Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt dør og blir skapt igjen, dør og blir skapt igjen....hele universet gjør det: 

Those who understand the cosmic laws know that the Day of Brahma ends after a thousand yugas and the Night of Brahma ends after a thousand yugas. When the day of Brahma dawns, forms are brought forth from the Unmanifest; when the night of Brahma comes, these forms merge in the Formless again. This multitude of beings is created and destroyed again and again in the succeeding days and nights of Brahma."
-- Chapter 8: Imperishable and Eternal Brahma

Anonymkode: 82d48...2bf

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du lyst til å utdype?😊

Anonymkode: e1b62...300

Jeg har vært vitne til en venns død i forbindelse med ulykke. Jeg har tenkt hver dag at det kunne vært meg, da vi diskuterte noe som kunne ha endret utfallet. 

Da jeg var liten hadde jeg alltid en form for dødsangst. Jeg gråt hver gang jeg tenkte på døden og magen knøt seg. Jeg så hvor fredelig det var å dø selv om ulykken var dramatisk, så jeg tror ikke man forstår selv at man dør. Etter den ulykken prøver jeg å ta valg som gjør at det å dø i dette øyeblikket er greit. Jeg prøver å ikke ha noe uoppgjort. Vennen min virket så fredelig da alt var over at jeg er ikke redd for hva som skjer ved døden.

Anonymkode: 48863...ad3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler alle som er redde for å dø eller har tanker og spørsmål om døden/hva som skjer når man dør, om å ta en hypnosetime hos en QHHT-terapaut. Det har forandret livet mitt til det bedre. 

Man går inn i hypnose, men man er bevisst under behandlingen og all informasjonen man får/ser, kommer fra sin egen underbevissthet. De aller fleste kan fortelle om tidligere liv i enorme detaljer. Det er ingen klarsynt eller annet som sitter og forteller deg ting, det er du selv som ser bildene og får informasjonen. Kan ikke anbefale det sterkt nok. 

Anonymkode: e410b...183

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hallo, flere der ute som tenker på dette ? 

😩😩😩😰😰😰

Anonymkode: 6f680...b79

Jeg tenker ikke over det sånn i hverdagen, det er jo bare slik det er.

Synes at det er nokså merkverdig at noen synes at det er ubegripelig det som for meg er det eneste som faktisk er garantert, det at vi alle skal dø 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager skulle det egentlig vært det? Ser ingen tegn på noen måte. 

Anonymkode: ed23f...fcc

Jeg vet vel ikke hva som skjer etter døden, noe heller ingen andre vet. Men jeg håper og tror at vi ikke kommer tilbake hit, for det må være som en straff. 

Jeg er ikke troende så jeg tror egentlig det bare er ingenting etter vi er døde. 

Anonymkode: c2a15...600

AnonymBruker
Skrevet

Ser også frem til å dø, er 41år.

Skjønner ikke de som jager så i livet, opptatt av å tjene masse penger. Kjøpe seg dumme ting, bruke tiden sin på dette. Bruke tiden sin på feil mennesker.

Kaste bort tiden sin på jobb, følge systemet, normer, det som er sosialt akseptert, etc.

Livet er kjempekort! Jo eldre du blir, jo raskere går tidsoppfatningen din.

Skulle ønske vi tok livet mindre alvorlig, vi lever etter at vi MÅ! Du må ingenting! Å gi faen er også viktig, drit i hva andre synes om deg eller det du gjør.

Når jeg rundet 40år bestemte jeg meg for dette, å gi faen. Bestemme over mitt eget liv, til jeg dør. Uansett om det blir tidlig død, ender på gata gjør man ikke som norsk. Da velger jeg heller fengsel, der har man det fint i norge. Bestøy er som en flott feriekoloni.

Så! Slutt å ta livet alvorlig, drit i normene. Du må ingenting.

Anonymkode: 8d24e...794

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg anbefaler alle som er redde for å dø eller har tanker og spørsmål om døden/hva som skjer når man dør, om å ta en hypnosetime hos en QHHT-terapaut. Det har forandret livet mitt til det bedre. 

Man går inn i hypnose, men man er bevisst under behandlingen og all informasjonen man får/ser, kommer fra sin egen underbevissthet. De aller fleste kan fortelle om tidligere liv i enorme detaljer. Det er ingen klarsynt eller annet som sitter og forteller deg ting, det er du selv som ser bildene og får informasjonen. Kan ikke anbefale det sterkt nok. 

Anonymkode: e410b...183

Spennende ! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, man kan gjøre inngrep for å bekjempe aldring. 
Selv skal jeg innrømme at jeg har lyst, til å ta restylane og når hengekjakene kommer, vil jeg dra bak skinnet litt. Jeg tenker ikke slik om alle som er eldre eller gamle. Ingen i min familie har gjort noe som helst, de ser det som en styrke å eldes naturlig! Jeg har lurt på om de hadde sett likt på det om de bodde i Hollywood.. for der jeg er fra er ikke dette blitt kultur enda.
I Oslo har det kommet...min venninne i midten av 20-årene har begynt med restylane fordi hun hater rynker. 
Jeg har mange venninner og bekjente som har begynt, og jeg må si det er veldig fine. Mye finere enn hva de var, og særlig min eldre venninne...hun hadde hengekjaker og poser under øynene (tror hun slet med spiseforstyrrelser i tillegg da). 
Hun er operert, ja hun ble finere å se på, men  nå har det gått litt for langt da hun har operert på seg denne rumpa :( 

jeg liker ikke at det ser totalt falsk ut da..hollywood looken liker jeg ikke.
Men jeg liker hvite tenner, hater at mine bare blir gulere og gulere. Jeg kommer nok til å bleke.
Jeg kommer til å fjerne sinnarynken. 
Men sånn helt egentlig, synes jeg hele skjønnhetshysteriet tynger livet. Alle hadde hatt det lettere dersom det ikke var mulig å gjøre noe med utseendet. Eller, de som er uheldige hadde kanskje ikke hatt det så bra... men likvel, når du er operert blir det en evig usikkerhet på om noen liker deg for den du er eller om de hadde stukket av dersom de så hvordan du egentlig var.

Tror du misforsto litt ( kanskje ikke så lite heller).
Det jeg snakket om, og henviste til ( inkl linken til boka ) er reell bekjempelse av aldring. Rynker, utseende og denslags har liten betydning. Det har jeg aldri tenkt på, og det hadde nok neppe Tønnesen og de som forsker på aldring heller. 

Her er det snakk om liv og død. Og aldring er den mest fatale sykdommen av alle. Den det burde settes mest inn på å få bukt med.
Kreft og andre sykdommer er alvorlig nok. Men bevisstløsheten, ligger eksempelvis i dette med hvor alvorlig viktig det er å berge et liv fra kreftdøden. Da settes himmel og jord i sving, og det blir organsisert store ressurser og engasjement i arbeidet  å utvikle remedier mot det.
Saken er at det samme skulle blitt gjort når det gjelder aldring. Det skulle blitt bringt opp på samme nivå, og kanskje enda høyere. Sammen med et vesentlig større fokus på befolkningsproblematikken, som burde opp på samme dagsorden som klimasaken. Minst.
Alt dette henger nemlig sammen. Forlenging av liv og forsatt  befolkningsvekst går jo ikke i hop.
Men får man gjort noe med aldringsprossesen, vil jo det få ned antallet på andre sykdommer drastisk, og gi en voldsom helsegevinst.
Dette er et så viktig tema, at det kan ikke sies nok! Men dessverre er det få som ser det, i den tilvente tilstanden av å godta døden som noe "naturlig".
Sier som Herman Tønnesen: "Ned med naturen!" 

Anonymkode: 18151...05c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at vi mennesker har et slags filter i hjernen, som vi ser verden gjennom. Dette filteret sløver oss, skjermer oss for sannheten om at vi skal dø.

Hadde vi mennesker vært 100 % bevisste på at vi skal dø, hele tiden, ville vi ikke klart å leve. Samfunnet ville bukket under.

Noen har kanskje mindre filter enn andre, slik at tankene på at man skal dø ligger nærmere overflaten, og kommer fortere fram. Jeg har også noen dager der jeg føler meg "bedøvd" og tanken på å dø virker så fjern. Mens andre ganger blir jeg helt lammet av bevisstheten om at jeg, og alle jeg er glad i, skal forsvinne inn i intet.

Anonymkode: b72bd...f6e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenk at jorden og universet kommer til å dø langt inn i fremtiden...

Anonymkode: 25fe8...91c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke stoppe det med å tenke over det. Død er en like naturlig del av livet som en fødsel 

Anonymkode: 3ff65...70f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi blir ikke født på ny. Ingen vet sannheten etter døden. Jeg tror det er over da. Håper på evig liv med Jesus. 

Anonymkode: f54e7...a6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er noe i det at vi mennesker har et filter i det daglige, som hindrer oss i å tenke for mye på døden og vår egen eksistens generelt. Jeg har også vanligvis hatt et slikt filter. Men når jeg i perioder sliter med angst, så er det akkurat som om dette filteret forsvinner fullstendig. Da kommer alle tankene om min egen eksistens og død ekstemt nær, så nær at jeg til tider føler at jeg skal bli helt gal, eller er i ferd med å miste meg selv. Jeg tenker vel så mye over det faktum at vi eksisterer i dette universet, som på døden. Det hele er både skummelt og rart, og jeg blir helt svimmel og full av angst over å tenke på det...

Anonymkode: 8ae12...6de

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flere ganger fått en følelse av å være med i Truman show. Høres sikkert helt crazy ut, men ja... en følelse av at personer jeg treffer, som naboer og familie allerede vet det jeg forteller dem. Spooky....

Anonymkode: a4d69...177

Jeg også !!! Sykt creepy!!

får også følelsen av at noen blant oss er en del av truman show og resten intetanende. At det foregår et stort spill som vi ikke vet vi er en del av. For det er så mye rart som skjer. Feks dette med déjà vu - hva er det?? Og synskhet, og sanndrømthet- hva er det ?? (Har opplevd det selv- creepy og fascinerende !) 

• Liker 3
Skrevet

Når den dagen kommer håper jeg at jeg føler at jeg har levd livet til det fulle, tatt til meg alt det gode livet har å by og ikke angrer på sjanser og muligheter jeg aldri tok. En dag skal man dø, men hver dag fram til det skjer skal jeg leve så mye jeg kan!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, IchLiebeDichOder? skrev:

HAHAHA

Hvorfor synes du det var så latterlig? 

Anonymkode: acf6c...e77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Synes det er en litt forstyrrende tanke. Særlig nå som jeg har blitt mor. Har født en sønn, og det eneste jeg vet for sikkert er at han en gang skal dø. Håper for alt i verden at det skjer etter min tid

Anonymkode: e7cc9...c72

Det tenker jeg om sønnen min og 😢 har vært gjennom dødsangst og slått meg til ro med døden, men nå med den lille gutten min tenker jeg ofte og ufrivillig at han uansett skal dø en dag, det er så jævelig :( 

Anonymkode: 7644d...acd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi blir ikke født på ny. Ingen vet sannheten etter døden. Jeg tror det er over da. Håper på evig liv med Jesus. 

Anonymkode: f54e7...a6a

Det håper jeg og.

Anonymkode: 7644d...acd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...