våte sko på en sånn plastikkgreie som man kan kjøpe på Ikea til 29 kr. Hadde dere eid leiligheten så hadde dere passa på. https://www.ikea.com/no/no/p/baggmuck-skomatte-inne-ute-gra-60329711/ Malingen er jeg enig dere ikke kan stå til ansvar for. Anonymkode: 5823a...ced 7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #6 Skrevet 8. april 2019 32 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, vi leier privat. Gulvet var så og si nytt når vi begynte å leie, så skadene er jo nye. Men hvem velger å legge parkett i gangen? Vi kan ikke la sko stå utendørs. det sier seg selv at det vil komme vann på på gulv i en gang. De hadde også dessuten brukt maling som ikke er beregnet til baderom, så all malingen har løsnet og flaker opp. Jeg mener, hadde det vært fliser i gangen og det var riper eller merker på disse er dette grunnlag for erstatning. Anonymkode: 9eec4...dd2 En setter jo ikke våte sko rett på parketten med mindre man er komplett idiot. Dette er deres egen feil. Malingen på badet er ikke deres feil om utleier har brukt feil type maling. Anonymkode: 6db7b...d05 9
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #7 Skrevet 8. april 2019 25 minutter siden, AnonymBruker said: En setter jo ikke våte sko rett på parketten med mindre man er komplett idiot. Dette er deres egen feil. Malingen på badet er ikke deres feil om utleier har brukt feil type maling. Anonymkode: 6db7b...d05 Enig Anonymkode: 04157...e39 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #8 Skrevet 8. april 2019 parkett i gang er ikke så uvanlig. En ting som er vesentlig er om dere har varslet huseier om skadene og gitt dem mulighet til å utbedre skadene, hvorvidt dere kan ansees ha skyld i skadene, og hva dere har gjort for å begrense skadene. Når oppdaget dere vannskadene på badet? Når oppdaget dere råten? Varslet dere huseier når dere oppdaget skadene? Dersom dere ikke har varslet huseier om skadene, men heller sittet å sett på at det gradvis har blitt verre, så kan dere bli ansvarlig. Anonymkode: 0b703...0c4 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #9 Skrevet 9. april 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: En setter jo ikke våte sko rett på parketten med mindre man er komplett idiot. Dette er deres egen feil. Malingen på badet er ikke deres feil om utleier har brukt feil type maling. Anonymkode: 6db7b...d05 Vi setter de selvfølgelig ikke våte på parketten. Vi har en skohylle som vi setter sko på. Så klart er det ikke sånn at skoene blir tørre med en gang man setter de på skohylla. De drypper ned på parketten. Dessuten ligger det en matte i gangen, for at vi ikke skal tråkke på parketten med våte sko, men det kommer fukt gjennom matten slik at parketten har blitt misfarget. Anonymkode: 9eec4...dd2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #10 Skrevet 9. april 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har parkett i gangen i min egen leilighet. La det for fire år siden, og det ser like fint ut. Må jo bare passe på å sette våte sko på en sånn plastikkgreie som man kan kjøpe på Ikea til 29 kr. Hadde dere eid leiligheten så hadde dere passa på. https://www.ikea.com/no/no/p/baggmuck-skomatte-inne-ute-gra-60329711/ Malingen er jeg enig dere ikke kan stå til ansvar for. Anonymkode: 5823a...ced Det er tipp topp å ha det i gangen helt sikkert, personlig ville jeg ikke valgt det selv. Men å ha det i en utleiebolig virker litt dust bare. Anonymkode: 9eec4...dd2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #11 Skrevet 9. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi setter de selvfølgelig ikke våte på parketten. Vi har en skohylle som vi setter sko på. Så klart er det ikke sånn at skoene blir tørre med en gang man setter de på skohylla. De drypper ned på parketten. Dessuten ligger det en matte i gangen, for at vi ikke skal tråkke på parketten med våte sko, men det kommer fukt gjennom matten slik at parketten har blitt misfarget. Anonymkode: 9eec4...dd2 Jeg har også parkett i gangen, og bor på et sted det regner 190 døgn i året, minst. Vet du hvorfor min parkett ikke er vannskadet, og hvorfor jeg får igjen depositum? Jeg kjøpte 3 billige dørmatter med gummi belegg under på Europris, kosta 50kr pr på salg, og la rett innfor døra mi. Dermed kunne jeg valse inn med våte sko, sparke de av og la de ligge der jeg tok de av og tørke på de mattene som var vanntette under. Hvorfor satte dere ikke noe under skohylla til å samle opp vannet med? Anonymkode: f5491...4d3 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #12 Skrevet 9. april 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Vi setter de selvfølgelig ikke våte på parketten. Vi har en skohylle som vi setter sko på. Så klart er det ikke sånn at skoene blir tørre med en gang man setter de på skohylla. De drypper ned på parketten. Dessuten ligger det en matte i gangen, for at vi ikke skal tråkke på parketten med våte sko, men det kommer fukt gjennom matten slik at parketten har blitt misfarget. Anonymkode: 9eec4...dd2 Herregud... Hvorfor kjøper dere ikke egen bolig så kan dere ødelegge den i stedet for? Anonymkode: 6db7b...d05 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #13 Skrevet 9. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er tipp topp å ha det i gangen helt sikkert, personlig ville jeg ikke valgt det selv. Men å ha det i en utleiebolig virker litt dust bare. Anonymkode: 9eec4...dd2 Det er jeg enig i, jeg ville heller ikke lagt parkett i gangen på en utleiebolig. Men det betyr ikke at dere er fritatt for ansvaret å ta vare på leiligheten og unngå skader. Anonymkode: 5823a...ced
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå