Gå til innhold

Obs: Ekkelt bilde, kan jeg være gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant nettopp ut at jeg var gravid for 14 dager siden, da var jeg i følge tidlig ul ca 8 uker på vei. Trudde ikke noe på legen egentlig fordi jeg hadde hatt "mensen" 4 uker før og negative tester. Men ul maskinen mente bestemt at jeg var 8 uker på vei, så kroppen kan fungere merkelig noen ganger, så ingen regel uten unntak 😊

Anonymkode: a7532...063

Når testet du negativt mener du? Hvis det var akkurat rundt uke 4 er det ikke unormalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.4.2019 den 11.55, Nerine_ skrev:

Hvis det er to uker siden sist mens, kan det være spotting i forbindelse med eggløsning. Hadde du mensen for to uker siden er du ikke gravid, for tidspunktet for befruktning er jo nettopp rundt eggløsning. Altså rundt nå. 

Det er lettere å skifte truseinnlegg ofte, enn å skifte truse x antall ganger om dagen. 

Noen får jo "mensen" selv om de er gravide. Dvs, det er jo egentlig ikke mensen, men det er ikke så lett å se forskjell på om det er livmorslimhinnen som støtes ut fordi egget ikke ble befruktet eller det er en annen blødning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Thyra skrev:

Noen får jo "mensen" selv om de er gravide. Dvs, det er jo egentlig ikke mensen, men det er ikke så lett å se forskjell på om det er livmorslimhinnen som støtes ut fordi egget ikke ble befruktet eller det er en annen blødning. 

Isåfall hadde TS vært seks uker på vei nå om hun hadde en blødning rundt "menstruasjonstiden" for to uker siden. Da hadde testen også vært positiv nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal uansett ikke lukte uvanlig og stramt av utflod fra en frisk skjede (jeg regner med at du bytter truse med normal hyppighet, og ikke bruker samme trusa i fire dager, liksom).

Jeg ville tatt en tur til legen i tilfelle det er infeksjon eller annen sykdom.

Anonymkode: 8ff3f...07a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Nerine_ skrev:

Når testet du negativt mener du? Hvis det var akkurat rundt uke 4 er det ikke unormalt. 

Tok en test 27 februar som var negativ, fikk ikke positiv test før 25 mars. Testet negativt et par ganger imellom der. Legen mente jeg var 8 uker på vei når jeg var der 29 mars. Så jeg måtte ha vert gravid i starten av mars også tiltross for negative tester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Nerine_ skrev:

Isåfall hadde TS vært seks uker på vei nå om hun hadde en blødning rundt "menstruasjonstiden" for to uker siden. Da hadde testen også vært positiv nå. 

Jeg fikk ikke positiv test før ca 8 uker på vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Thyra skrev:

Det er ikke gjenglemt tampong, da? 

Det tenkte jeg og, for det skal vel ikke lukte ekkelt selv om man er gravid? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kanskjekanskje skrev:

Tok en test 27 februar som var negativ, fikk ikke positiv test før 25 mars. Testet negativt et par ganger imellom der. Legen mente jeg var 8 uker på vei når jeg var der 29 mars. Så jeg måtte ha vert gravid i starten av mars også tiltross for negative tester. 

7 minutter siden, Kanskjekanskje skrev:

Jeg fikk ikke positiv test før ca 8 uker på vei. 

Det høres veldig spesielt ut å ha så dårlig hcg stigning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Det høres veldig spesielt ut å ha så dårlig hcg stigning. 

Det kan hende det ja, mulig ul maskinen hadde en feil på seg da. Men skal uansett tilbake for ny sjekk på fredag så får vi nå de om målingene viser noe annet da 😉 jeg er nok ikke den eneste som har fått sein positiv test veldig seint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kanskjekanskje skrev:

Det kan hende det ja, mulig ul maskinen hadde en feil på seg da. Men skal uansett tilbake for ny sjekk på fredag så får vi nå de om målingene viser noe annet da 😉 jeg er nok ikke den eneste som har fått sein positiv test veldig seint. 

Nei, men det er ikke normalt eller optimalt at hcg nivået ikke stiger de første ukene. Regner med at den som utførte ultralyden informerte om det, og det er derfor de vil ha deg inn på ny kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Nei, men det er ikke normalt eller optimalt at hcg nivået ikke stiger de første ukene. Regner med at den som utførte ultralyden informerte om det, og det er derfor de vil ha deg inn på ny kontroll?

Nope, legen mente det var null problemer, og at noen utskiller hcg i urin senere, men at den ville blitt positiv ved blodprøve mye tidligere (noe som ikke ble tatt da jeg har sprøyteskrekk) og grunnen til ny ul på fredag er ikke pga bekymringer med at jeg ville se mere, og siden legen min utfører ul er det veldig kjekt å bestille seg en legetime for å se. Kan godt hende målingene som ble gjort var feil og at jeg egentlig var 4 uker på vei. Men rart at 2 målinger ga feil resultat. Men uansett så får jeg se på fredag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt ville jeg satt meg på huk, presset nedover skikkelig ut kjent GODT etter så langt inn i skjeden du kan etter tampong.

Om du kjenner noe drar du rett på legevakten.

Jeg får gjerne mellomblødninger, men det ser ikke så «spredt» ut - og det lukter ikke. Når samboeren din bemerker det så kan jeg ikke se for meg at det er graviditet heller så tidlig. Det skal ikke lukte ille av underlivet av graviditet.

Det lukter ille ved infeksjon og liknende - så du bør ta det en relativt rask tur til gynekolog/lege for sjekk, type hastetime.

Og husk å ta celleprøve. 

Anonymkode: 646fd...b82

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.4.2019 den 16.47, AnonymBruker skrev:

Jeg fant nettopp ut at jeg var gravid for 14 dager siden, da var jeg i følge tidlig ul ca 8 uker på vei. Trudde ikke noe på legen egentlig fordi jeg hadde hatt "mensen" 4 uker før og negative tester. Men ul maskinen mente bestemt at jeg var 8 uker på vei, så kroppen kan fungere merkelig noen ganger, så ingen regel uten unntak 😊

Gratulerer ❤️👶🏼 Hvordan fant du ut at du var gravid? Hadde du noen symptomer? Har sagt til legen at jeg veldig gjerne vil bli henvist til gynekolog/ul time for å være på den sikre siden, men hun sier at man Ikke har krav på det uten videre. Var hos legen forrige uke å målte HcG ved blodprøve. Og den var lav. Tok en ny test i dag, så får se på fredag. Hadde du høy HcG da du var hos legen eller hvordan fikk du mistanke om det? 

Anonymkode: db8bb...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden din er mangelfull, må jeg stenge tråden. Viser til forumets regelverk:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende moderator PM med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil jeg åpne tråden igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Mvh Ninab82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2019 den 16.47, AnonymBruker skrev:

Gratulerer ❤️👶🏼 Hvordan fant du ut at du var gravid? Hadde du noen symptomer? Har sagt til legen at jeg veldig gjerne vil bli henvist til gynekolog/ul time for å være på den sikre siden, men hun sier at man Ikke har krav på det uten videre. Var hos legen forrige uke å målte HcG ved blodprøve. Og den var lav. Tok en ny test i dag, så får se på fredag. Hadde du høy HcG da du var hos legen eller hvordan fikk du mistanke om det? 

Anonymkode: db8bb...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
Annonse

Jeg tror ikke dette er til hjelp for ts pr nå. Tråden er 4 år gammel 

Anonymkode: e15a4...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...