Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har søkt om kurs/utdanning via NAV? Hvor lenge hadde dere vært arbeidsledige når dere fikk innvilget dette?

Anonymkode: 52dcb...9bf

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har vært syk og gått på AAP, men NAV nektet å hjelpe meg med utdanning/tillate meg å ta opp fag. 

Anonymkode: 7832f...c0c

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hei

Jeg har vært syk og gått på AAP, men NAV nektet å hjelpe meg med utdanning/tillate meg å ta opp fag. 

Anonymkode: 7832f...c0c

Du kan vel ta lån fra Lånekassen som de aller fleste studenter?

Anonymkode: e2e40...64c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt inntrykk er at NAV ikke betaler for kurs/utdanning. De henviser til Lånekassen.

Da jeg var arbeidsledig for et par år siden gikk jeg på "jobbklubb" og en av de jeg ble litt kjent med der fikk tilbud om en lagerjobb. En fortutsetning for å få jobben var et trucførerbevis klasse T1, noe som krever et dagskurs som kostet i underkant av 3000 kr. Småpenger han burde kunne betale selv sier sikkert noen nå, men han hadde ikke pengene etter å ha vært arbeidsledig i over et og et halvt år.  NAV nektet å betale, med henvisning til en eller annen paragraf som sier at de ikke skal betale for "kompetanseheving", og min bekjente ble gående på dagpenger et år til. Det offentlige hadde spart mye penger på å betale det kurset

Anonymkode: fd4b2...868

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk regnskapsfører-utdannelse etter 1 år på sykemelding og 1/2 år på aap. Fordi jeg ikke hadde kompetanse fra før til å bytte yrke fra hardt fysisk ute til innomhus. Nav betaler ikke for videreutdanning eller kompetanseheving. Dette må man selv stå for eller få gjennom arbeidsgiver. Man får heller ikke dekket noe om man uansett er for syk til å jobbe videre. 

Har forøvrig gått skole og kurs via nav 3 ganger pga arbeidsløshet. Det var nok lettere før. Mange flere kurs hadde de også da. 

Det kan lønne seg å legge opp en klar plan og fremlegge. Ha et klart mål før man søker. 

Anonymkode: 5ea10...5f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...