Gå til innhold

Obs: Ekkelt bilde, kan jeg være gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har merket at det lukter strammere av meg, og jeg får dette i trusa. Samboeren har også merket dette. Han sa det i går, selvfølgelig på en veldig snill måte. Jeg trodde først det kun var meg som luktet det. Er dette et tegn på graviditet? 

Jeg er litt forvirret, for jeg har fått negativ test, men har symptomer på graviditet. Aner ikkje om de er reelle eller om det er noe hjernen min lager, da jeg har så lyst å være gravid. Men kjenner at det stikker i brystene i bland, litt murringer i magan, smerter i korsrygg, trøtt, oppblåst og mye luft i magan. 

1554712058658251679995071619792.thumb.jpg.4330db47e708f7f60f6261436df4bafc.jpg

Anonymkode: db8bb...b4d

Endret av ninab82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ut som gammelt blod..? Da er det ikke rart det kan lukte litt. Truseinnlegg hadde nok vært en fin ting. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Ser ut som gammelt blod..? Da er det ikke rart det kan lukte litt. Truseinnlegg hadde nok vært en fin ting. 

Har ikke blødd på lenge,så gammelt blod er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Små blødninger kommer ofte ikke ut før blodet er blitt gammelt og brunt.

Anonymkode: 83764...0b9

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt i syklusen har du kommet? Jeg spotter alltid litt brunt før mensen (3 dager før ca), men den måneden jeg ble gravid startet spottingen ca 8 dager før forventet menstruasjon. Da var det litt brunt i trusa hver dag.. men mensen kom aldri og det stoppet opp noen dager etter mensen skulle ha kommet. Fikk det igjen et par ganger tidlig i graviditeten. 

Med andre ord, det kan være et tegn, men det kan også være normal spotting før menstruasjon :)

Anonymkode: 241e7...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det ser brunaktig ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor langt i syklusen har du kommet? Jeg spotter alltid litt brunt før mensen (3 dager før ca), men den måneden jeg ble gravid startet spottingen ca 8 dager før forventet menstruasjon. Da var det litt brunt i trusa hver dag.. men mensen kom aldri og det stoppet opp noen dager etter mensen skulle ha kommet. Fikk det igjen et par ganger tidlig i graviditeten. 

Med andre ord, det kan være et tegn, men det kan også være normal spotting før menstruasjon :)

Jeg skal ikke ha mensen før om ca 2 uker så det er ikke noe spotting før mensen. 

Men jeg har allerede hatt mensen en gang. Eller blødning som jeg vil kalle det. Det var ikke en vanlig menstruasjon som jeg bruker ha. Og symptomene har fortsatt selv ved blødning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nerine_ skrev:

Men det ser brunaktig ut? 

Det gjør det! Kan det være blod? Skal ikke ha mensen enda, så jeg forstår ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang syklus har du vanligvis da? 2 uker til mensen vil jo ved 28 dagers syklus si at du har eggløsning omtrent nå. Hvis du ble gravid i forrige syklus skulle en test vært positiv nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først tar du en grav test, så bestiller du deg en legetime uavhengig av resultatet på den. Du skal ikke lukte stramt ved normal hygiene, så greit å få sjekka det ut.

Anonymkode: edebc...30a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør det! Kan det være blod? Skal ikke ha mensen enda, så jeg forstår ikke

Blod blir brunt når det ikke er ferskt. Mellomblødninger er helt normalt, det kan også være at du spotter rundt eggløsning. Brukt truseinnlegg og skift ofte, da unngår du vondt lukt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang syklus har du vanligvis da? 2 uker til mensen vil jo ved 28 dagers syklus si at du har eggløsning omtrent nå. Hvis du ble gravid i forrige syklus skulle en test vært positiv nå.

Syklusen min er normalt sett mellom 25 og 29 dager, og jeg har eggløsning nå. 

Jeg er klar over at jeg burde hatt positivt test nå om jeg var gravid, så jeg er nok ikke gravid, men samtidig så har jeg hørt historier der kvinner ikke har funnet det ut fordi de fortsatte med mensen og ikke tenkte noe særlig over symptomene fordi dem ikke trodde hun var gravid osv. Kan jeg være et slikt tilfelle mon tro? Jeg synes bare det er så rart at jeg har symptomer uten å være gravid. Er alt bare i hodet mitt? 😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først tar du en grav test, så bestiller du deg en legetime uavhengig av resultatet på den. Du skal ikke lukte stramt ved normal hygiene, så greit å få sjekka det ut.

Takk for tips! Skal gjøre det. Synes det er veldig merkelig at jeg skal lukte stramt. Jeg har aldri slitt med det før, og har aldri hatt noen vaginale "sykdommer". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har folk virkelig ingen grense for hva de tar bilder av og legger ut til gjennomsyn? Det hadde holdt lenge å beskrive det man lurer på. Temaet er ikke et problem, men å faktisk ta bilde av trusa si med innhold er helt utrolig. Jøss. 

Anonymkode: 174b6...03a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nerine_ skrev:

Blod blir brunt når det ikke er ferskt. Mellomblødninger er helt normalt, det kan også være at du spotter rundt eggløsning. Brukt truseinnlegg og skift ofte, da unngår du vondt lukt. 

Spotter såpass tidlig før mensen? Eller tenker du dersom jeg er gravid? dusjer daglig, så skifter da også truse daglig, så dette kom relativt fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Skal gjøre det. Synes det er veldig merkelig at jeg skal lukte stramt. Jeg har aldri slitt med det før, og har aldri hatt noen vaginale "sykdommer". 

Jeg tenker umiddelbart at det kan være en form for infeksjon, i såfall lar det seg lett behandle 😊 Lykke til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spotter såpass tidlig før mensen? Eller tenker du dersom jeg er gravid? dusjer daglig, så skifter da også truse daglig, så dette kom relativt fort. 

Hvis det er to uker siden sist mens, kan det være spotting i forbindelse med eggløsning. Hadde du mensen for to uker siden er du ikke gravid, for tidspunktet for befruktning er jo nettopp rundt eggløsning. Altså rundt nå. 

Det er lettere å skifte truseinnlegg ofte, enn å skifte truse x antall ganger om dagen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har folk virkelig ingen grense for hva de tar bilder av og legger ut til gjennomsyn? Det hadde holdt lenge å beskrive det man lurer på. Temaet er ikke et problem, men å faktisk ta bilde av trusa si med innhold er helt utrolig. Jøss. 

Anonymkode: 174b6...03a

Mengde, utseende osv kan faktisk ha litt å si. Og når overskriften er "OBS ekkelt bilde" så trenger man vel ikke være rakettforsker for å skjønne at man ikke bør gå innpå tråden om man ikke tåler det. Da hopper man fint over den. Jeg, og sikker mange andre, har absolutt ingen problemer med slike bilder.

TS, ville tatt en tur til legen ettersom du sier det lukter, for normal brun spotting pleier ikke å lukte noe særlig. Men som andre sier kan det være en liiten blødning i forbindelse med eggløsning. Flere som har det :) Gravid tror jeg nok ikke du er dessverre siden testen er negativ og du har eggløsning nå.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ikke du ut lignende bilde for noen uker siden TS?? 

Ville tatt en tur til legen for en sjekk...

Anonymkode: 915be...dde

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2019 den 11.55, Nerine_ skrev:

Hvis det er to uker siden sist mens, kan det være spotting i forbindelse med eggløsning. Hadde du mensen for to uker siden er du ikke gravid, for tidspunktet for befruktning er jo nettopp rundt eggløsning. Altså rundt nå. 

Det er lettere å skifte truseinnlegg ofte, enn å skifte truse x antall ganger om dagen. 

Jeg fant nettopp ut at jeg var gravid for 14 dager siden, da var jeg i følge tidlig ul ca 8 uker på vei. Trudde ikke noe på legen egentlig fordi jeg hadde hatt "mensen" 4 uker før og negative tester. Men ul maskinen mente bestemt at jeg var 8 uker på vei, så kroppen kan fungere merkelig noen ganger, så ingen regel uten unntak 😊

Anonymkode: a7532...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...