Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok ut hormonspiralen fredag 1. februar. Fikk mensen med en gang mandag 4. februar, men så fikk jeg den ikke igjen før 51 dager senere. Jeg har alltid hatt lange sykluser før (ca. 39 dager) men aldri så mye som 51. Er det noe å bekymre seg for? Er 51 for lenge? 

Anonymkode: bcb3e...4a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min vanlige syklus er 26, kanskje den bare er litt ustabil enda

Anonymkode: e991d...0ee

AnonymBruker
Skrevet

Det er lang syklus, og det kan bety mangel på eggløsning eller noe. Men det kan også stabilisere seg noe etterhvert når kroppen glir litt mer inn i en rytme igjen. Jeg har alltid hatt uregelmessig mens, og lang syklus. Alt fra 17 dager, til 50 dager, men ble likevell gravid raskt, så trenger ikke å bety at noe er galt 😊

Anonymkode: e64a5...1c0

AnonymBruker
Skrevet

Skyldes nok at du har gått på hormonspiral :) Etter prevenasjon kan det ta litt tid før kroppen kommer tilbake til sin normale rytme. Ville gitt det litt mer tid.

Anonymkode: 06601...290

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok ut hormonspiralen fredag 1. februar. Fikk mensen med en gang mandag 4. februar, men så fikk jeg den ikke igjen før 51 dager senere. Jeg har alltid hatt lange sykluser før (ca. 39 dager) men aldri så mye som 51. Er det noe å bekymre seg for? Er 51 for lenge? 

Etter en hormonspiral så kan du ikke begynne å snakke om eller bekymre deg for for lange sykluser. Syklusen din blir ikke normal straks hormonspiralen er ute av kroppen. Særlig ikke når du har hatt spiralen en stund. 

Opp mot et år etter fjerning av en hormonspiral så kan du begynne å bekymre deg for en syklus på over 50 dager. 

Forklarte ikke legen deg dette både før du fikk spiralen og når spiralen ble fjernet?

Anonymkode: 1b272...cc1

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt å ha uregelmessige sykluser etter man har sluttet på hormonprevensjon. La det gå noen mnd før du tenker at dette er feil for deg.

Vi er jo alle forskjellige, men en syklus over 35 dager er nok en lang syklus. Men om man har eggløsning og hormonene stemmer så fungerer det.

Anonymkode: 9345e...135

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter en hormonspiral så kan du ikke begynne å snakke om eller bekymre deg for for lange sykluser. Syklusen din blir ikke normal straks hormonspiralen er ute av kroppen. Særlig ikke når du har hatt spiralen en stund. 

Opp mot et år etter fjerning av en hormonspiral så kan du begynne å bekymre deg for en syklus på over 50 dager. 

Forklarte ikke legen deg dette både før du fikk spiralen og når spiralen ble fjernet?

Anonymkode: 1b272...cc1

Så rart. Jeg gikk rett inn i min vanlige syklus sist jeg tok den ut og ble gravid veldig raskt. 

Jeg spurte henne om dette da jeg ville fjerne hormonspiralen litt tidligere for å få kroppen inn i syklus. Hun sa at hun trodde jeg skulle bli gravid raskt, og at jeg ikke burde fjerne hormonspiralen før jeg skulle starte prøvingen, så da hørte jeg på det.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...