Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så er spørsmålet: Når dette er den siste dagen i sitt slag i livet ditt - da verken denne dagen eller dette øyeblikket noensinne kommer tilbake igjen - hvordan bruker man egentlig denne uerstattelige tiden ...?

Hvis man satt på en dødscelle med bare en viss tid igjen å leve (noe vi i praksis alle gjør fra den dagen vi blir født); ville man likevel ha brukt tiden på alt det meningsløse man gjør i løpet av de 24 timene som utgjør døgnet, eller ville man ha utnyttet det som er igjen av livet på et annet vis?

Tenk deg følgende: Imorgen ettermiddag norsk tid går den store Kim i Nord-Korea amok, Donald Trump nøler ikke med å svare, andre land med atomvåpen blander seg inn, og i løpet av kort tid faller det så mange atombomber at verden ikke er til å kjenne igjen, heller ikke det som er igjen av Norge.

Ville man ha brukt denne aller siste dagen til å skrive innlegg i forumet til Kvinneguiden ...?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha opplevd døden på nært hold fikk jeg et annet syn på døden. Jeg er ikke redd lenger. Skjer det så skjer det. 

Anonymkode: 48863...ad3

Det skjer, vær du sikker. 

Anonymkode: 2dd71...06c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du? Jeg har også en følelse av det. Jeg tror at vi Har en slags sjele-skole her. Da finner jeg litt fred ❤️🙏

Andre ganger er jeg bare redd ingenting betyr noe og at vi bruker opp den korte tiden her på krangel lidelse og sykdom 😩😩😩

Anonymkode: 6f680...b79

Ja. Vi kan såklart inkarnere i andre systemer, men når vi først er i en syklus på jorden, har vi en tendens til å komme tilbake. Det er kun kjærlighet på andre siden. Hvert liv er unikt, men vi slutter ikke å eksistere når det er over. Det vi tar med oss videre er kun sjeleutvikling og indre vekst. Indre utvikling og hvordan vi behandler vår neste. Alt annet som er av jorden, blir til jord igjen på vår side av sløret.

Anonymkode: 06c67...b19

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, megda skrev:

Ser fra tid til annen sånne klipp fra nettet der folk dør av ulike årsaker. en bil kræsjer inn i de på gata, et gatelys faller i hodet på en person, en ulykke på en arbeidsplass osv. Det får meg til å tenke at livet i mange tilfeller er utenfor vår kontroll. Den ene dagen lever du livet med dine egne tanker om relasjoner, jobb, økonomi, interesser også er det plutselig over fordi du helt ut av ingenting dør av noe ingen kunne kontrollere. Svært merkelig.

Huff det var da virkelig noe å sitte og se på 😩🙈😣

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er litt rart å tenke på, men er ganske fortrolig med tanken på å dø som gammel. Jeg ser ikke for meg at jeg skal dø før (selv om det selvsagt kan skje), men er litt redd for at folk rundt meg skal dø.  

Jeg mistet nettopp et familiemedlem, og tenkte en del på hvordan det måtte være for vedkommende å vite at det snart var over. Hvordan det må være å kjenne sola varme og se at våren er på vei, og vite at man ikke skal være med videre. Å ikke få følge barna i familien videre gjennom oppveksten. Veldig rart og trist. 

Anonymkode: 24802...238

Jeg er 30, har en dødelig sykdom, og lever sannsynligvis ikke ut året. Det er en rar følelse. Men jeg er mer lei meg på de rundt meg sine vegne enn min egen. Jeg slipper jo å leve med at jeg er død, fordi.. jeg er død. De andre må leve med at jeg er borte. Det tenker jeg på.

Jeg er ikke redd for å dø, men jeg tenker jo på at veien dit kommer til å være grusom. Man skal jo dessverre pines til døde her i landet, fordi man ikke får lov til å dø på sine egne premisser. Det plager meg at jeg må tortureres før jeg får lov til å slippe. Tenk om jeg kunne få lov til å sovne rolig inn mens jeg enda hadde det bra. Alle burde ha retten til det.

Anonymkode: ba493...257

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Vi kan såklart inkarnere i andre systemer, men når vi først er i en syklus på jorden, har vi en tendens til å komme tilbake. Det er kun kjærlighet på andre siden. Hvert liv er unikt, men vi slutter ikke å eksistere når det er over. Det vi tar med oss videre er kun sjeleutvikling og indre vekst. Indre utvikling og hvordan vi behandler vår neste. Alt annet som er av jorden, blir til jord igjen på vår side av sløret.

Hvor har du alt dette fra? 

Egenerfaring eller lest/hørt ? 

• Liker 3
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Jeg tenker egentlig ikke på det. Jeg klarer ikke å se for meg at jeg kan dø. Det føles uvirkelig 🤭

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo det eneste en vet helt sikkert i livet, at alle dør. 

Anonymkode: 5f833...530

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 30, har en dødelig sykdom, og lever sannsynligvis ikke ut året. Det er en rar følelse. Men jeg er mer lei meg på de rundt meg sine vegne enn min egen. Jeg slipper jo å leve med at jeg er død, fordi.. jeg er død. De andre må leve med at jeg er borte. Det tenker jeg på.

Jeg er ikke redd for å dø, men jeg tenker jo på at veien dit kommer til å være grusom. Man skal jo dessverre pines til døde her i landet, fordi man ikke får lov til å dø på sine egne premisser. Det plager meg at jeg må tortureres før jeg får lov til å slippe. Tenk om jeg kunne få lov til å sovne rolig inn mens jeg enda hadde det bra. Alle burde ha retten til det.

Uff!! ❤️❤️❤️❤️ Ja, det ville være en fin måte å få dø på. Jeg kan ikke forestille meg hvordan du har det. Håper du har støtte rundt deg. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en overgang til den andre siden, og vi kommer stort sett kjapt tilbake.

Får da virkelig ikke håpe det. Hvis det virkelig finnes reinkarnasjon så håper jeg det er et valg om man ønsker å bli fødte på ny eller ikke. 

Anonymkode: c2a15...600

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg tenker egentlig ikke på det. Jeg klarer ikke å se for meg at jeg kan dø. Det føles uvirkelig 🤭

«Alle» føler seg litt udødelige på din alder. Nyt følelsen. :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Får da virkelig ikke håpe det. Hvis det virkelig finnes reinkarnasjon så håper jeg det er et valg om man ønsker å bli fødte på ny eller ikke. 

Hvorfor i alle dager skulle det egentlig vært det? Ser ingen tegn på noen måte. 

Anonymkode: ed23f...fcc

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle det egentlig vært det? Ser ingen tegn på noen måte. 

Anonymkode: ed23f...fcc

Jeg ser tegn men mulig jeg innbiller meg det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trist å høre! 

Du kan søke dødshjelp. Det er flere kommuner i Norge som hjelper til med dette nå. Jeg har akkurat fulgt min mor til graven, og hun fikk tilbud og full informasjon om hendelsesforløp. Hun rakk ikke å ta stilling til det før det var over. Men det er altså mulig. De kan sende deg til Sveits eller Nerderland. 

Håper du klarer deg 💜

Anonymkode: 2dd71...06c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du alt dette fra? 

Egenerfaring eller lest/hørt ? 

Begge deler, jeg er overrasket over at dette ikke er "almennkunnskap" egentlig. Vet ikke hvordan andre har unngått å oppdage dette. 🙂

• Liker 3
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Huff det var da virkelig noe å sitte og se på 😩🙈😣

vi har alle våre måter å prokrastinere vår eksistens på. Jeg er jo enig i at det ikke har så mye for seg, men hvem vet. herrens veier er uransakelige. 

Endret av megda
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt beskrivelser om at det er ca tredelt, mellom sjelens egne mål og ønsker, karma fra tidligere liv, og kontrakter vi gjør med andre sjeler.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Begge deler, jeg er overrasket over at dette ikke er "almennkunnskap" egentlig. Vet ikke hvordan andre har unngått å oppdage dette. 🙂

Fortell mer? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det at når jeg dør, så vil det bli det samme som før jeg ble født. At det er ingenting. Jeg er mer redd for å miste en jeg er glad i, enn å dø selv. 

Anonymkode: b2777...a74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt beskrivelser om at det er ca tredelt, mellom sjelens egne mål og ønsker, karma fra tidligere liv, og kontrakter vi gjør med andre sjeler.

Har hørt noe av det samme. 

Fortell mer.  🙏❤️

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...