Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg anbefaler alle som er redde for å dø eller har tanker og spørsmål om døden/hva som skjer når man dør, om å ta en hypnosetime hos en QHHT-terapaut. Det har forandret livet mitt til det bedre. 

Man går inn i hypnose, men man er bevisst under behandlingen og all informasjonen man får/ser, kommer fra sin egen underbevissthet. De aller fleste kan fortelle om tidligere liv i enorme detaljer. Det er ingen klarsynt eller annet som sitter og forteller deg ting, det er du selv som ser bildene og får informasjonen. Kan ikke anbefale det sterkt nok. 

Anonymkode: e410b...183

Liker ikke helt tanken på dette jeg. Et nytt liv hvor man kanskje har det fælt eller er adskilt fra de man elsker i nåværende liv, som barna våre. Blir for hokus pokus for meg at man liksom finner tilbake til familiemedlemmer og andre kjente og kjære hvis det faktisk hadde vært sånn at man lever flere ganger.

Anonymkode: 7644d...acd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke helt tanken på dette jeg. Et nytt liv hvor man kanskje har det fælt eller er adskilt fra de man elsker i nåværende liv, som barna våre. Blir for hokus pokus for meg at man liksom finner tilbake til familiemedlemmer og andre kjente og kjære hvis det faktisk hadde vært sånn at man lever flere ganger.

Anonymkode: 7644d...acd

Tror man møter de samme på nytt i nye roller ? 

Anonymkode: 6f680...b79

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror man møter de samme på nytt i nye roller ? 

Ikke personen du siterer, men dette SIER enkelte , men jeg er ikke overbevist om noen ting.
Nå ringer jeg heller aldri slike medium, men kjenner ei som driver veldig mye med det (jeg er litt skeptisk)
Men hun har fått høre at hun har vært moren til sin nåværende eks, masse psykopatiske trekk...men tror ikke han hadde diagnosen psykopat, husk det er et missbrukt ord. Men hun følte hun hadde en ekstra unge ofte. En annen mann hun møtte tidligere hadde visst vært faren hennes, kom inn i dette livet som psykopat. 
Hun har også tidligere vært en svært slem kvinne, i dette livet er hun for snill. 
Jeg har prøvd for morsomt, men jeg tror ikke blindt. 
Jeg har ikke noen kontakt med min far, og jeg har  aldri savnet ham, han har ikke deltatt i det hele tatt i min barndom, jeg vet bare hvem han er. Jeg har visst tidligere vært hans far, og jeg har visst vært veldig fraværende, slik jeg opplever han nå. I dette livet skal jeg vist vise han mye kjærlighet. 
Spurte også ang han forrige jeg var forelsket i, det var min bestekompis og han er en god venn enda, til tross for at vi ikke lenger har romantisk relasjon, men jeg har visst vært konen hans i et tidligere liv også. 

Jeg ser bare ikke helt logikken i enkelte ting. Det er som om man kommer igjen som en omvendt utgave av det man var i forrige liv. Den som var slem, er for snill nå. 
Men noen drar også med seg sår eller vaner fra tidligere liv. 
Igjen, jeg må ta ting med en klype salt for det er litt rart at disse "klarsynte" sier forskjellige ting, når du spør om forskjellige ting.
Jeg spurte på gøy hva jeg var i tidligere liv, og vi har hatt mange liv. Jeg har vært en spansk mann.
Jeg er sjenert i dette livet fordi sjelen min har fått "traumer", da var jeg en mann i Pakistan som ble mobbet for utseendet. i dette livet her er jeg utrolig pen, men likevel sjenert.
Jeg har hatt en greie med kjevene mine i barndommen, og dette skyldes visst at jeg opplevde mye vold og ble knust i kjeven i et eller annet liv.
I dette livet skulle jeg også lære å la folk prate ferdig..for jeg har tydeligvis vært en slags "leder/dronning" ? som ikke hørte på folk..... men dette er ting alle kan si da 😛 jeg syntes bare det var gøy å høre om, i en hverdag der ingenting er spennende.

Anonymkode: cad85...ac3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke personen du siterer, men dette SIER enkelte , men jeg er ikke overbevist om noen ting.
Nå ringer jeg heller aldri slike medium, men kjenner ei som driver veldig mye med det (jeg er litt skeptisk)
Men hun har fått høre at hun har vært moren til sin nåværende eks, masse psykopatiske trekk...men tror ikke han hadde diagnosen psykopat, husk det er et missbrukt ord. Men hun følte hun hadde en ekstra unge ofte. En annen mann hun møtte tidligere hadde visst vært faren hennes, kom inn i dette livet som psykopat. 
Hun har også tidligere vært en svært slem kvinne, i dette livet er hun for snill. 
Jeg har prøvd for morsomt, men jeg tror ikke blindt. 
Jeg har ikke noen kontakt med min far, og jeg har  aldri savnet ham, han har ikke deltatt i det hele tatt i min barndom, jeg vet bare hvem han er. Jeg har visst tidligere vært hans far, og jeg har visst vært veldig fraværende, slik jeg opplever han nå. I dette livet skal jeg vist vise han mye kjærlighet. 
Spurte også ang han forrige jeg var forelsket i, det var min bestekompis og han er en god venn enda, til tross for at vi ikke lenger har romantisk relasjon, men jeg har visst vært konen hans i et tidligere liv også. 

Jeg ser bare ikke helt logikken i enkelte ting. Det er som om man kommer igjen som en omvendt utgave av det man var i forrige liv. Den som var slem, er for snill nå. 
Men noen drar også med seg sår eller vaner fra tidligere liv. 
Igjen, jeg må ta ting med en klype salt for det er litt rart at disse "klarsynte" sier forskjellige ting, når du spør om forskjellige ting.
Jeg spurte på gøy hva jeg var i tidligere liv, og vi har hatt mange liv. Jeg har vært en spansk mann.
Jeg er sjenert i dette livet fordi sjelen min har fått "traumer", da var jeg en mann i Pakistan som ble mobbet for utseendet. i dette livet her er jeg utrolig pen, men likevel sjenert.
Jeg har hatt en greie med kjevene mine i barndommen, og dette skyldes visst at jeg opplevde mye vold og ble knust i kjeven i et eller annet liv.
I dette livet skulle jeg også lære å la folk prate ferdig..for jeg har tydeligvis vært en slags "leder/dronning" ? som ikke hørte på folk..... men dette er ting alle kan si da 😛 jeg syntes bare det var gøy å høre om, i en hverdag der ingenting er spennende.

Takk for at du delte, spennende absolutt ! 

Jeg vil også snakke m et medium! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du delte, spennende absolutt ! 

Jeg vil også snakke m et medium! 

Ja, men vær forsiktig. Du kan bli hektet, du vet ikke om det de sier er sant. Jeg syntes bare det var litt gøy, "historier" kan være spennende selv om de ikke er sanne.
Det som er litt mistenkelig er at dette "mediumet" (ja jeg kjenner ei dame som er det liksom da, og har snakket med henne mange ganger) kommer med svar hun aldri har sagt før. Jeg har flere ganger spurt hva jeg var i forrige liv, og da kommer hun med forskjellige ting. 
Dette med Pakistan...jeg lurer på hvordan jeg var som mann der 😛 det er jo såååå lenge siden. Var jeg slem mot kvinner? :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 7.4.2019 den 22.27, blåtimen skrev:

En dag skal vi dø, men alle andre dager skal vi leve :)

Du er positiv, det liker jeg 😄

Anonymkode: 8c9e7...4d9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det kan kanskje virke positivt, men det er bare et typisk eksempel på selvbedraget til de fleste mennesker.
Vi er alle dødsdømte fanger, som morder natur avliver en etter en på  en eneste stor tilintetgjørelsesplanet.
"Epler og pærer de henger på trær, når ne blir modne så faller vi ned, og sånn  går det med deg, og sånn går det med meg, sånn går det med alle, og så klapper vi hendene og danser glade rundt i ring. Det er livet i et nøtteskall "  Fritt etter Herman Tønnessen. ca 11.30 min ut i dette programet  https://tv.nrk.no/serie/livssyn-uten-kirke/1985/FOLA03005885/avspiller
( se gjerne hele programmet )

Man går i fakkeltog og demonstrerer og holder apeller om ditt og datt. Men hvem tør være villig til å stå opp og rope høyt i protest mot morder natur, mot politikerne, mot massene som bare forskulser tid og ressurser med dill og tull, i stedet for å være opptatt av å gjøre noe med aldringsprosessen og befolkningsproblemet. Det mest betente alvorligste problemkompleks vi har. Det er en skam og det er helt latterlig.  

Anonymkode: 18151...05c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 8.4.2019 den 11.18, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at vi mennesker har et slags filter i hjernen, som vi ser verden gjennom. Dette filteret sløver oss, skjermer oss for sannheten om at vi skal dø.

Hadde vi mennesker vært 100 % bevisste på at vi skal dø, hele tiden, ville vi ikke klart å leve. Samfunnet ville bukket under.

Noen har kanskje mindre filter enn andre, slik at tankene på at man skal dø ligger nærmere overflaten, og kommer fortere fram. Jeg har også noen dager der jeg føler meg "bedøvd" og tanken på å dø virker så fjern. Mens andre ganger blir jeg helt lammet av bevisstheten om at jeg, og alle jeg er glad i, skal forsvinne inn i intet.

Anonymkode: b72bd...f6e

Litt enig i dette, vi driver jo med ting. Bedriver tiden vår, så vi ikke skal tenke på slike ting. Her kommer arbeidslivet inn i bildet, man bruker hjernen sin på andre ting enn å tenke selv.

I dag liker jeg å tenke selv, å kjenne på at man lever. Arbeidslivet gir meg ingenting lenger, vil heller styre tiden min selv i stedet. Da jeg liker å tenke og reflektere i timesvis. Ser på døden som en forløselse, endelig er slaveriet over.

Anonymkode: 8d24e...794

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det verste med det hele er likevel at vi tar oss selv så høytidelig. Vi må tenke konsekvenser liksom, folk rundt oss maser slik at vi skal ta så fornuftige valg som mulig. 

Men så er vi plutselig gamle og det er mindre av fremtiden enn det var. Hva skal vi da liksom? 
NÅ ser jeg på det å bli gammel som noe grusomt, men kanskje er det en befrielse også... ? 
Ta trenger du ikke lenger strebe etter den perfekte kropp, at du skal "bli noe" . Kanskje er det en befrielse at folk ikke lenger forventer noe av deg, venter på at du skal "bli noe" . 

Men NÅ virker det bare så utenkelig. Og etter vi har dødd, når det har gått noen år, så er det ingen som vet at du eksisterte. DET er litt skremmende. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
På 7.4.2019 den 22.25, AnonymBruker skrev:

Hallo, flere der ute som tenker på dette ? 

😩😩😩😰😰😰

Slapp av, det er helt græit, -Serr...

Bare vært en gang, -men NULL Stress. -Serr, akkurat som å være dypt bevisstløs, \ i Skikkelig narkose.

INGEN TING Å FRYKTE. -Mener det jeg sier nå... Serr...

a.

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt enig i dette, vi driver jo med ting. Bedriver tiden vår, så vi ikke skal tenke på slike ting.

Ja dere er inne på noe vesentlig her.

Jeg for min del, har ikke problem med å være opptatt og engasjert i problemstillingen med aldring og død, hele tiden. Hver eneste dag. Det har jeg vært siden 80-tallet ( da jeg var i 20 åra ) og for første gang leste bøker av og så tv programmer med Herman Tønnesen. Professoren er min store helt på sett og vis, synd at han ikke fikk nevneverdig gjennomslag for sitt syn i Norge. Gjorde seg mye sterkere bemerket i nord amerika.
Andre har kommet på banen i vår tid. Husker ikke alle navnene, men hvertfall Elizabeth Parrish, som har ofret seg som en slags forsøkskanin på medisinske inngrep, som mennesker ikke har prøvd før. Blir spennende å se hvordan det går med hun.

Men tilbake til dette med filter/bevissthet osv. Opplever at jeg som sagt er meget bevisst på saken, og tenker på det hver dag, har det i bakhodet hele tiden. Men samtidig kan jeg se positivt på ting, være interessert i alt mulig, sport og kultur osv.
Det tror jeg de færreste er. De fleste virker å ha det sånn, at de må sjalte ut det ene på bekostning av det andre.  Mulig det hjelper å ha asperger, slik jeg har? Har ikke følelsesproblemer på den måten, selv om jeg har følelser. Teite snevre folk kan lage problemer for meg, men det er nå så.
Det er sånn at jeg har et håp ogå. Et håp at det kanskje vil hende et gejnnombrudd i vår levetid. Ting skjer fortere og fortere, og som Tønnesen, har jeg også den tro at "alt er mulig". Det er nesten ikke grenser for hva mennesket kan være i stand til å få til.
Men du verden så mye intetsigende tullball mennesker også bedriver.
Så hver eneste gang jeg ser temaet komme opp, benytter jeg anledningen til å bidra. Har selvsagt laget egne tråder også ( andre steder). Men dessverre er jeg sosial ynkelig og feig, og er ikke mann for å stå opp offentlig /i real life med dette. Men prøver å bidra der jeg kan.
Transhumanisme er forresten et begrep som i dag dekker noe av dette temaet. Er ikke allverden kjent med begrepet som helhet, men sjekk det gjerne opp.
Som en kuriositet, kan jeg nevne at Hylland Eriksen og Jostein Gaarder er blant kjente fans av Tønnesen. Gaarder har sogar adoptert noen av Tønnesens uttrykk, som feks "overlevelses-maskiner".

• Liker 1
Skrevet
On 4/8/2019 at 3:05 AM, AnonymBruker said:

Jeg har flere ganger fått en følelse av å være med i Truman show. Høres sikkert helt crazy ut, men ja... en følelse av at personer jeg treffer, som naboer og familie allerede vet det jeg forteller dem. Spooky....

Anonymkode: a4d69...177

Kanskje du bare har begynt å bli litt dement og ikke husker at du har fortalt det til dem før?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du virkelog levd livet ditt 100 % til det fulle, så holder det å bare leve EN gang.  

Folk som ikke utnytter de mulighetene som livet har gitt dem, de kommer til å angre rævva av seg når de endelig ligger på dødsleiet...                     

Anonymkode: 90b50...f79

• Liker 2
Skrevet

Spennende tråd... Man ser på de døde at det er bare skallet (kroppen) som ligger igjen. Sjelen har forlatt skallet og er forhåpentligvis på et bedre sted. Hvor, er det vanskelig å tippe.. 

• Liker 1
Skrevet

Yup, gleder meg!
Hva enn det er som faktisk skjer, så kan det ikke være verre eller kjedeligere enn denne verdenen her.

AnonymBruker
Skrevet
På 9.4.2019 den 14.48, AnonymBruker skrev:

Litt enig i dette, vi driver jo med ting. Bedriver tiden vår, så vi ikke skal tenke på slike ting. Her kommer arbeidslivet inn i bildet, man bruker hjernen sin på andre ting enn å tenke selv.

I dag liker jeg å tenke selv, å kjenne på at man lever. Arbeidslivet gir meg ingenting lenger, vil heller styre tiden min selv i stedet. Da jeg liker å tenke og reflektere i timesvis. Ser på døden som en forløselse, endelig er slaveriet over.

Anonymkode: 8d24e...794

Vi fordummes og indoktrineres til å være flinke forbrukere og slaver i maskineriet ...!!! Godt du tør å tenke selv !!! 

4 minutter siden, Justlooking skrev:

Spennende tråd... Man ser på de døde at det er bare skallet (kroppen) som ligger igjen. Sjelen har forlatt skallet og er forhåpentligvis på et bedre sted. Hvor, er det vanskelig å tippe.. 

Takk, glad folk svarer jeg ! 

Ja har sett to lik. Og det var tomt. «Ingen hjemme». Rart. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er fælt å tenke på. Selv om jeg skulle dø når jeg er 100 vil det fortsatt være svært trist. Jeg skulle ønske jeg aldri måtte forlate denne verdenen. Hadde jeg visst at vi etter døden var med familie og venner osv på den andre siden, hadde det ikke vært like ille. Men vi aner jo ikke hva som skjer, mest sannsynlig ingenting, og det er skremmende. At man har levd 100 år for så bare å bli borte. 

Anonymkode: bdfbf...0f8

Skrevet

Nei. Jeg har ikke tenkt til å dø. La meg sitere bibelen fra Johannes 17:3. «Dette betyr evig liv at de stadig tilegner seg kunnskap on deg, den eneste sanne Gud, og om ham som du har utsendt Jesus Kristus.»

Bibelen viser at i motsetning til dyrene så er døden unaturlig for menneskene. Hvis Adam og Eva ikke hadde spist av den forbudte frukten så hadde de levd fortsatt. 

Bibelen viser at Guds plan med menneskene er uforandret og kaller døden en fiende. Sitat fra åpenbaringen: «som den siste fiende skal døden og Gades bli kastet i sjøen som brenner med ild og svovel».    Denne sjøen er et symbol på tilintetgjørelse. 

I åpenbaringen 21:1-5 er det oppmuntrende vers om dette som profeterer om hvordan framtiden vil bli. 

Hvis du ønsker å vite mer om dette så gå inn på Jehovas vitners offisielle nettsted.

den 19 april er du invitert til å overvære høytiden til minne om Jesu død i den lokale rikets sal. Der får du vite mer om dette framtidshåpet om evig liv. Klikk på denne linken for mer info.

AnonymBruker
Skrevet

Alle andre har dødd, så "ubegripelig" er helt feil ord å bruke.

Anonymkode: 0efb9...e9c

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle andre har dødd, så "ubegripelig" er helt feil ord å bruke.

Anonymkode: 0efb9...e9c

Det kan man si. Likevel tolker jeg vedkommendes uttrykk postivt, fordi det sier noe om hvilken logisk brist det er, i forhold til det nivå av forstand mennesker besitter ( måten vi avfinner oss med tilintetgjørelsen). Dvs: vi ønsker ikke dø, vi vil nok gjerne leve videre uavgrenset - for å bruke enda en av Prof. Herman Tønnesens beskrivelser. "jeg mener ikke at livet nøvendigvis skal forlenges, jeg mener det skal være uavgrenset" .

Altså, man kan ( og kunne alt for lenge siden) gå inn for inngrep med gener, og  gjøre noe med aldrings-prossesen. Det er jo den som gjør at livet blir avgrenset. Slik det er nå, får du 80 år +/-  og that's it. Da tar morder natur seg av å torturere deg nådeløst til døde på den ene eller andre måten. Det er opp til denne morderens gevinstløse lotteri, å avgjøre hvordan det vil skje for den enkelte, les; hvor heldig du er hva angår "metoden" det skjer på. Og ja, du sitter kanskje der nå og føler deg ung og frisk, "har livet foran deg" og tenker: "stakkars gamle som må lide og dø, takk og pris at det ikke er meg..". Men det lille intevallet der, er som ingenting å regne. Man er der alle før man vet ordet av det. Som Tønnesen sa det i debatten  (15,15 min) med Helmut Ormestad: " Det blir latterlig for meg, enten jeg har glede eller ei det lille intervallet".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...