Bjørnensover Skrevet 8. april 2019 #1 Skrevet 8. april 2019 Jeg var på 2 gangs jobb intervju angående en tilnærmet drmmejobb i kommunen her for litt over en ukes tid siden, det gikk veldig bra (tror jeg da!) og siden det er en god stilling i hjembyen så er jeg selvsagt veldig keen. Greit nok det, de skulle svare før fredagen så jeg er ikke bekymret enda.....men jeg fikk netopp tilbud om en annen jobb i fagfeltet jeg har jobbet i frem til nå, bare med mye bedre betingelser. Problemet er at jeg må svare innen onsdag på dette tilbudet og jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg risikerer å vente og miste begge jobbene om jeg er uheldig, eller å si ja til en og så få den andre og stå i en kjei stilling med å si nei til noen. Er det innenfor å sende en mail/ringe og spørre rett ut om det er vits i å håpe på positivt svar fra kommunen? De har nok hvertfall delvis bestemt seg alt, så kanskje de kunne gitt et u offisielt svar? Er dette latterlig dumt?
Ullvott Skrevet 8. april 2019 #2 Skrevet 8. april 2019 Da kontakter du rette vedkommende i kommunen og spør hvordan de ligger an. Det er ikke helt uvanlig å ha flere tilbud på hånda, så det er ingen fare å være åpen om akkurat det. Samtidig: hvis kommunen antyder at de skal treffe en beslutning f.eks på onsdag, har du full anledning til å be om noen dager lengre frist hos de som nettopp har gitt deg tilbud. Hvis de ønsker å ansette deg er det ikke et par dager fra eller til det står på.
Bjørnensover Skrevet 8. april 2019 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2019 Takk for svar! Ja, det var det jeg tenkte- Dersom jeg får et positivt eller ihvertfall ikke negativt svar på en høflig kjapp mail til kommunen så tenker jeg at jeg kan utsette det andre litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå