Gå til innhold

Nevø skal konfirmeres...å jeg kan ikke komme!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nok fått høre dato lang tid tilbake....men det var glemt da jeg i høst kjøpte konsert billett og hotell overnatting til datteren min i bursdag. Hun har gledet seg veldig til dette da vi i utgangspunktet skal reise sammen med hennes beste venninne og mamma.

Skikkelig nedtur ble det da vi fikk invitasjon  å jeg ser at det kræsjer med min nevø's konfirmasjon....

What to do?

Skal sies at min mann og 2 barn reiser,Så vi er godt representert.....

Føler det blir FEIL uansett hvordan vi løser dette......Dilemma!

Anonymkode: b5db7...ac6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke så mye du får gjort annet enn å beklage at dere ikke kan komme

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, The Kitten skrev:

Det er vel ikke så mye du får gjort annet enn å beklage at dere ikke kan komme

De kan selge konsertbilllettene, eller hun kan la datteren reise med sin venninne og moren. Så det er mange ulike løsninger her.

Anonymkode: 2cd6c...a3f

• Liker 8
Skrevet

For meg hadde dette vært en sur avgjørelse men jeg hadde garantert droppet konsert og dratt i konfirmasjon. Det er en av de merkedagene i livet der man bare møter. Sånn er det.

Skal slike begivenheter vannes ut og bli lite viktige, så mister de sin betydning. Konsert kan dere dra på mange andre ganger og evt andre steder i verden. 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Din datter er viktigere enn din nevø. 

Anonymkode: 25062...6be

• Liker 12
Skrevet (endret)
27 minutter siden, Blackbird skrev:

Skal slike begivenheter vannes ut og bli lite viktige, så mister de sin betydning.

Så vidt jeg vet, har konfirmasjon ingen som helst betydning. Ikke religiøst, og ikke praktisk.
Det eneste som teller, er pengene konfirmanten får, og dem kan man jo overlevere uansett om man er tilstede eller ei.

Endret av Vox_populi
  • Liker 20
Skrevet

Jeg hadde prioritert konfirmasjon om det var min nevø og min datters søskenbarn...

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes du skal dra på konsert med datteren din, mannen din drar jo i konfirmasjonen. 

Ofte er det ikke plass til annet enn de nærmeste i familien i kirken/lokalet, så da går du eventuelt glipp av kaker og kaffe. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom ikke i konfirmasjon til noen av mine yngre søsken. Det ble ingen krise av den grunn. 
Dette med at konfirmasjon er så viktig det tror jeg ikke noe på. Det er bare for at konfirmanten skal få penger og gaver, og fordi "alle andre" også gjør det.

Anonymkode: 922ac...e48

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Meadow skrev:

Jeg synes du skal dra på konsert med datteren din, mannen din drar jo i konfirmasjonen. 

Ofte er det ikke plass til annet enn de nærmeste i familien i kirken/lokalet, så da går du eventuelt glipp av kaker og kaffe. 

Eller middagen med taler, sanger og hele familiens feiring av konfirmanten?

• Liker 9
Skrevet

Jeg hadde dratt på konserten. Den er planlagt for lenge siden, så da ble det ganske enkelt slik denne gangen. Men så er jeg en person som ikke synes slike merkedager er Så viktige. Dessuten, noen fra familien deres stiller jo. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Herregud! Et ikke-problem.

De fleste glemmer hva konfirmasjon er, det er relegiøst rituale. Galskap altså.

Så her må du velge det du vil selv, ikke hva andre vil. 

Husk, du må ingenting her i verden.

Anonymkode: 327c3...979

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eller middagen med taler, sanger og hele familiens feiring av konfirmanten?

Ikke alle gjør det sånn, ikke i min familie. Sist jeg var i navnefest f.eks var det wienerpølser og kaker, ingen taler. Det var flere som ikke var der, en onkel var på ferie blant annet, uten at noen syntes at han burde ha avbestilt.

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, Vox_populi said:

Så vidt jeg vet, har konfirmasjon ingen som helst betydning. Ikke religiøst, og ikke praktisk.
Det eneste som teller, er pengene konfirmanten får, og de kan man jo overlevere uansett om man er til stede eller ei.

Det gjelder virkelig ikke alle. Det var en ganske grov generalisering. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener man skal dra i konfirmasjon, men du må finne ut hva som er viktigst for deg og din datter.. men hvis du velger konsert så bare husk å forklar det til konfirmanten! Det er viktig at han forstår at dere gjerne VIL komme, men akkurat denne gangen krasjet det.

det kom 7 stk(utenom nærmeste familie) i min konfirmasjon, fordi alle hadde plutselig andre planer, og kunne ikke komme, selv om invitasjoner var sendt ut før jul året før konfirmasjonen. Men det var ingen som tok seg bryet å forklare det til meg. Det var en trist opplevelse at ingen prioriterte min konfirmasjon, men de hadde kommet i søsknene mine sine. 

Anonymkode: 82895...3be

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

Det gjelder virkelig ikke alle. Det var en ganske grov generalisering. 

Du glemte å påpeke hvor jeg tar feil. Hvilken religiøs betydning har konfirmasjonen, eller hvilken sivil betydning har den?

Skrevet
1 minutt siden, Vox_populi said:

Du glemte å påpeke hvor jeg tar feil. Hvilken religiøs betydning har konfirmasjonen, eller hvilken sivil betydning har den?

Du vet veldig lite om konfirmasjon til å svare så bastant. For den som er kristen, er det viktig å befeste dette, bekrefte dåpen om du vil. 

For humanetikere er det viktig å feire en overgang også. Tidligere ble man voksen ved konfirmasjonen. Nå er det ikke slik. Men alle trosretninger har et overgangsrituale fra barn til eldre ungdom. 

Når du er 15, bestemmer du også hvilket trossamfunn du ønsker å tilhøre. For mange er dette viktig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Du vet veldig lite om konfirmasjon til å svare så bastant. For den som er kristen, er det viktig å befeste dette, bekrefte dåpen om du vil. 

For humanetikere er det viktig å feire en overgang også. Tidligere ble man voksen ved konfirmasjonen. Nå er det ikke slik. Men alle trosretninger har et overgangsrituale fra barn til eldre ungdom. 

Når du er 15, bestemmer du også hvilket trossamfunn du ønsker å tilhøre. For mange er dette viktig. 

Herregud, man må ikke høre til noe trossamfunn. Naive du er.

Relegion er avlegs, galskap! 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Herregud, man må ikke høre til noe trossamfunn. Naive du er.

Relegion er avlegs, galskap! 

Nei, man må ikke det. Mange synes det er helt fint.

Hvorvidt religion er avleggs eller galskap, er det heldigvis opp til hver og en av oss å avgjøre for oss selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mine barn skal heller ikke i konfirmasjon til min nevø/ deres fetter. Har ingen andre planer, men prioriterer ikke å bruke flere tusen kroner på reise for en markering av en nevø jeg har liten kontakt med.

Anonymkode: 0d644...f5a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...