Elinmamma Skrevet 8. april 2019 #1 Skrevet 8. april 2019 Noen som vet om det er mulig å få norsk stempel i passet selv om jeg har norsk pass? Om det finnes noen regler på dette? Finner det ikke noen steder, og syntes det hadde vært gøy å ha.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #3 Skrevet 8. april 2019 2 minutter siden, Elinmamma skrev: Noen som vet om det er mulig å få norsk stempel i passet selv om jeg har norsk pass? Om det finnes noen regler på dette? Finner det ikke noen steder, og syntes det hadde vært gøy å ha. Har et Norsk stempel i mitt første pass. Måtte be spesielt om å få det. Etter Wchengenavtalen så er der ikke lenger passkontroll og passkontor på Norske flyplasser. Passet er kontrollert før du går ombord i flyet til Norge. I tillegg, hva skal du med det? Du blir fratatt passet ditt når du skal ha nytt pass nå. Så et eventuelt stempel har du bar til passet ditt blir fornyet. Anonymkode: 4e7a8...a74
Elinmamma Skrevet 8. april 2019 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2019 Er jo passkontroll når man reiser utenfor Europa. Samler på stempel og har mulighet til å beholde passet pga jobb
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #5 Skrevet 8. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Har et Norsk stempel i mitt første pass. Måtte be spesielt om å få det. Etter Wchengenavtalen så er der ikke lenger passkontroll og passkontor på Norske flyplasser. Passet er kontrollert før du går ombord i flyet til Norge. I tillegg, hva skal du med det? Du blir fratatt passet ditt når du skal ha nytt pass nå. Så et eventuelt stempel har du bar til passet ditt blir fornyet. Anonymkode: 4e7a8...a74 Man blir ikke fratatt passet, men det blir pomblert/får hull i seg, så det ikke kan benyttes. Mange vil jo spare og ha minner fra reisene sine. Anonymkode: a72e4...489
H80 Skrevet 12. april 2019 #6 Skrevet 12. april 2019 Det blir ikke plombert, det blir makulert. Måten det ble gjort på da jeg bestilte nytt pass på tirsdag, var at de brukte en papirkutter til å fjerne et hjørne av passet. Tidligere har de brukt en hullmaskin.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #7 Skrevet 14. april 2019 På Monday, April 08, 2019 den 9.45, AnonymBruker skrev: Har et Norsk stempel i mitt første pass. Måtte be spesielt om å få det. Etter Wchengenavtalen så er der ikke lenger passkontroll og passkontor på Norske flyplasser. Passet er kontrollert før du går ombord i flyet til Norge. I tillegg, hva skal du med det? Du blir fratatt passet ditt når du skal ha nytt pass nå. Så et eventuelt stempel har du bar til passet ditt blir fornyet. Anonymkode: 4e7a8...a74 Hva snakker du om? Er dette en ny regelsomhar kommet nå nylig? Jeg har iallefall fremdeles mitt gamle pass som gikk ut på dato for 10++ år siden. Ligger i en skuff her, en eller annen plass. Jeg har aldri blitt fratatt passet mitt, selv om jeg har søkt om nye pass. De bare lager hull i det gamle... Anonymkode: eda95...3c7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå