Gå til innhold

Tips til opplevelser man kan gi par, der den ene går mot slutten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Et vennepar gikk ut i sent i fjor med at damen fikk kreft. Nå viser det seg at det er uhelbredeligog det er maks et halv år igjen. Hun er enda i ok form.

Da mannen er min beste venn har vi og flere i vennegjengen tenkt på å gi dem opplevelser. Økonomien der er trang pga diverse utenlandske forsøk på å bli kvitt svineriet, og de er ikke et "tiggepar" samt kan ikke være lenge borte hjemmefra og helst ikke over natta, så alt må være i Østlandet/Follo/Ski traktene.

Planen er at vi i både vennegjeng og  familie på begge sider er anonymt med å sponser litt, til at de kan ha mange fine opplevelser sammen den siste tiden. Ingen barn og relativt nygifte.  De får gavekortene og reisepenger til hver enkelt sted anonymt hjem.

- Spatur med massasje og kroppspleie for par

- Gourmet restaurant 

Flere forslag?

Anonymkode: 5e1ab...691

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Escape room? Det ligger et i Ski. 

Anonymkode: a8792...362

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fotograftimer hos en proff? De kan dra ut til en fin park og få noen bilder av dem som mannen kan ha som flotte minner. 

Meditasjonskurs kunne også vært noe. 

Anonymkode: a1d82...227

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er så sykt å tenke på at vi alle skal dø 🙈😩😩🙈

Anonymkode: 9399d...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så gode dere er Ts. Kanskje hyttetur et fint sted m alle vennene. God mat, vin, spill, historier, latter og tårer . der de kan Dra på dag-spa på dagen og gå fine turer i området ❤️

Anonymkode: 9399d...b6b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VR opplevelse, bowling, klatrepark, fotografering hos proff fotograf og konserter faller alltid i smak hos oss. Kanskje det er noe for dere? :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så rause og snille dere er! Jeg er uhelbredelig kreftsyk selv, og jeg kjenner meg igjen i det med at økonomien blir dårligere. En annen ting svært mange sliter med er fatigue, altså utmattelse. En gave jeg selv ville satt stor pris på er abonnement på matkasse! Det ville spart oss for mye tid og energi med å tenke ut hva vi skal ha til middag, konsentrere meg om å handle de riktige tingene til de forskjellige rettene, huske alt mulig, finne fram oppskrifter og bruke tid i butikken. Da ville vi hatt mer kvalitetstid til hverandre, og jeg hadde sluppet å bli så sliten av helt banale og dagligdagse ting. Dessuten ville det vært penger spart. :) 

En annen ting jeg ville likt å få, er abonnement på lydbøker. Medisinene gjør at jeg sliter med søvn og konsentrasjon, og da er lydbøker en kjempefin ting! 

Jeg ville også satt kjempestor pris på om hele vennegjengen lagde et uformelt selskap: en kveld med god mat, mange fat med  vin, prat, mimring og latter. Å få komme til dekket bord og kunne gå hjem uten å måtte rydde opp etter meg: deilig!! Hvis noen i tillegg sponser taxi hjem: fantastisk! 

Bare en liten advarsel til slutt, basert på egen situasjon og erfaringer med andre uhelbredelig syke: Det er en god tanke å ville gi opplevelser hvis hun er opplagt til det, men hvis energinivået svinger kan det lønne seg å gi opplevelsene i form av gavekort og ikke noe som er bundet til en bestemt dato eller ett bestemt klokkeslett. Hvis tiden hennes i tillegg er svært begrenset, kan det oppleves som stressende at man skal rekke alt mulig fordi velmenende venner forventer det. Jeg vil derfor på det sterkeste anbefale å være lydhøre når det gjelder gaver som innebærer en eller annen form for aktivitet, også aktiviteter som friske mennesker ikke regner som aktiviteter. Overraskelsesgaver, selv om det er aldri så godt ment, er ikke alltid så vellykket som man ser for seg i en slik situasjon. 

Anonymkode: 520bf...a34

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk alle sammen!!

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så rause og snille dere er! Jeg er uhelbredelig kreftsyk selv, og jeg kjenner meg igjen i det med at økonomien blir dårligere. En annen ting svært mange sliter med er fatigue, altså utmattelse. En gave jeg selv ville satt stor pris på er abonnement på matkasse! Det ville spart oss for mye tid og energi med å tenke ut hva vi skal ha til middag, konsentrere meg om å handle de riktige tingene til de forskjellige rettene, huske alt mulig, finne fram oppskrifter og bruke tid i butikken. Da ville vi hatt mer kvalitetstid til hverandre, og jeg hadde sluppet å bli så sliten av helt banale og dagligdagse ting. Dessuten ville det vært penger spart. :) 

En annen ting jeg ville likt å få, er abonnement på lydbøker. Medisinene gjør at jeg sliter med søvn og konsentrasjon, og da er lydbøker en kjempefin ting! 

Jeg ville også satt kjempestor pris på om hele vennegjengen lagde et uformelt selskap: en kveld med god mat, mange fat med  vin, prat, mimring og latter. Å få komme til dekket bord og kunne gå hjem uten å måtte rydde opp etter meg: deilig!! Hvis noen i tillegg sponser taxi hjem: fantastisk! 

Bare en liten advarsel til slutt, basert på egen situasjon og erfaringer med andre uhelbredelig syke: Det er en god tanke å ville gi opplevelser hvis hun er opplagt til det, men hvis energinivået svinger kan det lønne seg å gi opplevelsene i form av gavekort og ikke noe som er bundet til en bestemt dato eller ett bestemt klokkeslett. Hvis tiden hennes i tillegg er svært begrenset, kan det oppleves som stressende at man skal rekke alt mulig fordi velmenende venner forventer det. Jeg vil derfor på det sterkeste anbefale å være lydhøre når det gjelder gaver som innebærer en eller annen form for aktivitet, også aktiviteter som friske mennesker ikke regner som aktiviteter. Overraskelsesgaver, selv om det er aldri så godt ment, er ikke alltid så vellykket som man ser for seg i en slik situasjon. 

Anonymkode: 520bf...a34

Dette hjalp veldig og utrolig mye jeg skal ha med av råd og tips her, tusen takk for at du tok deg tiden til å skrive dette. Det vil utgjøre en stor forskjell i hvordan jeg tenker dette bør gjøres etter å ha lest innlegget ditt. Matkasse var en fabelaktig idé, takk!

Anonymkode: 5e1ab...691

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...