AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #1 Skrevet 8. april 2019 Vi har nesten blitt avskrevet fra St.Olavs. Jeg hadde AMH på 6 for ett år siden. Fikk ut 6 egg den gangen, 4 befruktet men ingen på frys. Ble gravid, men mistet i uke 13. De har ikke tatt nye blodprøver nå, men fordi jeg ikke fikk frem noen egg selv med maks medisindose denne gangen, så har de konkludert med at jeg er tom for egg. Jeg føler det var litt voldsomt å konkludere basert på ett forsøk, uten å ha tatt nye prøver. Kan man ikke ha en dårlig syklus? Kan ikke det være litt tilfeldigheter? Jeg har gått kraftig ned i vekt før dette forsøket, 12 kg på 10 uker. Kanskje kan det ha påvirket resultatet? Kroppen har jo vært ganske nedkjørt med lite mat og mye trening over lang tid. Eller har St.Olavs rett og slett så god greie på det at jeg må gi opp? Noen med erfaringer å dele?Anonymkode: 07d93...f6e
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #2 Skrevet 8. april 2019 Jeg ble gravid naturlig med AMH på 2. Anonymkode: 31459...f7a 1
La Luna Skrevet 8. april 2019 #3 Skrevet 8. april 2019 Har kun svar på overskrift-spørsmålet: naturlig gravid med amh på 2,8. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #4 Skrevet 8. april 2019 Wow så idiotisk av st olavs! Hadde definitivt oppsøkt en annen klinikk. Her er det jo tydelig at de ikke har peiling. De kan umulig si du er tom for egg etter ETT forsøk??? Jeg fikk ut kun 4 egg første forsøk, 11 på andre og nå 7 på siste. Er ikke snakk om å gi meg enda! Har også relativt lav amh. 10,5 for 1 år siden Anonymkode: 6ed68...6f0
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #5 Skrevet 8. april 2019 Nei nå må du finne deg en annen lege. For noe bastant å unødvendig ting å si! Noen ganger har man ikke egg derfor man prøver igjen! Alt har noe å si. Og ja det at du har gått ned i vekt kan ha hvert en årsak, men da bare spiser du mer å passer bedre på så skal du se at eggene dine kommer tilbake igjen mest sannsynlig Ikke hør på de idiotene. Er jo en grunn til at man har forskjellig antall egg hver gang. Man vet aldri. Anonymkode: 11e92...3e9
prøverpåny Skrevet 8. april 2019 #6 Skrevet 8. april 2019 Ville sjekket vitamin- og mineralnivåer når du har gått så mye ned i vekt på så kort tid, kroppen har jo vært skikkelig på sparebluss og kanskje ikke brukt ressurser på å produsere egg... Jeg aner selvsagt ikke hvordan du har gjennomført slankingen, kan jo hende du har hatt full kontroll på sammensetningen på næringsinntaket du har hatt underveis. 😊 Ville også hørt med St.Olavs om en ny vurdering, eller brukt fritt sykehusvalg. Lykke til!
Hen02 Skrevet 8. april 2019 #7 Skrevet 8. april 2019 Gravid naturlig med amh på 5 for 5 år siden. Har nå Amh på 2 ved første ivf privat. Fikk ut 9 egg, 3 befruktet etter å ha brukt bemfola 300. En blasto inn og en på frys, gravid 11+4🙂 både leger og gyn mente det absolutt var gode sjangser for meg, så syns det var litt tidlig å avskrive deg med en amh på 6. Ville vurdert en annen lege/sykehus. lykke til😊 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #8 Skrevet 8. april 2019 Jeg ville krevd å få tatt nye blodprøver. AMH på 6 er jo innenfor.. og så lenge den er over 3 sies det jo at kvinnen er fruktbar. Rart om den har sunket ned til under 3 på ett år, selv om det er mulig. Det kan jo være at slankingen og diverse har spilt inn i dette tilfelle. Ser ingen grunn til å konkludere ut fra et engangstilfelle uten å ta nye blodprøver. Anonymkode: dab62...8c6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #9 Skrevet 8. april 2019 Ble gravid naturlig med amh på 4 for litt over ett år siden, var da 37 år. Fødte en frisk og fin baby høsten 2018. Hadde også fsh verdi på 21, noe som blir regnet som dårlige verdier og evt begynnende overgangsalder, og det sto mulig eggstokksvikt i prøvesvarene, men ble altså likevel gravid naturlig, så er ikke alltid prøver/leger har rett. Anonymkode: 2e49b...b1e
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #10 Skrevet 10. april 2019 Tusen takk for oppmuntrende svar. Setter stor pris på det 🙏Anonymkode: 07d93...f6e
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #11 Skrevet 10. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for oppmuntrende svar. Setter stor pris på det 🙏 Anonymkode: 07d93...f6e Hei, Er de andre verdiene dine normale? Jeg har en amh på 6 å min gynekolog sier hun ikke ser på den verdien da alt annet er veldig bra samt indre ultralyd er utrolig fin. Har masse eggposer. Sist telte vi 12 stk. Hun sa man aldri skal se på amh alene. Hun sa også at for alt vi vet er 6 den verdien jeg har hatt siden jeg var 20 (er 29 nå). Dette er bare en indikasjon på at du kanskje ikke bør vente med å få barn før du har fylt 40 Ikke heng deg opp i amh. Anonymkode: 11e92...3e9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #12 Skrevet 23. april 2019 Det jeg vet (forutenom AMH) er at FSH verdien min er 7, og det bør vel ikke være grunn til kjempestor bekymring? Dette var riktignok 1 år siden, så kanskje har verdiene endret seg noe.Anonymkode: 07d93...f6e
Gjest Annypanny Skrevet 29. april 2019 #13 Skrevet 29. april 2019 Jeg er ingen ekspert, men jeg kan ikke tro verdiene faller SÅ mye på et år. Jeg kan ikke bidra med så veldig mye her men jeg vil sende deg en klem og ønske lykke til. Håper det går bedre neste gang :) Kanskje noen andre her har mer erfaring med lav AMH?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå