AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #1 Skrevet 8. april 2019 Jeg opplevde noe som liten jente som har gjort at jeg nok har partiell vaginisme. Det gjør vondt akkurat idet partneren skal penetrere men etter det går det over. Jeg har ellers ingen problemer med smerter og jeg elsker sex! Men er det slik at den tilstanden kan gå over av seg selv? Jeg prøver hele tiden å «lære» kroppen til å assosiere sex med noe positivt slik at de muskelspenningene skal bli mindre. 2 ganger nylig hadde jeg sex og det gjorde ikke vondt i det hele tatt! Burde man uansett gå til behandling da det kan forverre seg? Det virker som om det er en positiv utvikling. Jeg skulle så klart ønske det ikke gjorde vondt i det hele tatt men det er ikke et veldig stort problem heller nå. Anonymkode: a60b5...c39
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 8. april 2019 #2 Skrevet 8. april 2019 Har du snakket med lege om det?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #3 Skrevet 8. april 2019 47 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Har du snakket med lege om det? Jeg har gått til psykolog og snakket med de på incest senteret. Men har ikke fått diagnose på vaginisme siden jeg ikke har vært til lege om dette. Håpet siden jeg har en positiv utvikling at jeg skal slippe det.. Jeg klarer ikke få inn tamponger og slikt, men i en seksuell situasjon hvor jeg er tent så kommer fingre lett inn uten smerter. En av metodene jeg har lest i forhold til behandling av vaginisme er å trene med staver, men siden jeg da ikke er tent så ville jo det bare føre til smerter og igjen så kan jo det være negativt.. hvis å unngå behandling kan gjøre at ting blir verre så må jeg jo det, men det er ikke til så stor plage nå. Kan man ikke gjøre øvelser på egenhånd for å hjelpe? Anonymkode: a60b5...c39
Tigertone Skrevet 8. april 2019 #4 Skrevet 8. april 2019 Vaginisme kan fint gå over av seg selv, men om det ikke gjør det kan en sexolog være til god hjelp. Mange åpner seg lettere til en sexolog enn en lege. Vagisnisme kommer også i mange grader, og det høres ut som at det hos deg er på en positiv vei allerede. Du gjør helt rett i å assosiere sex med noe positivt, men det kan likevel være greit å løse opp i tidligere traumer med en fagperson. Jeg syns det er veldig positivt at du har opplevd å ha sex noen ganger uten smerter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå