Anno1984 Skrevet 7. april 2019 #1 Skrevet 7. april 2019 Hei. Har opplevd å blitt lurt/svindlet av noen på Snapchat. En person har annonsert «salg» av diverse klær/barneutstyr men sender aldri varene. Er det flere der ute som har opplevd det samme? 3
1Princess Skrevet 7. april 2019 #2 Skrevet 7. april 2019 Hei! Dette satt jeg akkurat å tenkte på og så poppet dette innlegget opp. Det har jeg og måtte skrive mange meldinger på Snapchat og vippsen før ho etter mange ord og måneder med påminnelser om at jeg ønsket pengene mine tilbake. Ho ymtet også frempå at jeg løy, det kunne hende jeg hadde fått de og løy om det. Det var da jeg svarte at jeg ikke gjør meg til kjeltring og løgner for 200kr! Det får da være grenser! Ho var stygg og ufin i svarene sine, men samtidig likegyldig og kald. Jeg har sett ho i andre Snapchat grupper også. Det er ikke greit det ho holder på med! 😑 5
Anno1984 Skrevet 7. april 2019 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2019 Absolutt ikke greit😡 jeg har ikke fått pengene mine tilbake. Å hun er som sunken i jorden på sosiale medier for meg. Irriterer meg grenseløst dette her. Skjønner at jeg har vert naiv å vippset penger på forhånd, men hun var så troverdig å så åpen, så hun lurte meg altså😩 3
mumrikk1 Skrevet 7. april 2019 #5 Skrevet 7. april 2019 Hvem er dette? Kanskje greit å si det så ikke evnt flere blir lurt.. 8
Anno1984 Skrevet 7. april 2019 Forfatter #6 Skrevet 7. april 2019 Kommer ikke til å oppgi noe navn her, ikke interesse av det. Ønsker bare høre om det er flere som har opplevd dette, og om man kan få satt en stopper for det.
Anno1984 Skrevet 7. april 2019 Forfatter #7 Skrevet 7. april 2019 1 minutt siden, mumrikk1 skrev: Hvem er dette? Kanskje greit å si det så ikke evnt flere blir lurt.. Kommer ikke til å legge ut navn da det ikke er lov.
mumrikk1 Skrevet 7. april 2019 #8 Skrevet 7. april 2019 (endret) 1 minutt siden, Anno1984 skrev: Kommer ikke til å oppgi noe navn her, ikke interesse av det. Ønsker bare høre om det er flere som har opplevd dette, og om man kan få satt en stopper for det. kanskje du kan sende meg en pm, så jeg vet hvor jeg ikke skal handle isåfall?😊 Endret 7. april 2019 av mumrikk1 Skrivefeil 1
Anno1984 Skrevet 7. april 2019 Forfatter #9 Skrevet 7. april 2019 1 minutt siden, mumrikk1 skrev: kanskje du kan sende meg en pm, så jeg vet hvor jeg ikke skal handle isåfall?😊 Bare ikke vipps på forhånd til privat personer er mitt tips🙈 med mindre det er firma👍 5
neiognei Skrevet 7. april 2019 #10 Skrevet 7. april 2019 Kanskje like greit å legge ut navn, når det blir sånn spekulering og hinting. 4
FruenFraHavet Skrevet 7. april 2019 #11 Skrevet 7. april 2019 Hva er poenget med å opprette en tråd om «svindel», for så å nekte å si noe mer? Hvis noen har lurt deg, gå til politiet, 40
Vox_populi Skrevet 7. april 2019 #12 Skrevet 7. april 2019 21 minutter siden, Anno1984 skrev: Bare ikke vipps på forhånd til privatpersoner, er mitt tips Det fins bare én trygg måte å handle med privatpersoner på: ved personlig oppmøte og inspeksjon av vara før betaling og utlevering foregår. Hvis vara er så langt unna at du må ha vara tilsendt, må du i praksis betale på forhånd, og det innebærer risiko for kjøperen. Oppkrav innebærer risiko for både kjøper og selger, og er intet alternativ. 4
Anno1984 Skrevet 7. april 2019 Forfatter #13 Skrevet 7. april 2019 24 minutter siden, FruenFraHavet skrev: Hva er poenget med å opprette en tråd om «svindel», for så å nekte å si noe mer? Hvis noen har lurt deg, gå til politiet, Kommenterer jo på kommentarer, ønsker bare ikke henge ho ut. Var interresert i å finne flere slik at vi var flere som meldte inn. Tror ikke en anmeldelse fra meg alene vil ha noe å si, men hvis flere anmelder samme person så kanskje man kan få stoppa det før flere blir lurt. 2
Anno1984 Skrevet 7. april 2019 Forfatter #14 Skrevet 7. april 2019 25 minutter siden, Vox_populi skrev: Det fins bare én trygg måte å handle med privatpersoner på: ved personlig oppmøte og inspeksjon av vara før betaling og utlevering foregår. Hvis vara er så langt unna at du må ha vara tilsendt, må du i praksis betale på forhånd, og det innebærer risiko for kjøperen. Oppkrav innebærer risiko for både kjøper og selger, og er intet alternativ. Enig her, men noen ganger så er selger veldig oppriktig, å man kan bli lurt. Ja jeg med flere var naive å trodde på hun, kommer nok til å tenke oss om både en og to ganger senere🙄
Anno1984 Skrevet 7. april 2019 Forfatter #15 Skrevet 7. april 2019 33 minutter siden, neiognei skrev: Kanskje like greit å legge ut navn, når det blir sånn spekulering og hinting. Det er ikke liv å legge ut navn ettersom jeg har forstått. Tråden var ment for å kanskje finne fler som har handlet hos henne å få satt en stopper for det.
Anno1984 Skrevet 7. april 2019 Forfatter #16 Skrevet 7. april 2019 41 minutter siden, Monna1234 skrev: Ja, henne har lagt ut noe på salg før også, har jeg sett! Det er jo utrolig dårlig oppførsel da, håper hun tar til fornuft og gjør opp for seg😔 Ser på pengene som tapt, men likavel, slike burde ikke slippe unna. Kan fort bli/være mange tusen det er snakk om😳
Vox_populi Skrevet 7. april 2019 #17 Skrevet 7. april 2019 Akkurat nå, Anno1984 skrev: Det er ikke lov å legge ut navn ettersom jeg har forstått. Nei, det stemmer. Kvinneguiden er opptatt av å verne svindlere. 5
Gjest PingPongRosadamm Skrevet 8. april 2019 #18 Skrevet 8. april 2019 (endret) Denne tråden har da ingenting med Rampelys å gjøre? Herreminhatt. Endret 8. april 2019 av lamorte Leif.
neiognei Skrevet 8. april 2019 #19 Skrevet 8. april 2019 8 timer siden, Anno1984 skrev: Det er ikke liv å legge ut navn ettersom jeg har forstått. Tråden var ment for å kanskje finne fler som har handlet hos henne å få satt en stopper for det. Problemet er jo da at folk blir mistenkeliggjort. Så kanskje denne tråden ikke skulle bli opprettet i utgangspunktet? 3
Gjest Macimba Skrevet 8. april 2019 #20 Skrevet 8. april 2019 9 timer siden, Anno1984 skrev: Bare ikke vipps på forhånd til privat personer er mitt tips🙈 med mindre det er firma👍 Jeg aner ikke noe om noen person som selger barneklær på snap. Men det jeg vil si er at jeg har salgt garn fra garnlageret mitt, eller andre ting på Finn - og jeg hadde selvsagt aldri solgt hvis ikke folk hadde vippset meg penger for varen på forhånd før jeg sendte den. Penger først, og så sender jeg Selger jeg en ting, så må folk stole på at jeg sender, eller ev gå i en butikk for å handle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå