Gå til innhold

Skrevet kontrakt, men angret!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du noen gang skrevet kontrakt på hus, bil, hytte etc og angret? 

Hvordan gikk det, hva kostet det deg og hva ble utfallet? 

Angrer du like mye idag?

Anonymkode: 4a458...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Angrer du like mye idag?

Qngrerett har du ikke på kjøp av fast eiendom. Heller ikke på bil eller andre kjøp. Derfor bør man vite hva man gjør når man signerer en bindende kontrakt. 

Anonymkode: f47f2...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da måtte vi selv legge ut huset for salg, med de omkostninger det har. 

Vi var heldige og fikk solgt huset til en høyere pris, så vi endte opp omkring null kostnader. 

Litt trist at vi aldri fikk bodd i det fine huset 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Signerte kontrakt på jobb, kjente før jeg begynte at det ikke var helt rett. Sa opp etter en måned, ble ikke godt mottatt for å si det mildt selv om prøvetiden er gjensidig. 

Anonymkode: edc8c...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, stan skrev:

Da måtte vi selv legge ut huset for salg, med de omkostninger det har. 

Vi var heldige og fikk solgt huset til en høyere pris, så vi endte opp omkring null kostnader. 

Litt trist at vi aldri fikk bodd i det fine huset 

Dere var heldige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis man signerer en bindende kontrakt, så må man forhandle med den andre parten for å finne en løsning, siden man ikke har rett til å tre ut av den uten videre. Gjelder det hus eller hytte man angrer på, så kan det f. eks. være en løsning at man tilbyr seg å betale ekstra visninger og oppgjør for at kontrakten kan inngås med ny kjøper, og eventuelt mellomlegg hvis selger får en lavere pris fra ny kjøper. 

Men nei, jeg har ikke gjort det selv. Det eneste jeg har "angret" på var en sommerjobb jeg følte ble veldig useriøs da jeg var på jobbintervju/presentasjon av arbeidsplassen. Da måtte jeg bare beklage at jeg hadde brukt tiden til arbeidsgiver og si at dette dessverre ikke virket som noe for meg. Men jeg hadde ikke signert kontrakt eller inngått arbeidsavtale ennå, så det fikk ingen andre konsekvenser enn noen sure miner og en viss skuffelse hos arbeidsgiver. Men de forstod at jeg ikke ønsket og tonen var helt ok etter det.

Anonymkode: 8639a...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere var heldige :)

Ja. Veldig. Jeg så for meg et tap på drøyt 100 000, men så ble det kanskje noen få kroner i bonus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For mange år siden overtok jeg, og nå eksmannen min, et hus som vi umiddelbart forsto ikke passet for oss. Vi bodde der ett år, og solgte. Det var litt tungsolgt, så det ble en ekstra belastning.

Angrer også på "kontrakt" om fordeling av innbo, bil og hytte som vi inngikk ved skilsmissen. Skulle ønske jeg hadde kjempet hardere for å beholde hytten.

Anonymkode: 3f993...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For mange år siden overtok jeg, og nå eksmannen min, et hus som vi umiddelbart forsto ikke passet for oss. Vi bodde der ett år, og solgte. Det var litt tungsolgt, så det ble en ekstra belastning.

Angrer også på "kontrakt" om fordeling av innbo, bil og hytte som vi inngikk ved skilsmissen. Skulle ønske jeg hadde kjempet hardere for å beholde hytten.

Anonymkode: 3f993...c3e

Skjønner det ❤️ Men vær glad du kom deg vekk fra han kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Angrer du like mye idag?

hva er din historie først. 

Anonymkode: 68d99...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Signerte kontrakt på jobb, kjente før jeg begynte at det ikke var helt rett. Sa opp etter en måned, ble ikke godt mottatt for å si det mildt selv om prøvetiden er gjensidig. 

da er vi i samme båt erfaring. Jeg kjente egentlig det ikke var riktig å signere, men ble veldig overtalt til å signere, og jeg gjorde det. Jeg tenkte ok, jeg har ingen gjensidige relasjon til bedriftens ansatte, og har himmelsk avstand både språkelig og kulturelt, men trenger lønn. Men hendelser med førte at jeg måtte få kontrakten annullert og den ble akseptert, dermed unngikk jeg å bli syk i arbeidsplassen. For den bedriftslederen var ikke god. Så jeg startet aldri på kontrakten til det aktuelle tidspunktet jeg skulle starte til. 

Anonymkode: 68d99...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel kanskje anse det som en "kontrakt".... men ja, jeg angret på at jeg signerte på vielsespapirene mellom meg og eksen. Skulle aldri giftet meg med han. Var aldri den store kjærligheten, knapt noe kjærlighet overhodet fra min side.

Uansett, det var en bindende signatur som jeg angret på. 

Skilte meg 14 år senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...