Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er mulig å få norsk stempel i passet selv om jeg har norsk pass? Om det finnes noen regler på dette? Finner det ikke noen steder, og syntes det hadde vært gøy å ha.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 26ce7...0c7

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Elinmamma skrev:

Noen som vet om det er mulig å få norsk stempel i passet selv om jeg har norsk pass? Om det finnes noen regler på dette? Finner det ikke noen steder, og syntes det hadde vært gøy å ha.

Har et Norsk stempel i mitt første pass. Måtte be spesielt om å få det. 

Etter Wchengenavtalen så er der ikke lenger passkontroll og passkontor på Norske flyplasser. Passet er kontrollert før du går ombord i flyet til Norge. 

I tillegg, hva skal du med det? Du blir fratatt passet ditt når du skal ha nytt pass nå. Så et eventuelt stempel har du bar til passet ditt blir fornyet. 

Anonymkode: 4e7a8...a74

Skrevet

Er jo passkontroll når man reiser utenfor Europa. Samler på stempel og har mulighet til å beholde passet pga jobb :) 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Etter Wchengenavtalen så er der ikke lenger passkontroll og passkontor på Norske flyplasser. Passet er kontrollert før du går ombord i flyet til Norge. 

I tillegg, hva skal du med det? Du blir fratatt passet ditt når du skal ha nytt pass nå. Så et eventuelt stempel har du bar til passet ditt blir fornyet. 

Man blir ikke fratatt passet, men det blir pomblert/får hull i seg, så det ikke kan benyttes. Mange vil jo spare og ha minner fra reisene sine. 

Anonymkode: a72e4...489

Skrevet

Det blir ikke plombert, det blir makulert. Måten det ble gjort på da jeg bestilte nytt pass på tirsdag, var at de brukte en papirkutter til å fjerne et hjørne av passet. Tidligere har de brukt en hullmaskin.

AnonymBruker
Skrevet
På Monday, April 08, 2019 den 9.45, AnonymBruker skrev:

Hva snakker du om? Er dette en ny regelsomhar kommet nå nylig? Jeg har iallefall fremdeles mitt gamle pass som gikk ut på dato for 10++ år siden. Ligger i en skuff her, en eller annen plass. 

Jeg har aldri blitt fratatt passet mitt, selv om jeg har søkt om nye pass. De bare lager hull i det gamle...    

Anonymkode: eda95...3c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...